Hyundai KONA – Odvážne kompaktné SUV

Tak ako sú dnes trendom elektromobily, výraznejšie rastie záujem aj o segment SUV. Hyundai tu má svojich silných zástupcov vďaka modelom Santa Fe a Tucson, teraz však prichádza menšie, mimoriadne štýlové kompaktné SUV – KONA. Verte mi, neprehliadnete ho!

S novinkou Hyundai KONA sa už bližšie zoznámil môj kolega Juraj Honko, a to na predstavení v španielskej Barcelone. Prvé dojmy našej redakcie ste si tak mohli prečítať už na stránkach časopisu alebo aj online. Spomínam si najmä na vetu: „Hyundai KONA nastavil latku veľmi vysoko.“ Je to tak, ale nepredbiehajme.

REPORTÁŽVyskúšali sme nový Hyundai KONA

ZDROJ | Peter Frolo

Teraz sme s Hyundai KONA strávili celý týždeň a ako ste si určite všimli už na titulke aktuálneho vydania, nešlo len o obyčajný test. Rozhodli sme sa, že nafotíme prvú titulku s automobilom. Hyundai KONA si to rozhodne zaslúži.

Musím priznať, že dizajn sa automobilke mimoriadne vydaril. Je odvážny a výnimočný. Takto si predstavujem moderné kompaktné SUV, ktoré má štýl a vie zaujať na prvý pohľad. Mne osobne sa veľmi páčia rozdelené predné Full LED svetlá spolu s úzkymi LED dennými svetlami. KONA pôsobí dravo, pripomína mi šelmu.

Podobne je to i vzadu, efektné úzke LED svetlá sú oddelené od cúvacích svetiel. Dokonca mi sedí aj výrazné oplastovanie blatníkov a nárazníkov vpredu i vzadu. A nie je to len o mne, kamkoľvek som s Hyundai KONA prišiel, bol stredobodom pozornosti.

Myslím si, že môže za to i vydarená farebná kombinácia výrazného laku Tangerine Comet spolu s čiernou lakovanou strechou. Celkovo môžem Hyundai za odvahu pri tvorbe dizajnu iba pochváliť, najmä keď výsledok stojí za to. Z auta ide energia, akú som už dlho necítil. Teší ma to.

Veľmi dobrý dojem vo mne zanechal aj interiér. Aby nie, veď som testoval najvyššiu výbavu STYLE aj s príplatkovými koženými sedadlami s možnosťou nastavenia plne elektricky. Prekvapila ma jemnosť kože, na dotyk pôsobí mimoriadne hodnotne.

Interiér je moderný, oživený efektnými oranžovými prvkami a dominuje mu veľký 8-palcový dotykový displej infotainmentu.ZDROJ | Peter Frolo

Osobne by som si však kožené sedadlá už do auta neobjednal, našťastie v tomto prípade nechýba okrem vyhrievania aj ventilovanie predných sedadiel. V lete túto funkciu rozhodne oceníte.

Interiér ožil aj vďaka decentným oranžovým prvkom. Dokonca prekvapí čierna farba aj na stropnom čalúnení či A-stĺpikoch. Priestoru je dostatok vpredu i vzadu, nebudete mať pocit, že sedíte v najmenšom SUV výrobcu.

Po vzore modelov i30 sa i tu nachádza výrazný 8-palcový dotykový displej, bohužiaľ tiež natočený smerom k spolujazdcovi. Nevidím jediný dôvod, prečo by to takto malo byť, no už si nejako zvykám, pretože Hyundai nie je jedinou automobilkou s takto riešeným natočením displeja infotainmentu.

Len k najvyššej výbave STYLE získate najväčší 8-palcový dotykový displej s navigáciou a službami Apple CarPlay/Android Auto/Live Services.

V menu sa nič nezmenilo, ak ste sedeli v niektorom z posledných modelov Hyundai, budete tu doma. Výhodou sú veľké hardvérové tlačidlá po stranách displeja, kde si dokonca môžete k jednému z nich zvoliť vlastnú funkciu. Samozrejmosťou je navigácia, ktorá poteší službami LIVE Services s dopravnými informáciami, ktoré máte predplatené na 7 rokov.

ZDROJ | Peter Frolo

Výhodou je aj podpora Apple Car Play či Android Auto, a tak si váš smartfón prepojíte s Hyundai KONA presne tak, ako sa v tejto dobe očakáva. Vo výbave STYLE dostanete aj audiosystém KRELL vrátane 8 reproduktorov. Priznám sa, že som očakával horší zvukový prejav. Čistota zvuku, slušné basy a najmä nerezonujúci interiér aj pri vyššej hlasitosti sa pri tejto cenovke len tak nevidí.

