Hyundai i30 Fastback má štýlu na rozdávanie

Hyundai i30 Fastback je ďalším prírastkom do rodiny tohto obľúbeného modelu. Táto karosárska verzia tak pridáva poriadnu dávku štýlu.

Naše hodnotenie

91%
0 100

Klady

  • dynamický a moderný dizajn
  • komfortný podvozok
  • ponuka moderných technológií

Zápory

  • menej priestoru nad hlavou vzadu
  • od vodiča odklonený displej multimediálneho systému
  • malá ponuka motorizácii pre Fastback

Jednou vetou

Hyundai i30 Fastback je bezpochyby najkrajšou karosárskou verziou tohto vydareného modelu, pretože sa za ním otočia aj ľudia, ktorí doposiaľ na cestách žiadnu i30 neregistrovali.

Nemôžem si pomôcť, ale i30 sa fakt podarila. Je to auto mnohých tvárí. Môže totiž byť ako hatchback, rodinné kombi, alebo ten najzábavnejší Hyundai, akého som kedy šoféroval, Hyundai i30N Performance.

Nový i30 Fastback je však jednoznačne najštýlovejšou verziou tohto unikátneho modelu. Karoséria päťdverového kupé mu totiž sadne doslova ako uliata.

Pozrite siHyundai i30N Performance – nebyť uší, obsmejem si šťastím hlavu

Je nižšie, také roztiahnutejšie a ak k tomu pripočítate 18” disky kolies, pôsobí naozaj športovo. Osobne by som veľmi rád videl práve túto karosársku verziu ako model N. To by bola nádhera.

Hlavným rozdielom verzie Fastback oproti už zabehnutej dvojici hatchback a kombi je jeho silueta. Pri pohľade zboku si všimnete nižšie položenú strechu, ktorá sa pozvoľna zvažuje do zadnej časti.

Práve vďaka týmto tvarom pôsobí i30 Fastback podstatne dynamickejšie, ako je tomu pri ostatných verziách. Dokonca aj predná časť, ktorá už obsahuje nové tvarovanie LED svetiel denného svietenia akosi získala na agresivite. Pravdou však je, že zmenená je minimálne.

Neviem si pomôcť ale aj napriek tomu, že predné Full LED svetlá, ktoré ma svojimi kvalitami presvedčili už pri predchádzajúcich modeloch, sú v podstate rovnaké, na Fastback sa hodia o niečo viac.

Pozrite siNový Hyundai i30 – 5 najväčších TECH noviniek

Aj pri bočnom pohľade na prednú časť má maska dynamickejší vzhľad. Navyše celé auto pôsobí, ako keby bolo viac pripútané k zemi. Je teda jasné, Fastback nie je len o tom, že Hyundai prerobil zadnú časť.

Tá však pôsobí rovnako dynamicky. Nájdete na nej nielen obrovské piate dvere, ktoré pomáhajú pri pohodlnejšom nakladaní batožiny, ale aj pretiahnuté zadné svetlá, či dokonca malý spojler.

Čerešničkou na torte je potom malý nápis Fastback na zadnom kufri. Elegantná drobnosť, ktorá dramaticky pridáva na štýlovosti tohto modelu. Naozaj klobúk dole pred dizajnérmi, tento kúsok sa im jednoducho podaril.

Samozrejme štýl a unikátny dizajn sa podpísali aj na niektorých obmedzeniach, na ktoré sa budete musieť, ako budúci majiteľ pripraviť. Jedným z nich je o niečo menší priestor nad hlavou pre cestujúcich vzadu. Jednoducho znižujúca sa strecha sa niekde musela prejaviť.

Ďalším obmedzením je pomerne chabý výhľad dozadu cez vnútorné spätné zrkadlo. Je to daň za skosenie zadného okna a jeho tvar. Na kontrolu premávky za sebou som tak musel využívať najmä bočné zrkadlá.

Interiér sa v prednej časti veľa zmien nedočkal. Aj napriek tomu, že aj interiér v bežnej i30 pôsobí hodnotne a moderne, v prípade verzie Fastback by si však zaslúžil nejaké oživenie. Možno by stačili iné farebné kombinácie, prípadne prvky, ktoré by ho mierne upravili.

Takto v ňom nájdete všetko to, čo v iných i30. Dokonca aj ten od vodiča odklonený displej multimediálneho systému. To je však jediná výčitka, ktorú voči interiérom i30 mám. Inak je to vynikajúco spracovaný interiér, ktorý má vydarenú ergonómiu.

Skutočne práve v interiéri je viditeľný najväčší posun značky Hyundai a konkrétne modelu i30 oproti predchádzajúcim verziám. Osobne sa v ňom cítim naozaj dobre, pričom potešením je, že Hyundai nezabúda ani na množstvo moderných technológií.

Nechýba tak napríklad bezdrôtové nabíjanie smartfónu priamo v odkladacom priečinku, ktorý navyše môžete veľmi elegantne zatvoriť. Multimediálny systém zas okrem bežných funkcií ponúka aj podporu pre Apple CarPlay a Android Auto.

Navyše Hyundai i30 Fastback sa spolieha rovnako na slušnú dávku asistenčných systémov. Spomenúť tak musím napríklad systém autonómneho núdzového brzdenia, systém pre sledovanie únavy vodiča, systém monitorovania mŕtveho uhla, alebo napríklad skutočne vydarený systém pre držanie vozidla v jazdnom pruhu.

Ten je dokonca v prípade i30 Fastback aktívny, takže dokáže priamo zasahovať do riadenia vozidla. Otázne je len to, prečo Hyundai neponúka v i30 Fastback adaptívny tempomat, aj keď iné modely značky ním disponujú.

Už pri ostatných modeloch som Hyundai i30 chválil za kvality jeho podvozku, ktorý nemá problémy s našimi nie vždy dobre spravenými cestami. Keď som zbadal, že testovaný Hyundai i30 Fastback má „obuté“ 18“ disky, trochu som sa obával.

Pravdou však je, že aj napriek tejto voľbe pneumatík, som nemal ani náhodou pocit, že by sa podvozok i30 nejako pokazil. Áno, auto bolo o niečo tvrdšie, ale neoznačil by som ho za nekomfortné. Navyše sa 18“ kolesá k Fastbacku neskutočne hodia.

Pri konfigurácii modelu Hyundai i30 Fastback máte na výber len z dvojice benzínových motorov. Naftový agregát v ponuke s touto karosárskou verziou chýba. Okrem litrového trojvalca je v ponuke aj mnou testovaná benzínová „jedna-štvorka“.

Tento motor sa mi zdá lepšou voľbou, keďže svojim výkonom 140 koní postačuje aj na mierne dynamickú jazdu. Osobne by som si však priplatil za dvojspojkový sedemstupňový automat, ktorý je naozaj vydarený. Priemerná spotreba udávaná výrobcom je 5,5 l/100 km. Moja priemerná hodnota činila 6,5 l/100 km, čo je viac, ako prijateľná hodnota.

Hyundai i30 Fastback je najdrahším kúskom z celej série i30, navyše nie je až tak praktický ako kombi a pre cestujúcich vzadu neponúkne ani tak veľa priestoru nad hlavou. Aj napriek tomu je to však najkrajšia verzia tohto modelu a svojich majiteľov si nájde najmä vďaka štýlovosti, ktorú ponúka.

Komentáre k článku