Mercedes-Benz E400 4Matic – zažite budúcnosť už dnes

Niet pochýb o tom, že Trieda E je pre Mercedes-Benz najdôležitejším modelom, a preto automobilka nepodcenila ani jej piatu generáciu. Tá prináša len to najlepšie a samozrejme aj niektoré technológie z budúcnosti.

Naše hodnotenie

97%
0 100

Výhody

  • neopísateľný komfort jazdy
  • veľmi dobre zvládnuté asistenčné systémy
  • špičkové Multi-beam LED svetlá

Nevýhody

  • graficky nie príliš vydarené režimy zobrazenia
  • duplicitné ovládanie multimediálneho systému
  • komplikovanejšie menu nastavení

Jednou vetou

Nový Mercedes-Benz E400 je jednoducho špičkou, ktorá ponúkne nielen komfort, dynamiku a poriadnu dávku luxusu, ktorú by ste od podobného auta aj očakávali, ale aj skutočne funkčné asistenčné systémy, ktoré si nebudete po pár kilometroch radšej vypínať.

Po stránke dizajnu sa nová generácia Mercedesu Triedy E výrazne zmenila. Ostré hrany nahradili oblé krivky, ktoré si novinka prepožičiava od ostatných modelov výrobcu. Ak sa na nové „éčko“ pozriete, určite v ňom zbadáte prvky Triedy C, aj Triedy S.

Zhrnúť by sa to dalo tak, že Trieda E pôsobí ako nafúknuté „céčko“, alebo menší súrodenec vlajkovej lode. Pravdou však zostáva, že najmä v mnou testovanej čiernej verzii pôsobí novinka honosne a luxusne.

Zásluhu na tom majú aj drobné detaily, ako sú príplatkové Multi-beam LED svetlá, alebo päťlúčové disky, ktoré by som si pri výbere určite zvolil aj ja. Podobná by bola aj voľba v prípade spomínaných LED svetiel.

Nielenže veľmi dobre vyzerajú, ale svietia tak, že vám z nočnej jazdy spravia doslova jazdu počas dňa. Nechýba im totiž aktívne vyrezávanie a smerovanie sveteľného lúča, takže budete mať v podstate takmer stále zapnuté diaľkové svetlá a to bez toho, aby ste osvetľovali ostatných vodičov.

Oblé krivky dokonale maskujú nárast dĺžky oproti predchádzajúcej generácii. Na prvý pohľad tak môže piata generácia pôsobiť dokonca kompaktnejším dojmom.

Testovaný kúsok niesol vzadu označenie E400 4Matic, čo znamená, že som mal dočinenia s benzínovým šesťvalcom s objemom 3,5 litra, ktorý bol spojený s 9-stupňovým automatom 9G-Tronic.

V prvom momente som sa bál, že mi toto auto za týždeň zožerie aj hlavu, však sami viete, aké optimistické sú hodnoty priemernej spotreby podľa Európskych noriem. Ako som sa však presvedčil, nemohol som byť ďalej od pravdy.

Pozrite siAko sme ovládali Mercedes-Benz triedy E cez tablet

Áno, ak sa budete pohybovať hlavne v meste, bude vaša spotreba na úrovni 11 až 13 litrov na sto kilometrov. Stačilo však opustiť mesto a razom mi na palubnom počítači svietila hodnota 7,9 l/ 100 km. Ok, priznávam sa, bol to extrém, kedy som išiel presne podľa predpisov.

Ale však prečo by sme sa mali stále ponáhľať? Trieda E je práve o tom, aby ste pohodlne brázdili dlhé trasy. Ustálená rýchlosť novinke sedí a v tomto režime jazdy si užijete náležitý komfort, radenie deväťstupňového automatu a ticho, ktoré budete milovať.

Pri jazde vám bude pomáhať celá plejáda asistenčných systémov. Nechýba sledovanie mŕtveho uhla, sledovanie jazdného pruhu, ktoré vám dokonca dovolí pustiť volant a nechať „éčko“ šoférovať za vás.

Nechýba ani adaptívny tempomat, ktorý sa nebojím označiť za ten najlepší na trhu. Jeho ovládanie je už legendárne umiestnené na ľavej strane pod volantom a zvyknete si naň veľmi rýchlo.

Môžete pomocou neho pridávať rýchlosť po desiatkach, ale aj jednotlivo. Ak si budete chcieť užiť aj trochu zábavy, postačí prepnúť ovládač Dynamic Select do polohy Sport, alebo Sport+.

