6 vecí, ktorými vás BMW 640d xDrive Cabrio posadí do stoličky

BMW má množstvo modelov, no len niektoré dokážu zaujať tak, ako modely radu 6. Klasická 6-tka Coupé je nádherná, 6 Gran Coupé ešte krajšia, no 6 Cabrio v súčasnosti budí najväčší záujem. Je to určite aj preto, že sklopená strecha robí z inak bežného GT auta obrovský kabriolet, za ktorým sa otáčajú mladí i starí, ženy i muži. Jednoducho všetci. Prečítajte si 6 vecí, ktoré vás na novej 6 Cabrio dostanú.

BMW 640d xDrive Cabrio

1. Exteriér

V úvode som už spomínal dizajn, za ktorým sa otočí takmer každá hlava. Je sa proste na čo pozerať. Vrcholom počas týždňa testovania bola trojica asi 6-7 ročných chlapcov, ktorým v autobuse na križovatke takmer vypadli oči z jamiek a ústa pripomínali vianočného kapra. Takú úprimnú radosť a prekvapenie v očiach dokážu ukázať asi len deti.

BMW 640d xDrive Cabrio

Štíhla línia vozidla je o čosi dlhšia a širšia, ako u predchodcu, no zároveň je aj o pár milimetrov nižšia. Ostré krivky novinke sadnú ako uliate, neprehliadnuteľný a nenapodobiteľný dizajn bavorských návrhárov je nádherný, to azda uzná každý.

Predná maska je úplne iná, dokonca má jemne pretiahnutý nos dopredu, čím evokuje staručké ikonické modely BMW. Zadná časť pripomína súčasné modely BMW s tenkými a širokými svetlami. Cabrio pritom nemá žiadne dizajnérske výstrelky, všetko je elegantné a funkčné, až na malé „výduchy“ v predných blatníkoch.

BMW 640d xDrive Cabrio

Jediným nedostatkom testovaného modelu je manuálne otváranie a zatváranie kufra, ktoré by v tejto triede malo byť už v základe elektrické, hlavne keď elektrina dominuje všade, kam sa pozriete. Prekvapivé sú tiež jednotlivé diely, ktoré sú ale logickým krokom výrobcu pri znižovaní hmotnosti a predpokladám i zvyšovaní pasívnej bezpečnosti. Predné blatníky a veko kufra sú napríklad z kompozitu, ostatné časti sú z hliníka.

BMW 640d xDrive Cabrio

2. Motor

Testovaná verzia s objemom 2 993 cm3 v šiestich valcoch v rade s dvoma turbodúchadlami ponúka výkon príjemných 313 koní (230 kW) pri 5 800 ot./min. a krútiaci moment 450 Nm od 1 300 do 4 500 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h výrobca udáva na 5,5 sekundy a to aj s pohonom 4×4.

Slušné parametre, za ktoré by sa nemusel hanbiť akýkoľvek benzín, však? Testovaný model však jazdí na naftu! Áno, aj kabriolet môže mať naftový motor, ktorému mnohí nadávajú do traktora. S traktorom má však spoločnú azda len možnú oblohu nad hlavou. Inak je extrémne tichý a bez toho, aby ste sa pozreli na veko kufra alebo do papierov, ani netušíte, že ide o dieslový agregát.

BMW 640d xDrive Cabrio

Udávaná spotreba 5,5 – 6,8 l/100 km (mimo mesto – mesto) je ale ilúziou nedosiahnuteľnou ani v Eco Pro režime a so zapnutým Štart/Stop systémom, ktoré sú už v základnej výbave. Počas 550 kilometrov sa nám spotreba ustálila na 8,9 l/100 km, pričom sme jazdili viac po okreskách, ako v meste. Normy na meranie a udávanie papierovej spotreby by sa už mali zmeniť, nepamätáme si v teste auto, kde sme dokázali dosiahnuť papierovú spotrebu. Nárast v tomto prípade je však obrovský.

BMW 640d xDrive Cabrio

3. Jazda a technológie

Radosť z jazdy nie je len marketingový výmysel automobilky. Sadnutím do extrémne pohodlných aktívnych sedačiek s elektrickým nastavením všetkého možného i nemožného, stlačením tlačidla Start a vyrazením na cestu pochopíte, čo znamená marketingové motto BMW.

