Mercedes-Benz S400d 4Matic je kráľ kráľov prémiových sedanov

Mercedes-Benz Triedy S prišiel v roku 2017 s faceliftom a ukázal, že jeho pozícia najluxusnejšieho, najkomfortnejšieho a technologicky najvyspelejšieho sedanu v prémiovom segmente je neohroziteľná.

Konečne som mal možnosť plnohodnotne vyskúšať vrcholovú limuzínu v ponuke značky Mercedes-Benz, o ktorej som veľa počul od kolegov novinárov, ale aj od priateľov. Po novom BMW radu 7 v predĺženej verzii, novej Audi A8 L som strávil týždeň aj s novinkou Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC sedan dlhá verzia.

Na úvod prezradím cenu testovaného modelu, a to 156 864 eur, ktorá je mimochodom veľmi podobná obom testovaným konkurentom. Bez váhania však napíšem, že ak by mi niekto dnes na stôl položil takúto sumu, objednal by som si práve nové S-ko! Prečo nie bavorák? Prečo nie audina? Lebo Medveď!

Pozrite siElektrický Mercedes-Benz EQA sa predvádza na sicílskych cestách

Prepožičal som si síce slovné hračky z kampane Mercedes-Benz Slovensko z roka 2011, no ak by ste zažili tohto Medveďa a prečítate si recenziu do konca, pochopíte.

Nové S-ko je luxus, kam sa pozriete. Ale po tom, ako prevzali jeho vzhľad aj modely Triedy E a Triedy C, sa jeho dizajnová výnimočnosť na cestách trocha stráca. V AMG stylingu a s diamantovým bielym lakom však pôsobí veľmi moderne, elegantne a zároveň dynamicky, čo pri limuzíne vyjadrujúcej určitý status nie je úplne bežné.

Osobne sa mi dizajn Triedy S veľmi páči. Nezabudnem najmä na špičkové svetlá MULTIBEAM LED, ktoré rozoznáte aj podľa charakteristickej trojice „svetelných fakieľ“. V noci máte pocit, že šoférujete počas dňa, pritom vám nikto nebliká kvôli tomu, že by ste ho osvetľovali.

Pozrite siNa bratislavskom autosalóne sme videli superšportiak Mercedes-AMG Project ONE

Svetlá prekonajú aj konkurenciu s laserovou technológiou, dosvit 650 metrov je neuveriteľný! Ešte viac poteší dokonalé vyrezávanie automobilov či prisvetlenie chodcov alebo zvierat na ceste.

Pri S-ku nemôžem nespomenúť nadštandardný komfort. Mercedes si na ceste doslova pláva, nerovnosti neregistrujete a šoférujete akoby po nanovo položenom asfalte aj v prípade, že zablúdite na rozbité slovenské cesty v kopcovitých terénoch.

Bez preháňania, toto je najlepší podvozok automobilu, aký som kedy zažil. A to som nemal ani príplatkový podvozok MAGIC BODY CONTROL, ktorý sníma cestu pred autom a prispôsobuje tlmenie každého z kolies jej nerovnostiam. Lenže komfort nerobí len podvozok, ale auto ako celok.

Tak napríklad testovaný dieselový šesťvalcový agregát s výkonom 340 koní dokáže zrýchliť ako športiak, pritom spotreba je na úrovni hybridných automobilov. Uznajte, že reálna priemerná spotreba 7,5 l/100 km je na takéto luxusné monštrum viac ako výborná.

Pozrite siMercedes-Benz Triedy A sa ukázal na MWC 2018 a my sme si ho nenechali ujsť

Nádherné je aj ticho v interiéri. Odhlučnenie je na vysokej úrovni, čo oceníte aj pri počúvaní obľúbených skladieb zo systému Burmester s 13-timi reproduktormi a priestorovým zvukom.

Interiér Triedy S je dokonalou ukážkou luxusu. Dominujú mu dva prepojené 12,3-palcové displeje a materiály ako koža s nádherným prešívaním. K tomu netreba nič napísať, jednoducho ak ho nezažijete, nepochopíte.

Predĺžená verzia si priam vyžaduje príplatok za komfortné sedenie vzadu, kde nechýbajú elektricky nastaviteľné sedadlá s masážnymi funkciami. Dokonca sú vzadu airbagy aj súčasťou bezpečnostných pásov – Mercedes je jednoducho inovačný guru.

