Haibike SDURO HardNine 6.0 2017 – lesné cesty, traste sa!

Nemecká značka Haibike otvára tento rok novým horským kúskom Haibike SDURO HardNine 6.0 2017. Prečítajte si, ako dopadol v našom týždňovom teste, v rámci ktorého sme ho prevetrali po bežných ale aj poriadnych horských cestách.

Naše hodnotenie

94%
0 100

Klady

  • Podarený dizajn
  • Pocit rýchlosti

Zápory

  • Stále vysoká hmotnosť
  • Vyššia cena

Jednou vetou

Haibike SDURO HardNine 6.0 2017 je perfektným tohtoročným prírastkom do rodiny nemeckej značky Haibike, ktorý ponúka nemeckú kvalitu a výborný pocit z rýchlosti.

Letná sezóna sa pomaly blíži a tak sme sa rozhodli sa vrátiť k čoraz populárnejším elektrobicyklom. Tohtoročnú sezónu ako prvý otvára nový horský kúsok Haibike SDURO HardNine 6.0 2017.

Mnohí tvrdia, že jazdenie na elektrických bicykloch sa nedá považovať za cyklistiku. Ako vášnivý cyklista s nimi musím do istej miery aj súhlasiť, no po vyskúšaní elektrického bicyklu zistíte, že to nie len o tom, že sedíte a veziete sa. Šliapať do pedálov sa musí a rovnako to platí aj pri elektrobicykloch. Keby nie, museli by sa volať motorky.

Čaro elektrických bicyklov spočíva v možnosti výberu obťažnosti. Je to ako keď hráte videohru a na začiatku máte možnosť si vybrať či si hru užijete na najľahšej obťažnosti, čiže sa nemusíte nejako extra snažiť, alebo zvolíte najťažšiu obťažnosť, pri ktorej zo seba musíte vydať všetko, aby ste sa dostali ďalej.

Pri nasadnutí na bicykel Haibike SDURO HardNine 6.0 2017 stojíte pred rovnakou voľbou. Tak ako väčšina elektrobicyklov od nemeckej firmy Haibike, aj tento ponúka výber štyroch módov obťažnosti, od ktorých závisí, ako veľmi sa musíte snažiť.

Pozrite siHaibike SDURO FullNine SL 2016 – dokonalý e-bike

Pre lepšiu predstavu, ak si zvolíte mód High, stačí jemné šliapnutie do pedálov a už vyštartujete až na rýchlosť 25 km/h. Ak chcete byť ekonomický a zároveň pre seba niečo urobiť, na prednej konzole zvolíte mód Eco+ a bicykel vám veľmi neochotne, no predsa len asistuje.

Výber je skutočne na vás a čo je najlepšie, poskytuje slobodu, hravosť a každý deň nový zážitok. Ovládanie malého LCD displeja je jednoduché a minimalistické, takže vás pri cyklistike nebude rozptyľovať.

Displej ponúkne hlavné informácie o vzdialenosti, rýchlosti, čase a hlavne dojazde na konkrétnom móde. Čím vám ePohon viac pomáha, tým je logicky menší dojazd. Pri nastavení High, kedy vám bicykel najviac pomáha, môžete ísť cca 84 kilometrov na jedno nabitie.

Ak sa však chcete trochu potrápiť a chcete, aby vám bicykel pomáhal čo najmenej, môžete si zvoliť mód Eco+ a bicykel má dojazd až 205 kilometrov.

Pozrite siHaibike XDURO FatSix 2015 – traktorový bicykel na vybláznenie

Na riadidlách nájdete okrem displeja a ovládania aj možnosť asistenčného pohonu pri vedení elektrobicykla, napríklad pri prechádzaní cez cestu.

O samotný elektrický pohon sa stará výborný motor Yamaha PW, ktorý ponúka 20 rýchlostí a funkciu Zero Cadence Support pre podporu už od prvého zašliapnutia do pedálov. Na motor je napojená aj výkonná 500 Wh Yamaha batéria. Nabíjanie trvá približne tri až štyri hodiny.

