Audi A3 Sportback – takto má vyzerať športová elegancia

Audi A3 Sportback si v najnovšej generácii berie od svojho predchodcu len to najlepšie a hoci prechádza výhradne na 5-dverovú verziu, nezabúda ani na radosť z mestskej športovej jazdy, pre ktorú bola vždy „á-trojka“ tak obľúbená.

Naše hodnotenie

89%
0 100

Výhody

  • vydarený infotainment a technológie
  • štýl spojený s praktickosťou
  • kvalita a luxus na prvých priečkach

Nevýhody

  • mnoho plusov tvorí drahšia príplatková výbava
  • nižšia dynamika jazdy

Jednou vetou

Audi A3 Sportback si berie od svojho predchodcu to najlepšie a pretvára to do moderného, technocentrického šatu, ktorý bude fanúšikov pôvodného modelu nepochybne polarizovať.

Vyšperkovaná do detailov

Sú tu autá, za ktorými sa po zaparkovaní obzriete, aby ste skontrolovali či ste zamkli a potom sú tu autá, za ktorými sa obzriete ešte raz, len tak pre radosť. Za Audi A3 Sportback v novej generácii som sa pri testovaní obzeral často a to aj napriek tomu, že jeho predchodcu vlastne na cestách zvyčajne prehliadam.

Dizajnérom Audi sa v tomto prípade podaril husársky kúsok a vlastne si aj možno pod sebou trochu podpílili konár. Nová A3 Sportback totiž vyzerá parádne už aj v základnej verzii basis, nehovoriac o verzii advanced, ktorú som mal možnosť testovať a pri ktorej som aj úprimne na moment zabudol, že nad ňou ešte existuje aj športovejšie ladená verzia S line. Tá mi veru pri dynamických krivkách a doplnkoch advanced k radosti vôbec nechýbala.

Nejde však iba o exteriér, Audi A3 Sportback si ide vlastný a za mňa skutočne vydarený štýl aj v interiéri. Oblé tvary typické pre doterajšiu generáciu v tomto prípade nahrádzajú samé hrany, ktoré novej A3 skutočne svedčia. Navonok kompaktné mestské žihadlo tak pôsobí v interiéri prekvapivo mohutne a aj bez zbytočnej gýčovosti skutočne moderne.

Za onú modernosť samozrejme môže priamo aj dvojica priestranných obrazoviek. Tou prvou a pre vodiča hlavnou je plne digitálny Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 10,25“, ktorý je viac pragmatický ako futuristický, v dobrom. Audi v tomto prípade stavilo na kvalitný matný displej s prehľadným prostredím, ktoré sa vám prispôsobí a okrem iného dokáže zobraziť aj vstavanú navigáciu.

Od infotainment systémov zvyčajne nečakám veľa, aby som potom zbytočne nezostával sklamaný zo zastaranej grafiky a pomalých reakcií. Aj vďaka tomu ma zrejme tak prekvapil infotainment MIB3, ktorý má svojim ovládaním, ako aj rýchlosťou reakcií veľmi blízko k tabletom. Žiadne sekanie, dlhá odozva na dotyk či neintuitívne prostredie, toto Audi zvládlo na výbornú.

K tabletom má nový MIB3 blízko aj vďaka online službám Audi connect s mobilným pripojením LTE Advanced a WLAN hotspotu. Auto je tak neustále online, čo využíva nielen na vzdialenú komunikáciu s mobilnou aplikáciou my Audi App, ale aj na fungovanie služby Google Earth so všetkým, čo k nej patrí.

Na obrazovke tak uvidíte najnovšie satelitné snímky, aktuálnu dopravnú situáciu, body záujmu v okolí (reštaurácie, obchody a pod.) aj s fotografiami, hodnoteniami a otváracími hodinami. Aj toto všetko zvláda MIB3 s úplnou ľahkosťou a ostatní výrobcovia si z tejto platformy môžu brať príklad.

 

Infotainmentu už samozrejme nesmie chýbať ani podpora pre platformy Apple CarPlay a Android Auto. Klasické káblové pripojenie smartfónu tu dopĺňa aj tzv. Audi phone box, ktorý bezdrôtovo pripája smartfón na vonkajšiu anténu a zároveň ho cez štandard Qi bezdrôtovo nabíja. V budúcnosti by malo byť možné cez appku vozidlo aj vzdialene odomknúť či naštartovať.

Audi plánuje konektivitu auta ďalej rozširovať a samotný infotainment napríklad rozšíriť o obchod s doplnkami a to dokonca aj tými „hardvérovými“. Odkiaľkoľvek si tak auto budete môcť obohatiť napríklad o bezkľúčové odomykanie, ktoré je síce súčasťou výbavy, no až do momentu dodatočného zakúpenia deaktivované. Obchod s doplnkami by mal byť spustený už v priebehu tohto roka. Prečo si však priplácať za niečo, čo už je súčasťou výbavy? Zvláštne…

Stredová konzola zaujme aj ďalšími prvkami. Tým prvým je nový volič jazdných režimov, ktorý už bude majiteľom vozidiel skupiny VW dobre známy. V tomto prípade mu spoločnosť robí aj samostatný ovládač multimédií, ktorý využije najmä spolujazdec napríklad na ovládanie hlasitosti krúživým gestom po jeho dotykovej ploche. Osobne mi tento ovládač do interiéru veľmi nezapadá, najmä v kontraste so zvyškom ovládacích prvkov v úplne inom dizajne.

Spomínaný volič jazdných režimov samozrejme napovedá tomu, že testovať sme mali možnosť verziu s automatickou dvojspojkovou prevodovkou S tronic, ktorá má v tomto prípade pod palcom naftový štvorvalec 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 K) a krútiacim momentom 360 Nm.

Pozrite siLand Rover Defender – technologické chuťovky obra zo Slovenska!

V úplnom základe začína Audi A3 Sportback na cene 25 980 eur, v nami testovanej verzii advanced 35 TDI na cene 32 510 eur, z ktorej sa s doplnkovou výbavou napokon vyšplhá až na 41 575 eur.

Po presadnutí do tohto kúsku priamo z testovania Peugeot e-208 na mňa spomínaný nafťák pôsobil spočiatku trochu lenivo, najmä v mestskom prostredí pri odpichu z križovatiek. Keď som mu však dal trochu rozletu, ukázal sa jeho pravý potenciál. V spojení s komfortným interiérom si za jeho volantom ani neuvedomíte, že už zrazu po diaľnici letíte maximálkou.

Takto ľahko vám za jeho volantom zbehne aj dlhšia cesta, pri ktorej sa so spotrebou možno dlhodobo dostanete aj pod 4 l/100 km. Naša kombinovaná spotreba poznačená typickou predvianočnou dopravou sa na záver testu zastavila na 5,7 l/100 km. Ak ste však mestský typ, počkajte si skôr na plug-in hybridný variant, ktorý by sa mohol podpísať aj pod vyššiu pružnosť jazdy.

Audi A3 Sportback vyniká práve v tejto flexibilite, vďaka ktorej dokáže ulahodiť fanúšikom športovejšej jazdy a luxusu, ako aj tým, ktorí hľadajú praktický mestský hatchback nabitý zaujímavými technológiami. V nich nastavuje Audi v poslednej dobe nový trend a inak to nie je ani v prípade tohto kúsku.

Komentáre k článku