BMW 640d xDrive Cabrio

Samozrejme, nemajú to na svedomí len sedačky a logo na volante, ale všetko okolo vás a pod vami. Podvozok je možné nastaviť v piatich úrovniach od Eco Pro až po Šport+ režim. Na naše cesty ale odporúčame Comfort+ alebo Comfort režimy, ktoré zmäkčia tlmiče a výmoly tak necítite, ako pri Šport režimoch. Príplatok 4 043,00 € za balík Adaptive Drive určite stojí.

BMW 640d xDrive Cabrio

Problémom tvrdosti a cítenia každej nerovnosti sú aj obrovské 20“ kolesá s nízkoprofilovými gumami, no uznávam, že balóny by sa na takéto auto vôbec nehodili. Šport režimy sa ale výborne hodia na jazdu na okruhoch či do kopcov, kedy je jazda ešte väčšou radosťou.

Obrovským plusom sú i technológie, za ktoré si síce poriadne priplatíte, ale počas jazdenia ich poriadne oceníte. Náš model obsahoval Balík Innovation za 4 375,00 €, ktorý obsahuje adaptívne LED svetlomety, asistent diaľkových svetiel, Driving Assistant Plus, BMW Head-Up displej a Informácie o obmedzení rýchlosti. Všetky súčasti z tohto balíka sa vám určite zídu.

BMW 640d xDrive Cabrio

Špičkový head-up displej je u BMW jedným z najlepších, aké poznáme. Je plne farebný a vie zobrazovať väčšinu dôležitých informácií. Adaptívne LED svetlá s asistentom diaľkových svetiel nie sú síce súčasná špička (štafetu prebrali laserové svetlomety), no stále sú tým najlepším, čo môžete v aute mať. Stačí stlačiť jediné tlačidlo a nemusíte sa starať o prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami, všetko to robí 6-tka za vás.

BMW 640d xDrive Cabrio

Škoda však, že za zadnú cúvaciu kameru si musíte tiež priplácať 499,00 €. Aj tú by som v luxusnom kabriolete čakal automaticky. Za bočné kamery s pohľadom na okolie auta sme si tiež „priplatili“ nemalú sumu – 754,00 €, no táto funkcia stojí za to hlavne pri parkovaní do úzkych parkovacích miest alebo jazdy okolo obrubníkov.

BMW 640d xDrive Cabrio

BMW Night Vision s rozpoznaním osôb vás vyjde na 2 241,00 €, no počas nočnej jazdy neznámou krajinou, či dokonca i mestom si ho nebudete vedieť vynachváliť. Osoby a dokonca aj zver rozpoznáva na niekoľko desiatok metrov, takže pri pokojnej jazde máte dostatok času na prípadný manéver alebo brzdenie.

BMW 640d xDrive Cabrio

Systém Driving Assistant Plus využijete prakticky všade. Ten totiž obsahuje Varovný systém opustenia jazdného pruhu vibrovaním volantu, Kolízne varovanie pred zrážkou s vozidlom pred vami, Varovanie pred zrážkou s osobami s Aktiváciou bŕzd v meste a Aktívny systém udržiavania rýchlosti (teda aktívny tempomat) s funkciou Stop&Go.

Ten funguje výborne aj v kolóne a vie zabrzdiť až do zastavenia. Ak náhodou vozidlo pred vami prudko zabrzdí, 6-tka so systémom Kolízneho varovania zastaví skôr, ako si to uvedomíte a vyhnete sa nepekným „ťukancom“. Už len veriť, že auto za vami zabrzdí tiež. Systém Kolízneho varovania funguje vo viacerých stupňoch, najskôr zobrazí varovný symbol, ten následne začne blikať a pridá sa k tomu aj akustické varovanie, vo finále sa aktivujú brzdy.

BMW 640d xDrive Cabrio

Poteší aj Kontrola pri zmene jazdného pruhu, teda trojuholníček v spätných zrkadlách na upozornenie automobilov nielen v mŕtvom uhle. Výstražný trojuholníček však nie je priamo v zrkadle, ale v ráme zrkadla, takže ani v prípade prasknutia či iného poškodenia neprídete o kontrolu mŕtveho uhla.

