Honda HR-V Elegance klame telom

Kategória SUV sa teší mimoriadnej obľube a Honda popri obľúbenej CR-V vrátila na scénu aj menšieho súrodenca s označením HR-V. Síce to už nie je ikonický dizajn predchodcu vyrábaného do roku 2006, ale pri pohľade na novinku si poviete, že dizajn sa vydaril.

Honda HR-V 47

HR-V chce byť konkurentom súčasných moderných kompaktných SUV. Spredu pôsobí dynamicky a ukryté kľučky zadných dverí v štýle Civicu vo vás vzbudia dojem, že ide o 3-dverové SUV.

Honda HR-V 53

Dobre sa budete cítiť aj v interiéri. Rozhodne oceníte priestrannosť, kde vás prekvapí najmä množstvo miesta na zadných sedadlách a veľký kufor. HR-V doslova klame telom, nepovedali by ste, že je tu toľko miesta.

Interiér je veľmi priestranný a tvári sa moderne. Akoby však ľavú časť prístrojovej dosky navrhoval úplne iný tím, ako tú pravú, kde chýbajú akékoľvek hardvérové tlačidlá.
Interiér je veľmi priestranný a tvári sa moderne. Akoby však ľavú časť prístrojovej dosky navrhoval úplne iný tím, ako tú pravú, kde chýbajú akékoľvek hardvérové tlačidlá.
Možnosti pripojenia multimédií sú bohaté, dokonca nechýba HDMI port. Dostať sa k nim si však vyžaduje dávku trpezlivosti, nájdete ich totiž neprakticky pod stredovým tunelom.
Možnosti pripojenia multimédií sú bohaté, dokonca nechýba HDMI port. Dostať sa k nim si však vyžaduje dávku trpezlivosti, nájdete ich totiž neprakticky pod stredovým tunelom.

Pri tvorbe palubnej dosky sa však tvorcovia akoby nevedeli dohodnúť, čo urobia nové a čo zachovajú zo súčasných modelov.

Honda HR-V 20

Tak napríklad displej palubného počítača s hrubým rozlíšením a grafikou z minulého storočia (mimochodom zobrazuje aj dopravné značky) sa doslova bije s plne dotykovým panelom klimatizácie či multimediálnym systémom Honda CONNECT s dotykovými tlačidlami okolo displeja.

Panela klimatizácie som sa obával, o to viac som nadšený z presných a rýchlych reakcií dotykových tlačidiel.

Plne dotykový panel klimatizácie poteší rýchlymi odozvami. Do interiéru HR-V a k ostatným ovládacím prvkom sa však nehodí.
Plne dotykový panel klimatizácie poteší rýchlymi odozvami. Do interiéru HR-V a k ostatným ovládacím prvkom sa však nehodí.

Rovnako to platí aj o dotykových tlačidlách systému Honda CONNECT, kde hlasitosť znižujete či zvyšujete pohybom prsta smerom nadol alebo nahor. Honda CONNECT je postavený na OS Android, konkrétne v staršej verzii 4.0.4.

Android „tablet“ v aute by bol skvelou výhrou, keby Honda nezabránila používaniu väčšiny aplikácií počas jazdy či neobmedzila inštaláciu bežných Android aplikácií.
Android „tablet“ v aute by bol skvelou výhrou, keby Honda nezabránila používaniu väčšiny aplikácií počas jazdy či neobmedzila inštaláciu bežných Android aplikácií.

Nadšenci Android smartfónov sa určite potešili, no sklamem vás. Android tu síce je, dokonca cez dátové pripojenie telefónu si môžete pohodlne prehliadať internetové stránky či spúšťať YouTube videá. To všetko ale len vtedy, ak s autom stojíte.honda-hr-v-10

Akonáhle sa pohnete, prečítate si hlášku „Z bezpečnostných dôvodov nie je možné túto operáciu vykonať, pokiaľ je vozidlo v pohybe“. Takto si teda neužijete ani Google mapy so zapnutou premávkou, škoda! Honda asi nemyslela na to, že systém by mohol ovládať aj spolujazdec.

Honda HR-V 27

Ďalšou veľkou ranou je, že ste odkázaní len na aplikácie cez obchod Honda App Center. Lenže v ňom nič použiteľné pre našu krajinu nie je. Bez srandy, k dispozícii je 0 auto aplikácií. Škoda nevyužitého potenciálu inak rýchleho a prispôsobiteľného systému.

Honda HR-V však nemusí byť zlou kúpou, testovaný model vo výbave Elegance s veľmi slušnou výbavou a úsporným benzínovým motorom 1,5i-VTEC s výkonom 130 koní vyšiel na 19 990 €. Cena ma milo prekvapila, pretože s HR-V sa mi veľmi dobre jazdilo.

ZdrojČasopis TECHBOX 10/2016

Komentáre k článku