Kia Sportage GT-Line – láska na druhý pohľad

Kia Sportage na mňa na prvých oficiálnych fotografiách ani zďaleka nepôsobila tak lákavo, ako tomu bolo potom, ako som mohol s touto novinkou stráviť niekoľko stoviek kilometrov. Čo sa mi páčilo a čo by som naopak zmenil?

Naše hodnotenie

89%
0 100

Výhody

  • Vynikajúci podvozok
  • Rýchle reakcie multimediálneho systému
  • Pohodlné sedadlá

Nevýhody

  • Štyri ľadové kocky nie sú denným svietením
  • Vyššia spotreba
  • Chýba podpora Apple CarPlay a Android Auto

Jednou vetou

Nová Kia Sportage sa možno nebude páčiť každému, isté však je, že oproti predchádzajúcej verzii je jasným krokom vpred, a to najmä čo sa týka pohodlia a jazdného komfortu.

Bez mučenia sa priznávam, že keď som prvýkrát videl novinku Kia Sportage na oficiálnych fotografiách, veľmi sa mi nepáčil. Svoj názor som zmenil až po tom, ako som s novinkou absolvoval niekoľko kilometrov.

Odvaha dizajnérom nechýbala a nový model si s tým predchádzajúcim nepomýli nikto. To platí minimálne pri pohľade spredu. Tomu totiž dominuje obrovská maska chladiča a doslova ikonické svetlá, ktoré majú evokovať štvoricu kociek ľadu.

Kia Sportage GT Line TB_04

Škoda, že výrobca nepoužil tento znak pre denné svietenie, tak ako tomu je v prípade modelu Kia Ceed GT. Takto sa ich krásne biele svetlo ukáže iba v prípade ak použijete hmlovky. Denné svietenie je totiž riešené pomocou trojice samostatných diód v hlavných svetlách.

Kia Sportage GT Line TB_05

Bočná línia neprináša výraznejšie zmeny a ak vedľa seba postavíte predchádzajúcu a súčasnú generáciu, uvidíte, že samotná línia ostala zachovaná.

Podstatnou zmenou však prešiel celý zadok, kde sa nachádzajú poriadne pretiahnuté zadné svetlá. Je to jeden z prvkov, ktorý asi nebude vyhovovať každému. Mne osobne sa však zadné svetlá, ako aj ich svetelná stopa páčia.

Kia Sportage GT Line TB_06

Na niektoré dizajnové výstrelky však veľmi rýchlo zabudnete v momente, keď sa na novej Kii Sportage preveziete. To, čo Kia dokázala s podvozkom, sa len tak ľahko nevidí.

Aj napriek tomu, že testovaný kúsok bol obutý do veľkých 19″ diskov, počas celého testovania som si úžíval nečakane komfortnú jazdu. Bolo pritom jedno, či som práve išiel po novom asfalte, alebo som sa viezol po typicky slovenskej ceste.

Kia Sportage GT Line TB_22

Veľkú pochvalu si zaslúži aj vynikajúce odhlučnenie interiéru. Testovaný naftový dvojliter s výkonom 136 kW a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou ponúka dostatok výkonu aj na svižnejšiu jazdu.

Pozrite si10+1 najkrajších áut (hostesiek) Autosalónu v Bratislave

Priemerná spotreba na úrovni 7,1 l/100 km je však podstatne vyššia, ako výrobcom udávaná hodnota. Pravdou však je, že počas testu som nejazdil zrovna ekonomicky. 

Kia Sportage GT Line TB_12

Interiér novej Kie Sportage prebral množstvo dizajnových prvkov z väčšieho modelu Sorento. Počas jazdy vás poteší volant s malým priemerom, ktorý je dole skosený. Tento prvok však nájdete len v sérii GT-Line.

Kia Sportage GT Line TB_08

Pochvalu si zaslúžia aj pohodlné sedadlá, ktoré vás v lete dokážu schladiť a v zime naopak zohriať. Privítal by som však o niečo rýchlejší nástup chladenia, ako aj ich vyhrievania. Na kratšie trasy ich ani nemusíte zapínať.

Kia Sportage GT Line TB_17

Hlavným prvkom stredovej konzoly je však 8“ displej multimediálneho systému. Ten ponúkne všetko potrebné vrátane priameho pripojenia iPhonu pomocou USB. Na integráciu Apple CarPlay, alebo Android Auto si však budeme musieť ešte počkať.

Kia Sportage GT Line TB_16

Navigácia ponúka rýchle reakcie, a jednoduché zadávanie cieľa cesty. V tom pomáha aj klávesnica s možnosťou zmeny rozloženia. Na svoje si teda prídu aj fanúšikovia QWERTZ, či ABCDEF klávesníc. Veľkým plusom je však určite aktualizácia mapových podkladov počas siedmych rokov zadarmo.

Kia Sportage GT Line TB_24

Nechýba ani možnosť pripojenia systému k Wi-Fi, vďaka čomu získate aktualizácie o doprave a POI bodov. Slot na SIM kartu by ste však hľadali zbytočne. Ak budete chcieť využívať online služby, budete si musieť vytvoriť vlastný prístupový bod pomocou smartfónu. 

Kia Sportage GT Line TB_20

Novinkou, ktorá poteší je možnosť vybaviť si auto odkladacím priestorom pre smartfón s bezdrôtovým nabíjaním. Jednoducho si môžete počas cesty svoj smartfón položiť do odkladacieho priestoru a on sa vám bude nabíjať. 

Kia Sportage GT Line TB_18

Kia Sportage postúpila aj v prípade asistenčných systémov. Nechýba systém sledovania jazdných pruhov, s možnosťou nastavenia aktívneho zasahovania do riadenia. Má totiž tri možnosti nastavení. Vypnutý, zvuková signalizácia opustenia pruhu, alebo priamo aktívne zasahovanie do riadenia. 

Kia Sportage GT Line TB_19

Menej skúseným vodičom sa v meste, alebo pri akomkoľvek parkovaní môže hodiť aktívny parkovací systém, ktorý dokáže auto zaparkovať i vyparkovať priečne aj pozdĺžne.

Kia Sportage GT Line TB_01

Nová Kia Sportage sa možno nebude páčiť každému, isté však je, že oproti predchádzajúcej verzii je jasným krokom vpred, a to najmä čo sa týka pohodlia a jazdného komfortu. Ak teda potrebujete auto, ktoré sa nebojí rýchlejšej jazdy a občasného výletu mimo spevnenú cestu, Sportage je kandidátom, ktorého by ste určite mali zvážiť.

ZdrojTECHBOX

Komentáre k článku