Súčasťou výbavy STYLE je aj bezdrôtové nabíjanie telefónu, čo som s mojím Note8 používal rád a často. Ocenil som výborný prístup k nabíjacej ploche v stredovej konzole, pričom dobre vidíte aj na displej nabíjaného telefónu.

Head-up displej je napriek technológii s výklopným sklom vydarený a zobrazuje aj pokyny navigácie.

Absolútnou novinkou v modeloch Hyundai (ak nepočítame luxusný sedan Genesis, ktorý sa na Slovensku pod značkou Hyundai chvíľu predával) je Head-up displej. Ten tiež získate len vo výbave STYLE a z mojich dlhoročných skúseností musím uznať, že ide o jeden z najlepších Head-up displejov s výklopným sklom.

Je farebný, má čistú grafiku a hlavne zobrazuje množstvo informácií. Okrem rýchlomera, ktorému môžete dokonca zmeniť farbu i veľkosť, vidíte aj dopravné značky či asistenčné systémy vrátane praktického Blind Spot Collision Warning systému s funkciou Lane Change Assist. Priamo pred sebou vidíte informáciu o tom, že vpravo alebo vľavo máte auto v mŕtvom uhle a odbočenie nie je vhodné. Samozrejme systém vás upozorní aj akusticky.

ZDROJ | Peter Frolo

Na Head-up displeji vidíte aj pokyny navigácie v grafike, ktorá mi pripomínala nemeckú prémiu na tri písmená. Dokonca aj prepínanie rádií zobrazí Head-up displej, avšak tu nevidíte názov stanice, ale len frekvenciu. Už mi chýbalo len zobrazenie informácií o telefónnych hovoroch či prehrávaných skladbách cez Bluetooth.

Prístrojový panel môže byť vybavený aj 4,2-palcovým farebným displejom, cez ktorý ovládate asistenčné systémy či Head-up displej.

V prístrojovom paneli poteší farebný 4,2-palcový displej zobrazujúci primárne informácie z palubného počítača, multimédiá a asistenčné systémy. Okrem sledovania mŕtveho uhla nechýbal tzv. FCA systém s detekciou chodcov, ktorý využíva kameru a radar na to, aby vás upozornil na chodca či vozidlá a prípadne aj úplne zabrzdil.

Asistenčných systémov je k dispozícii množstvo, nechýba sledovanie mŕtveho uhla či aktívny asistent pre jazdu v jazdných pruhoch.

Praktický je aj systém LKA, ktorý sleduje jazdné pruhy a dokáže vás v nich aj automaticky udržať. Rozhodne som ocenil aj ďalšieho asistenta, a to RCCW, ktorý vás upozorní na idúce autá pri cúvaní. Do Hyundai KONA si však nepriplatíte adaptívny tempomat, nie je v ponuke. To je naozaj škoda.

Aby som však nepísal len o technológiách, príjemne vás prekvapia jazdné vlastnosti, menej zase odhlučnenie interiéru. Testovaná výbava Hyundai KONA navyše ponúkala sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT v kombinácii s 1,6 T-GDi motorom s výkonom 177 koní a pohonom 4×4.

Až na zvuk motora som bol maximálne spokojný s reakciami, ide o dokonalú kombináciu motora a spojky. Na výber máte aj možnosť jazdy v režime ECO, COMFORT a SPORT, avšak nečakajte zmeny charakteru podvozku.

Motor len drží vyššie otáčky a KONA je po šliapnutí na pedál v režime SPORT iba živšia. V základnej výbave CLASSIC a s motorizáciou 1,0 TGDi si môžete Hyundai KONA dopriať už od akciových 14 490 €. Testovaný model s príplatkami vyšiel na 27 590 €.

ZDROJ | Peter Frolo

Hyundai KONA je aktuálne najštýlovejším modelom výrobcu, ktorému nechýba odvaha odlíšiť sa. Ak si však chcete dopriať všetky vychytávky vrátane vydareného Head-up displeja, budete musieť siahnuť po výbave STYLE, ktorá nie je najlacnejšia. Osobne by som si určite priplatil, pretože budete nadšení tým, čo všetko si môžete naplno užívať. Automobil Hyundai KONA získal v časopise TECHBOX 12/2017 – 01/2018 ocenenie TIP ŠÉFREDAKTORA.


Produkt – Hyundai KONA, Foto – Peter Frolo, Modelka – Tereza (Exit Model Management), Vizáž a styling – Jana Kočišová, Miesto – OC Bory Mall (ďakujeme)

ZdrojČasopis TECHBOX 12/2017 – 01/2018

Komentáre k článku