Audi Q8 – neprehliadnuteľné štýlové SUV Coupé

Kategória SUV sa teší mimoriadnej obľube, nehovoriac o štýlových SUV Coupé. Konečne ho má už aj Audi a musíte uznať, že na ceste ide o neprehliadnuteľnú novinku. Najmä, ak ju vidíte v testovanej oranžovej drachen metalíze.

Naše hodnotenie

94%
0 100

Výhody

  • komfortný interiér s množstvom displejov
  • štýlový vzhľad a bezrámové okná dverí
  • kvalitný audio systém

Nevýhody

  • adaptívny asistent pre jazdu si vyžaduje lepšie nastavenie
  • nutnosť neustáleho čistenia dotykových displejov

Jednou vetou

Audi Q8 je momentálne jedno z najmodernejších a najštýlovejších SUV Coupé na trhu.

Audi Q8 prichádza v tom najlepšom čase. Ľudia milujú SUV. Čím väčšie a krajšie, tým lepšie. Ekonomike sa darí a tak v prémiovom segmente nie je problém priplatiť si za výnimočnosť. A nové SUV Coupé od Audi výnimočné je.

Prichádza s úplne novou osemuholníkovou Singleframe maskou chladiča, ktorá sa nedá prehliadnuť. Je obrovská a väčšia snáď už ani nemôže byť. Q8 pôsobí sebavedomým dojmom, je to akési muscle car medzi SUV rozťahujúce sa do šírky.

Predné svetlomety môžu byť za príplatok 1 901 € s HD Matrix LED technológiou. Pri šoférovaní v noci tak nehrozí únava, samozrejmosťou je i vyšperkované vyrezávanie protiidúcich vozidiel či efektné dynamické smerovky.

Zozadu je to ešte väčší zážitok, po vzore Audi A8 i tu nechýba animácia. Zadné svetlá sú navyše spojené, čo pôsobí športovo. Hodia sa tak k dynamickej karosérii s klesajúcou líniou strechy.

Pridajte k tomu 22-palcové disky kolies či bezrámové okná a máte pocit, že toto auto práve stiahli z výstavného stánku aktuálneho autosalónu. Navyše, v tomto prípade bol k dispozícii aj S-line exteriérový balík výbavy.

Bezrámové okná na veľkom štýlovom SUV pôsobia mimoriadne atraktívne.

Wow efekt by pokračoval aj v interiéri, no ten je nám už dobre známy z najnovších generácií Audi A8, A7 Sportback či A6. Napriek tomu treba uznať, že Audi urobilo poriadny kus dobrej práce, a to vrátane systému MMI Navigácia plus.

Horizontálne členenej čistej prístrojovej doske tak dominujú dva displeje uprostred a ďalší na mieste prístrojového panela. Hardvérových tlačidiel je absolútne minimum, dokonca aj ovládanie svetiel naľavo od volantu je dotykové! Hardvérovo tak len štartujete, ovládate hlasitosť infotainmentu, zapnete kamerový systém, asistenčné systémy či elektronickú ručnú brzdu.

Panel klimatizácie je kompletne dotykový. Ak zadávate znaky, zmení sa na obrovskú plochu pre rozpoznávanie písma. Zo zobrazovania výsledkov pri hľadaní v navigácii by si mohli brať príklad aj ostatní výrobcovia. Stačí ak si zadáte napríklad „JAK“ a už vidíte mesto, ulicu či rôzne POI body, začínajúce na JAK.

Rozhodne si pochvalu zaslúži rozlíšenie všetkých displejov, ako aj čistá grafika, ktorá zapadne do prehľadného interiéru automobilu. Rovnako i haptická odozva na dotyk. Dokonca si môžete zvoliť intenzitu haptickej odozvy v troch úrovniach. Máte vždy istotu, čo ste stlačili.

Bez toho, aby ste sa pozreli na displej, si však nezmeníte ani teplotu v interiéri, a už vôbec len po hmate nenastavíte napríklad vyhrievanie sedadiel. Tiež vás bude neustále škrieť vzhľad displejov plný odtlačkov prstov. Handrička je tak povinnou výbavou, a to doslova. S Q8 dostanete handričku na čistenie displejov aj s logom Audi. Budete ju používať denne, aj viackrát, verte mi.

Handrička s logom Audi je súčasťou výbavy a skutočne ju budete používať denne. Displeje sú žiaľ neustále plné odtlačkov prstov.