Auto okamžite zmení svoj charakter a motor ukáže svoju dravú stránku. V tomto momente sa zo zadnej časti ozve dunenie výfukového systému, ktoré okamžite vyvolá úsmev na tvári každého, kto má v krvi aspoň trochu benzínu.

Ak sa vám exteriér E Triedy predtým nepozdával, v momente, keď si sadnete za volant, zabudnete na všetko. To, čo vás ako vodiča i spolujazdca čaká, je prvá Trieda. Tým samozrejme nemyslím len použité materiály, alebo spracovanie, ale aj komfort, luxus a všetko to, čo by ste od podobného auta čakali.

Ak by som si mal vybrať sedadlá, v ktorých budem mesačne tráviť desiatky tisíc kilometrov, boli by to práve tieto. Okrem bohatých možností nastavenia totiž ponúkajú vyhrievanie, alebo aj ventiláciu a aj po stovkách kilometrov z nich vystúpite oddýchnutí.

Je pritom jedno, či šoférujete, alebo sa len veziete. Samotnou kapitolou v prípade nového “éčka“ je dvojica obrovských displejov v jednom rámiku, ktoré nahradili štandardný prístrojový panel. Z klasickej limuzíny sa tak razom stáva auto z budúcnosti.

V prvom rade Mercedesu patrí pochvala za zvolené displeje po stránke technológie. Ponúkajú totiž veľmi dobrý kontrast, vďaka čomu nie je problém s ich čitateľnosťou za akýchkoľvek podmienok.

Čo mňa osobne však v prípade displeja priamo pred vodičom mrzí, je výber možností zobrazenia. Športové zobrazenie v žltej farbe, progresívny režim, ktorý má nabudiť dojem budúcnosti?

Stačil mi jediný pohľad a okamžite som aktivoval klasické zobrazenie. Dvojica ostatných režimov sa podľa mňa svojím grafickým dizajnom do podobného auta nehodí.

Nechýbajú však bohaté možnosti nastavenia, kde si môžete na prístrojovom paneli nechať zobraziť údaje o spotrebe, navigáciu, prehrávanú skladbu či iné údaje.

V podstate podobné údaje si môžete nechať zobraziť aj na stredovom paneli. V tomto prípade však máte k dispozícii podstatne väčšiu plochu. Samotný systém a nastavenia vozidla môžete ovládať pomocou otočného päťsmerového ovládača, ako aj pomocou dotykového touchpadu.

Druhý zo spôsobov oceníte najmä pri zadávaní cieľa do navigácie, alebo mena kontaktu, ktorý chcete práve volať. Osobne sa mi však systém lepšie ovládal pomocou kolieska, ktoré sa mi zdalo presnejšie.

Samotné menu systému by však mohlo podstatne lepšie využívať dostupnú plochu, ktorej je skutočne dosť. Jednotlivé časti menu sú totiž vždy umiestnené na pravej strane v malom zozname a najväčšiu časť obrazovky tak zaberá animácia práve nastavovanej funkcie.

Je to síce efektné, ale na intuitívnosti ovládania to moc nepridáva. Oveľa efektnejšie pôsobí parkovací asistent. Ten nielenže dokáže pomocou 360° systému kamier dokonale zobraziť celé okolie auta či zaparkovať za vás, ale môžete ho ovládať na diaľku pomocou svojho smartfónu.

https://youtu.be/b3ZxoV5wPhA

Budete k tomu potrebovať aplikáciu Park Pilot vo vašom smartfóne a samozrejme zaplatenú službu pre parkovanie. Následne jednoducho môžete svoje auto vyparkovať, alebo zaparkovať do úzkej medzery, a to bez toho, aby ste v aute sedeli.

Ak toto predvediete svojim známym, zostanú v nemom úžase. Budúcnosť je už tu! Okrem toho sa majitelia novej Triedy E budú môcť tešiť aj z online aplikácií priamo vo svojom vozidle.

Vďaka neustálemu pripojeniu k internetu môžete priamo v aute vyhľadávať online body záujmu, prečítať si internetové stránky, alebo si v pravidelných intervaloch systém automaticky stiahne aktuálne mapové podklady. Už žiadne návštevy servisu, aby ste mali vo svojej navigácii aktuálne dáta.

Nová Trieda E je doslova ukážkou budúcnosti. Nielenže ponúkne neskutočný komfort, parkovanie na diaľku, najlepší tempomat či sedadlá, ktoré vás budú rozmaznávať, ale zažijete pocit z jazdy, ktorý jednoducho nie je možné opísať.

Komentáre k článku