Ak by ste však hľadali zabudovaný tablet, ktorým si sedadlá ovládate, nenájdete ho. Pekne si ich nastavíte tlačidlami vo dverách, alebo priamo vlastným tabletom či smartfónom. Áno, Mercedes-Benz vás neobmedzuje na zabudované zariadenie, ale umožní vám stiahnuť aplikáciu COMMAND Touch, s ktorou je ovládanie mutlimédií a vybraných funkcií aj vrátane náladového osvetlenia mimoriadne jednoduché.

K dispozícii je aj ďalšia aplikácia Parking, s ktorou priamo z vášho smartfónu alebo tabletu diaľkovo ovládate parkovanie. A že to Mercedesu ide bravúrne, si môžete pozrieť aj vo videách na našom YouTube kanáli TECHBOX.sk. Totiž ak nájdete parkovacie miesto, stačí potvrdiť parkovanie cez aplikáciu, vystúpiť z auta a dokončiť parkovanie jednoduchým točením prsta po displeji vášho zariadenia. Mercedes vie diaľkovo aj vyparkovať, a pozor tak priečne ako aj pozdĺžne.

Cez špeciálne webové rozhranie, prispôsobiteľné displeju vášho zariadenia, môžete k automobilu pristupovať odkiaľkoľvek. Stačí využívať služby Mercedes me connect. S-ko môžete diaľkovo odomknúť a zamknúť, naprogramovať si nezávislé kúrenie či zistiť jeho polohu.

Spomeniem ešte vydarený obrovský head-up displej, ktorý premieta informácie vrátane navigácie na ploche až 21 x 7 cm. Samozrejmosťou je aj 360-stupňový pohľad na okolie, bezdrôtové nabíjanie smartfónu či asistent nočného videnia. A teraz čerešnička na torte!

Mercedes-Benz Triedy S je z mojich doterajších skúseností najinteligentnejším automobilom, čo sa týka množstva asistenčných systémov a ich reálnej funkčnosti. Napríklad aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu je tak citlivý, že vás vedie uprostred jazdného pruhu absolútne plynule. Ako vodič by ste o zásahoch do riadenia ani netušili, ak by ste nesledovali točiaci sa volant pred vami.

V Mercedes-Benz Triedy S nájdete všetky systémy, aké si viete alebo aj neviete predstaviť, napríklad aj aktívny asistent pre zmenu jazdného pruhu (ktorý však na Slovensku nie je momentálne funkčný), alebo asistent podporujúci vyhýbací manéver, aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla či aktívny asistent núdzového zastavenia.

Ak máte zapnutý adaptívny tempomat DISTRONIC, nedržíte volant a nereagujete, auto dokáže úplne zastaviť, pričom využije aj výstražné svetlá. S testovanou S 400 d však viete jazdiť len tak, že držíte volant a inak nerobíte nič.

Plne grafický prístrojový panel ovládate cez dotykovú plochu na volante. Grafika je prehľadná, môžete si vybrať z trojice režimov zobrazenia, vrátane progresívneho s otáčkomerom uprostred.

Napríklad asistent dopravného značenia dokáže prevziať rýchlostný limit a prispôsobiť mu rýchlosť. To znamená, že ak je niekde mimo obce napríklad 70-ka, systém automaticky upraví rýchlosť podľa tej na značke. Žiaľ stávalo sa, že párkrát bola načítaná aj 90-ka na diaľnici z návesu kamiónu.

Systém však preberá rýchlosti aj z mapových podkladov. Napríklad ak budete vchádzať do obce, vojdete do nej už 50-kou, teda automaticky spomaľujete skôr. A to nie je všetko, ak si zapnete aj aktívny asistent pre úpravu rýchlosti opt. DYNAMIC SELECT, auto bude vedieť jazdiť v zákrutách tak, aby to bolo bezpečné.

Hlavný z dvojice 12,3-palcových displejov slúži pre nastavenie automobilu a multimédiá. Práve tu si môžete zvoliť aj asistent pre úpravu rýchlosti v zákrutách, tzv. optimal DYNAMIC SELECT.

Predstavte si situáciu, že máte pred sebou prudkú zákrutu, no idete 90-kou. Ak je vaša rýchlosť pre zákrutu príliš veľká, automobil sám upraví rýchlosť na jej bezpečný prejazd, napríklad na 60 km/h.

Mercedes-Benz Triedy S je jednoducho aktuálny strop ponuky, konkurencia mu môže závidieť nevídaný komfort a portfólio či naladenie bezpečnostných asistenčných systémov. Je to kráľ kráľov. Preto mu naša redakcia udelila ocenenie TIP ŠÉFREDAKTORA.

ZdrojČasopis TECHBOX LETO 2018

Komentáre k článku