K absolútnej dokonalosti Audi priviedlo pohľad na 3D okolie vďaka štvorici kamier. Vidíte tak každý detail z detailne poskladaného 360° obrazu okolia vrátane 3D modelu Q8-čky. Audi išlo až do takých detailov, že v 3D grafike svietia svetlá auta alebo vidíte animáciu smeroviek ako v skutočnosti.

Navigácia dokáže zobraziť premávku a viete si v interiéri vytvoriť aj Wi-Fi hotspot s LTE sieťou. V teréne oceníte prehľadné zobrazenie informácií o náklone či nadmorskej výške. V našom prípade bolo možné voliť si aj výšku podvozka. K dispozícii je aj celá paleta asistenčných systémov.

Ak si zvolíte príplatkový Asistent Paket Tour, budete mať k dispozícii okrem  adaptívneho tempomatu aj asistenčný systém pre permanentné monitorovanie vozidla, ktorý dodržiava rýchlosť i vzdialenosť, či asistent pri predchádzaní, ale aj asistent pri odbočovaní.

Najviac som sa však hral s adaptívnym asistentom pre jazdu, ktorý si môžete aj podrobnejšie nastaviť podľa vášho štýlu jazdy. Po tom, ako som bol nadšený z podobnej funkcionality pri faceliftovanom Mercedes-Benz triedy S, očakával som podobné jemné naladenie.

V Audi som sa ale buď nevedel nastaveniami trafiť do ideálnej konfigurácie, alebo jednoducho technici majú ešte čo vylaďovať. Totiž Audi Q8 by malo podľa mapových podkladov samé prejsť zákrutami ideálnou rýchlosťou tak, aby to bolo bezpečné.

Q8-čka však identifikovala približne každú tretiu zákrutu, ostatnými by „preletela“ nastavenou rýchlosťou adaptívneho tempomatu. A to nie je žiadna sranda, ak sa rútite k prudšej zákrute a očakávate, že auto ju identifikuje a spomalí na bezpečný prejazd.

V tomto prípade sa na asistent nemôžete spoľahnúť, neprišiel som na to, podľa čoho vyhodnocuje, či zákrute prispôsobí alebo neprispôsobí rýchlosť. Aspoň, že viete na základe ikony na prístrojovom paneli, že auto identifikovalo zákrutu a bude jej prispôsobovať rýchlosť, alebo nie.

Preberanie rýchlostných limitov a automatické prispôsobenie rýchlosti fungovalo našťastie takmer bezchybne. Takmer preto, že aj Audi Q8 sa v niektorých prípadoch nechalo na diaľnici zmiasť rýchlostnými limitmi na autobusoch či návesoch kamiónov. Nie je veľmi príjemné, keď zrazu automaticky pribrzďujete zo 130-ky na 90-ku. Zatiaľ však túto technológiu nezvláda 100%-ne ani konkurencia.

Na plne grafickom prístrojovom paneli vidíte aktuálne prebratú rýchlosť, ktorej sa dokáže Audi Q8 automaticky prispôsobiť.

Príjemným prekvapením bol aj asistent pre držanie v jazdných pruhoch, ten fungoval takmer za každých okolností. Audi Q8 vie aj úplne zastaviť, ak nedržíte volant viac ako 20 sekúnd, upozorní vás najskôr vizuálne a potom akusticky.

Ak stále nereagujete, auto pribrzdí a ak vás ani toto „neprebudí“, spustia sa výstražné smerovky a zastavíte. Pred zastavením funguje aj Audi pre sense. Ak teda nereagujete do minúty, auto bezpečne zastaví a pritiahne vám pásy.

V cenníkovej cene by ste za testovaný automobil zaplatili 115 311,97 €. Rozhodne nejde o malú čiastku, navyše, keď vo výbave chýbal napríklad Head-up displej či sledovanie mŕtveho uhla.

Ak sa však chcete odlíšiť, rozhodne neurobíte chybu. Audi Q8 je spracované famózne, rovnako to platí aj o odhlučnení. Pritom s testovanou motorizáciou 50 TDI quattro TT8 s výkonom 285 koní viete jazdiť so spotrebou pod 7 litrov.

Audi Q8 je momentálne jedno z najmodernejších a najštýlovejších SUV Coupé na trhu. Jazda s ním je veľkým zážitkom, najmä čo sa týka komfortu, dynamiky, ale aj kvalitného audio systému. Interiér je plný displejov, ktoré si však budete musieť neustále čistiť. Rovnako nechýba množstvo asistenčných systémov, niektoré z nich si podľa môjho názoru vyžadujú ešte istú dávku vyladenia. Celkovo však z Audi Q8 budete nadšení!

ZdrojČasopis TECHBOX zima 2018

Komentáre k článku