Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC – Môžu takýto plug-in hybrid?

Ak raz vyskúšate plug-in hybrid od Mercedes-Benz, nebudete ho chcieť vrátiť. Prečo práve GLE 350 de 4MATIC patrí k najlepším plug-in hybridným SUV na trhu? Odpoveď je jednoduchá, lebo Medveď!

Naše hodnotenie

93%
0 100

Výhody

  • vysoký výkon nabíjania
  • reálny dojazd takmer 100 km
  • ekonomická prevádzka
  • kvalita interiériu, jazdné vlastnosti
  • MBUX a hlasové ovládanie

Nevýhody

  • vyššia cena
  • "len" 7,4 kW palubná nabíjačka

Jednou vetou

Mercedes-Benz GLE 350 de je plug-in hybrid s reálnym dojazdom blížiacim sa 100 km a rýchlym nabíjaním - toto je správna cesta, nehovoriac o kombinácii s dieselovým agregátom, ktorý je sám o sebe úsporný.

Priznám sa, záver perexu som si požičal z kampane Mercedes-Benz Slovakia z roku 2011, ktorú doteraz považujem za jednu z najoriginálnejších na našom trhu. Kľudne googlite, ak si nepamätáte. Najlepšie však vystihuje prístup značky k plug-in hybridným automobilom na našom trhu.

Už pri teste plug-in hybridného Mercedes-Benz A 250 e som bol očarený tým, aký náskok si urobil výrobca pred konkurenciou. Keď som si preberal obrovské GLE SUV v briliantovej modrej metalíze, netušil som, že to môže byť ešte lepšie. Ale nie preto, že toto je obor, v ktorom sa bude vaša rodina cítiť bezpečne a vy maximálne pohodlne. Mohutnú prednú masku s obrovským logom Mercedes-Benz, v ktorom je ukrytý radarový systém efektne dopĺňajú drzé MULTIMBEAM LED svetlomety, ktoré z noci urobia dokonalý deň.

Pozrite siMercedes-Benz A250 e – Keď má konečne plug-in hybrid zmysel

C-stĺpik typický pre GLE dokonalé ladí s celou karosériou a zozadu pôsobí GLE moderne a sviežo. Testovací kus bol výborne vyskladaný, kľudne by som si nechal povedať.

Interiér vás ohúri dvojicou „MEGA“ obrazoviek, každá s uhlopriečkou 12,3-palca a s jemným rozlíšením. Mohutný je však aj stredový tunel s neprehliadnuteľným ambientným osvetlením akýchsi madiel. Materiály, spracovanie, iné slovo ako luxus vás nenapadne. Navyše interiér pôsobí drsnejšie, tak ako sa na veľké SUV patrí.

Testované GLE sa vyšplhalo na cenníkovú cenu 104 598 eur, pričom základ plug-in hybridnej motorizácie vychádza na 77 286 eur. Príplatky však boli zvolené veľmi dobre, ten kto testovaný kus konfiguroval dbal na vzhľad (nechýba AMG Line paket pre exteriér a interiér), ale aj komfort (nechýba prvotriedny balík plus vrátane KEYLESS-GO, 360-stupňovej kamery, systému zvuku Burmester) a doprial modelu aj celú paletu asistenčných a bezpečnostných systémov.

Vďaka nim aj s týmto GLE dokážete jazdiť tak, že prechádzanie kruhovými objazdmi necháte na automatizovaný systém, rovnako sa auto dokáže prispôsobiť aktuálnej rýchlosti na ceste, ktorú buď načíta z dopravných značiek alebo z mapových podkladov. Ak k tomu pridáte inteligentný adaptívny tempomat, aktívne držanie v jazdnom pruhu či automatizované zastavanie auta, v prípade, ak by ste napríklad zaspali, vedzte, že sa môžete na auto plne spoľahnúť.

Po viacerých modeloch som si zvykol už aj na MBUX rozhranie, som tu ako doma. V minulosti som kritizoval „zbytočne“ veľa možností ovládania systému. Dnes si hovorím, dobre, že si môžete vybrať. MBUX ovládate buď dotykovou plochu uprostred stredového tunela, alebo cez dotykový displej, cez dotykovú plochu na volante alebo pomocou hlasového asistenta.

Ten v Mercedes-Benz vyvoláte hlasovým povelom, napríklad „Hej Mercedes“ a potom stačí povedať, čo chcete. „Mercedes, změň barvu podsvícení na modrou“, a je vymaľované – pardon, vysvietené. Všimli ste si češtinu? Nie je to náhoda, žiaľ stále si s MBUX nebudete rozumieť v slovenskom jazyku, najbližšia je čeština, alebo sa môžete s Mercedesom rozprávať v angličtine či nemčine.

 

A teraz to najpodstatnejšie. Testovaný model má pod kapotou štvorvalcový dieselový dvojliter s výkonom 194 koní, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 136 koní. Výkon systému je tak 320 koní a krútiaci moment až 700 Nm. Pri rozbehu je to žihadlo a vďaka batérii s kapacitou 31,2 kWh sa môžete tešiť na dojazd čisto na elektrický pohon na úrovni 82 – 99 km (WLTP).

A čo prax? Keď som si GLE preberal, mal na tachometri po prejdených 1 517 km od posledného resetu spotrebu 3,1 l/100 km a 17,6 kWh/100 km. Prvé nabitie batérie na 100% mi ukázalo dojazd 82 kilometrov. Reálne som v čisto elektrickom režime prešiel 70 km bez akéhokoľvek obmedzovania sa.

No ešte sme sa len zoznamovali, totiž po viacnásobnom nabíjaní a jazdách som sa v priemere dostal na reálny dojazd okolo 85 kilometrov. Pri poslednom nabíjaní mi už ukázalo dojazd 94 km pri plne nabitej batérii. To vám bohato vystačí na dochádzanie zo satelitu Bratislavy, zvládnete aj pár stretnutí.

Doma viete nabíjať výkonom 7,4 kW, ak máte wallbox. Uvítal by som kľudne aj 11 kW palubnú nabíjačku. Čo však prekvapí a poriadne poteší, na nabíjacích stojanoch si môžete užívať výkon nabíjania ako pri plne elektrických automobiloch. Bežne som nabíjal výkonom okolo 45 kW, na displej a v appke Mercedes Me som videl aj 57 kW!

 

Batériu tak máte jednosmerným prúdom nabitú aj za 20 minút! Priatelia, to si nestihnete dať ani kávu a máte plnú. Skvelé. V priemere som na rýchlonabíjacích stojanoch ZSE Drive nabíjal vždy do 30 minút, energie však dodáte do 25 kWh, jednoducho Mercedes si nechal rezervu, a to je dobre aj pre životnosť batérie.

Nadšený som, plug-in hybrid s reálnym dojazdom blížiacim sa 100 km a tak rýchlym nabíjaním som ešte nezažil a musím povedať, že toto je správna cesta. Nehovoriac o kombinácii s dieselovým agregátom, ktorý je sám o sebe úsporný. Auto som odovzdával po prejdení 896 km so spotrebou 4,8 l/100 km a 12,2 kWh, pričom som batériu nabíjal 4-krát. GLE 350 de 4MATIC je milým prekvapením, ostatní môžu len ticho závidieť.

Ak plug-in hybrid, tak ten od Mercedes-Benz. Má zaujímavý dojazd, rýchlo ho nabijete a nikdy sa vám nestane, že musíte rozmýšľať ako ďalej, ak si plug-in hybrid porovnáte s plne elektrickými automobilmi. Jednoducho toto je auto, ktoré vám môžem len odporučiť!

Komentáre k článku