Poďme na samotné vlastnosti elektrobicyklu. Haibike SDURO HardNine 6.0 2017 ponúka 29″ kolesá a perfektné predné odpruženie, ktoré zvládne aj náročnejší terén. Po bežných komunikáciách vás tento bicykel baviť nebude, až na lesných cestách objavíte jeho hlavné výhody.

Pozrite siHaibike XDURO Urban 28 2015 – rýchlik určený do mesta

Prehadzovačka je značky Shimano  a konkrétny model je Deore XT. Elektrobicykel ponúka 20 rýchlosti. O brzdenie sa starajú hydraulické diskové brzdy Magura MT4.

Čo sa týka dizajnu, ten zase vyzerá o niečo lepšie a je vidieť, že aj elektrobicykle sa pomaly ale isto vyvíjajú. Haibike SDURO HardNine 6.0 2017 ponúka štýlový bielo-oranžový dizajn, ktorý sa hodí ako pre mužov tak aj pre nežnejšie pohlavie.

Elektrická batéria je o niečo lepšie integrovaná do samotného rámu a stáva sa tak prirodzenou súčasťou bicyklu. Náš model disponoval navyše zadným blatníkom, ktorý pomohol najmä pri jazde lesom.

Pozrite siEbajk predstavil novinky zo sveta elektrobicyklov!

Pri samotnom testovaní som si bicykel poriadne užil a najazdil som na ňom okolo 100 kilometrov. Konkrétne som si vybral trasu cez hory a lesné cesty smerom na Biely kríž, Košariská a cez Lozorno, Jabloňové a Pernek som prešiel až do dediny Kuchyňa, kde mi na batérii ostal dojazd cca 35 kilometrov na najvyššom asistenčnom móde.

V Kuchyni v Camping parku sa dá bicykel pohodlne dobiť, keďže sa tu nachádza bezplatná dobíjacia stanica. Cesta späť viedla po bežných komunikáciách Kuchyňa – Pernek – Jabloňové – Lozorno – Stupava – Záhorská Bystrica a Lamač.

Bicykel ukázal svoju skutočnú silu práve pri horských a lesných cestách, kedy sa predné odpruženie staralo o každú nerovnosť. Po bežných cestách som mal väčší pocit únavy, keďže priemernú rýchlosť som mal cca 28 km/h a keďže bicykel od rýchlosti 25 km/h vypína asistenčnú pomoc, ťarcha 22 kilogramového bicykla ostala na mojich nohách. Možno aj preto som mal pocit, že po celodennom bicyklovaní s Haibike som bol viac unavený, než keby som išiel bežným bicyklom.

Pozrite siebajk connect – okolo Bratislavy je už 7 nabíjacích staníc pre elektrobicykle

Pre tých, ktorí stále pochybujú o prínose elektrobicyklov a považujú ich za prostriedok pre lenivých, verím, že táto recenzia spojená s dojmami presvedčí, že to tak nie je. Aj preto som sa pri vete dvoch dôchodcov: „tomu sa to ide keď má parádny elektrobicykel“, ktorých som v lese obiehal len pousmial.

Chcete ísť dnes na bicykel, chcete niečo urobiť pre svoje telo, no nemáte dostatok energie, keďže ste v noci nespali? Nevadí, zvolíte si nižšiu obťažnosť a napriek tomu, že vám bicykel pomáha, stále pre seba niečo robíte, nehovoriac o tom, že keď máte nejaké zdravotné fyzické problémy, elektrobicykel je pre vás ako stvorený.

Cena 2 999 eur niekomu môže prísť prestrelená, no Haibike SDURO HardNine 6.0 2017 ponúka nemeckú kvalitu, perfektný pocit z jazdy a štýlový unisex dizajn. Nie som zástancom toho, aby elektrobicykel nahradil klasický bicykel, no Haibike SDURO HardNine 6.0 2017  ponúka úplne nový pocit a zážitok, aký pri bežnej cyklistike nezažijete.

Komentáre k článku