Hyundai i20 1,0 T-GDi – štýlové „žihadlo“ s trojvalcom

K aktuálnej generácii Hyundai i20 som si vytvoril vzťah, ako ešte k žiadnemu inému autu.

Hyundai i20 1-0 T-GDi 2016 03
ZDROJ | TECHBOX

Potrebovali sme nové menšie auto, najmä do mesta. Súčasnú generáciu i20-ky som sledoval od prvých skíc, cez premiéru a po absolvovaní skúšobnej jazdy a pristavení auta k novej Škode Fabia (prichádzali na trh takmer v rovnakom čase), bolo rozhodnuté.

Hyundai i20 1-0 T-GDi 2016 01
ZDROJ | TECHBOX

Na svoju triedu mimoriadne štýlové, priestranné a cenovo dostupné auto si od jeho uvedenia získalo srdcia mnohých fanúšikov a Hyundai novinku stále nestíha na náš trh dodávať.

Hyundai i20 1-0 T-GDi 2016 04
ZDROJ | TECHBOX

Po roku a pol používania musím skonštatovať, že som kúpu neoľutoval, naopak, stále nedokážem uveriť, že v tejto triede môžete dostať tak kvalitne spracované auto. Potešil som sa, keď som mohol vyskúšať porovnateľnú výbavu Comfort, avšak s novým trojvalcovým turbomotorom.

Hyundai i20 1-0 T-GDi 2016 06
ZDROJ | TECHBOX

Vlastním totiž iba 1,2-ku s výkonom 84 koní. Testovaná 1,0 T-GDi s výkonom 100 koní je oproti nej „žihadlo“. Papierovo je síce zrýchlenie z 0-100 km/h lepšie len o 2,6 sekundy, ale pocitovo? Obrovský rozdiel!

Hyundai i20 1-0 T-GDi 2016 07
ZDROJ | TECHBOX

Navyše v porovnaní s taktiež lenivou atmosférickou 1,4-kou s rovnakým výkonom je nový motor lacnejší o 600 €! Neváhal by som pri kúpe. To čo ma však zarazilo je pomerne hlučný chod motora.

Z našej 1,2-ky som zvyknutý na ticho v interiéri, a to aj pri diaľničných rýchlostiach. Trojvalček však počujete a na jeho hlučnosť som si nevedel zvyknúť, najmä pri rozjazdoch.

Interiér je na svoju triedu až nadpriemerne kvalitný. Oceníte i rozmiestnenie ovládacích prvkov, odozvu ovládačov a prekvapí vás vyhrievaný volant.
Interiér je na svoju triedu až nadpriemerne kvalitný. Oceníte i rozmiestnenie ovládacích prvkov, odozvu ovládačov a prekvapí vás vyhrievaný volant.ZDROJ | TECHBOX

Taktiež ma prekvapila spotreba. Podľa výrobcu by mala byť nižšia o 0,9 l/100 km. V skutočnosti je však spotreba porovnateľná, dokonca počas testu som sa pohyboval na úrovni 6,9 l/100 km. Pravdou je, že som si najmä zrýchlenie naplno užíval.

Systém pre opustenie jazdného pruhu (LDWS) dostanete štandardne už od výbavy Comfort. Informuje vás však len akusticky.
Systém pre opustenie jazdného pruhu (LDWS) dostanete štandardne už od výbavy Comfort. Informuje vás však len akusticky.ZDROJ | TECHBOX

Na redakčnej i20-ke sa mi páči najviac odhlučnenie interiéru a mimoriadne kvalitný interiér. Nikde nič nevŕzga, tlačidlá sa veľmi dobre stláčajú – najmä tie na multifunkčnom volante a audio systéme. Nechýbajú ani mäkčené plasty na správnych miestach.

Od výbavy Comfort dokonca dostanete aj systém na upozornenie pri opustení jazdného pruhu. Ten síce funguje spoľahlivo, ale upozorní vás iba zvukovým signálom a z dlhodobého hľadiska je skôr otravný ako nápomocný.

Toto je ten zázrak, malý no výkonný trojvalcový turbomotor, ktorý vás prekvapí výbornou odozvou na plynový pedál, ale i hlučnosťou.
Toto je ten zázrak, malý no výkonný trojvalcový turbomotor, ktorý vás prekvapí výbornou odozvou na plynový pedál, ale i hlučnosťou.ZDROJ | TECHBOX

Schválne si pozrite, čo všetko dostanete v akciovej cene a porovnajte s konkurenciou. Budete milo prekvapení.

Na otázku, či by som vymenil ticho a možnú dlhšiu životnosť atmosférických motorov za tento trojvalcový turbomotor odpovedám – áno. Jazda s novým 1,0 T-GDi motorom ma veľmi bavila. Hyundai i20 1,0 T-GDi od nás získal ocenenie DOBRÁ CENA.

TECHBOX dobra cenaRecenzia bola uverejnená v časopise TECHBOX číslo 6/2016.

ZdrojTECHBOX

Komentáre k článku