Honda CR-V je vynikajúce rodinné SUV, technológiami však skôr sklame

Nová generácia legendárnej Hondy CR-V konečne dorazila aj na Slovensko. V roku 2018 sa toto SUV vyšplhalo na 7. priečku najpredávanejších áut sveta. Máme sa na čo tešiť?

Naše hodnotenie

74%
0 100

Výhody

  • veľký batožinový priestor
  • vzhľad exteriéru a interiéru
  • asistenčné systémy

Nevýhody

  • starý OS Android v multimediálnom systéme
  • Head-Up displej
  • kvalita spracovania interiéru (plastové lišty, výplň dverí)

Jednou vetou

Honda CR-V je mimoriadne priestranné SUV s extrémne veľkým batožinovým priestorom, perfektnou variabilitou zadných sedadiel, skvelou motorizáciou a výbornými jazdnými vlastnosťami, avšak so zastaralou technologickou výbavou.

Na Hondu CR-V mám slabosť. Odkedy som bližšie spoznal 3. generáciu tohto japonského SUV, vždy patrí do môjho finálneho výberu pri kúpe nového auta. Zatiaľ som si ju však nekúpil. Na najnovšiu, piatu generáciu som tak bol veľmi zvedavý.

Dizajn vychádza z predchádzajúcej generácie a laik by si nový a odchádzajúci faceliftovaný model mohol aj pomýliť. CR-V vyzerá opäť dobre, mohutne a poteší novými LED svetlometmi.

Pozrite siHonda chce v Európe od roku 2025 predávať iba elektromobily

Dostala ma aj bočnými nástupnými prahmi, štýlovými diskami či červeným lakovaním. Som presvedčený, že nová CR-V sa bude páčiť aj vám. Navyše pôsobí výrazne väčšie ako v skutočnosti je. A to je dobre, najmä pri manévrovaní v meste.

Interiér je na prvý pohľad obrovským posunom vpred. Vyzerá až prémiovo, nechýba imitácia kože na palubnej doske a neprehliadnuteľný hlavný 7-palcový displej systému Honda CONNECT 2.

Žiaľ, v testovanej verzii kazia dojem lišty s imitáciou dreva pôsobiace až príliš plastovo a obrovským prešľapom je výplň dverí na vodičovej strane, ktorá sa prehýba po pritlačení kolena ľavej nohy. V dnešnej dobe sa takéto spracovanie nenosí, najmä ak máte za vaše nové auto zaplatiť tisícke eur.

Čo musím pochváliť, je mimoriadne bohatá výbava už od najdostupnejšej verzie Comfort, v ktorej dostanete spomínané LED svetlá, plne grafický displej prístrojového panela, ale aj množstvo asistenčných bezpečnostných systémov Honda Sensing vrátane adaptívneho tempomatu, ktorý funguje presne tak, ako má. Už sa zbytočne „nebojí“ áut mierne vybočujúcich z vedľajšieho pruhu, rovnako sa vie dobre prispôsobiť rýchlostiam automobilov pred vami a plynule automaticky zrýchľuje či spomaľuje.

Pozrite siHonda začala prijímať objednávky na svoje CR-V Hybrid už aj na Slovensku

Rovnako poteší sledovanie mŕtveho uhla, ale aj systém pre aktívne držanie v jazdnom pruhu. Honda CR-V vás upozorní aj na autá blížiace sa zboku, čo oceníte pri cúvaní. Novinkou je aj Head-Up displej.

Na výklopnom sklíčku žiaľ údaje vidieť slabšie, navyše si musíte tlačidlom na volante vyberať, čo chcete zobraziť. Nie je možné naraz sledovať údaje z navigácie, asistenčné systémy či rýchlostné limity. Prvou nevýhodou je tak nutnosť ovládania navyše pri výbere toho, čo chcete zobrazovať a druhou to, že nikdy nebudete spokojní s tým, čo vidíte. Nechápem prečo sa výrobca nerozhodol pre cestu, akú ponúka konkurencia – vidieť na displeji naraz navigáciu či asistenčné systémy by mala byť samozrejmosť. Inak celé riešenie Head-Up displeja stráca zmysel.


Ešte horšie je na tom systém CONNECT 2. Tu akoby Honda zaspala v minulom desaťročí a stále sa drží systému s OS Android 4.2.2. Budete sa pozerať na „old-school“ grafiku, dlhšie čakať na odozvu displeja a pri zapnutí navigácie sa ocitnete v úplne inom grafickom prostredí (typická grafika a farby Garminu).

Nezachráni to ani podpora Wi-Fi, Android Auto či Apple CarPlay. Sklamaním je aj 9 reproduktorová audio sústava, ktorá trpí pri vyššej hlasitosti pazvukmi a samozrejme aj počuteľným drnčaním plastov práve vo dverách. Je to veľká škoda, Honda CR-V je totiž mimoriadne priestranné SUV s extrémne veľkým batožinovým priestorom, perfektnou variabilitou zadných sedadiel, skvelou motorizáciou a výbornými jazdnými vlastnosťami.

Dokonca v ponuke pribudla aj hybridná verzia, ktorú by sme v redakcii radi otestovali. Totiž testovaná motorizácia 1,5 VTEC Turbo s výkonom 173 koní mala poriadny apetít. Priemerná spotreba sa ustálila na 9 l/100 km. Aj keď na obhajobu musím skonštatovať, že pomerne veľká časť testu prebiehala v meste.

A koľko by ste za testovaný model zaplatili? Honda CR-V 1,5 VTEC Turbo 4WD CVT vo výbave Executive s príplatkovým „Aero Packom“ stojí 41 580 €.

ZdrojČasopis TECHBOX jar 2019

Komentáre k článku