BMW 640d xDrive Cabrio

4. Interiér

Nielen výrazná Melbourne Rot červená metalíza púta každé oko, ale aj exkluzívny interiér z kože Nappa s rozšíreným rozsahom Cognac Black. Perfektné spracovanie vidieť na každom detaile, osobne mi vadilo jedine nedotiahnutie línií pri okraji zatvorených dverí. Horné dverové lišty sú o niekoľko cm vyššie, ako palubná doska. Horšie však je, že madlo dverí s ovládaním okien už pri opretí kolena vŕzga a to nielen na vodičovej, ale aj spolujazdcovej strane.

BMW 640d xDrive Cabrio

Nedostatkom je pre mňa aj bezpečnostný pás, ktorý pomerne silno sťahuje a reže do krku, viac ako by mal. Výškovo sa nastaviť pritom nedá, je priamo v sklopnej sedačke. Ďalším sklamaním je priestor na zadných sedadlách. Pokiaľ chcete jazdiť pohodovo počas teplých dní bez strechy, dozadu nie je problém posadiť pasažiera s výškou okolo 180 cm, no pokiaľ je strecha ale zatvorená, tak vzniká problém. Dvaja okolo 180-185-centimetroví cestujúci si za seba nesadnú. Od takmer 5-metrového korábu som jednoducho čakal dostatok miesta aj na zadných sedadlách. Škoda.

BMW 640d xDrive Cabrio

Azda tým najotravnejším prvkom je však otváranie a zatváranie strechy. Tá sa otvára za necelých 20 sekúnd aj do rýchlosti 45 km/h (podľa tachometra), zatvára sa zhruba 25 sekúnd. Počas celého procesu je však nutné držať tlačidlo ovládania strechy. Otravné. A pritom to mohol vyriešiť akýsi dvojklik, podobne, ako funguje otváranie okien.

BMW 640d xDrive Cabrio

Pozitívne ma však prekvapil kufor. Ten má na túto kategóriu až neskutočne veľký objem s kapacitou 300-350 litrov podľa toho, či máte strechu otvorenú alebo zatvorenú. V prípade zatvorenej strechy totiž môžete posunúť akýsi plochý vak na strechu, čím sa objem zvýši práve o tých 50 litrov.

BMW 640d xDrive Cabrio

BMW 640d xDrive Cabrio

Potešil ma bezkľúčový systém v balíku Komfortný prístup a štartovanie (703,00 €), manželku zas Automatické Soft-zatváranie dverí (428,00 €). Dostali ma však Komfortné predné sedadlá za 1 986,00 €, ku ktorým si však za ich ventilovanie musíte priplatiť ďalších 1 212,00 €. Za pohodlné sedačky tak zaplatíte viac ako 3 000 € a to nemajú ani masáž! Priplácate si aj za také drobnosti, ako vyhrievanie volantu (275,00 €),  tzv. Mobilnú kompatibilitu pre iOS zariadenia (509,00 €), no vrcholom je suma 387,00 € za deflektor (Štít proti prievanu)! V luxusnom kabriolete? BMW, to nemyslíte vážne… Uznávam, že necelé 4 stovky sú zanedbateľná suma vzhľadom na cenu auta, no tu mi ide o princíp.

BMW 640d xDrive Cabrio

5. Multimediálny systém

Hoci je strecha plátená, hluk okolia nie je našťastie až taký citeľný, ako by som čakal. Naopak, filtruje väčšinu nepríjemných zvukov, no nečakajte odhlučnenie, ako pri bežnej pevnej konštrukcii strechy. Dá sa však na to zvyknúť.

BMW 640d xDrive Cabrio

A ešte viac, ak máte šestku „naloženú“ audio systémom Bang & Olufsen High-end Surround s 12 reproduktormi a zosilňovačom s výkonom vraj až 1 000 W. V centrálnom reproduktore je dokonca aj so známa akustická šošovka pre čo najlepšie vyladenie zvuku. Zvuk si môžete jednoducho doladiť podľa vašich preferencií, no len s čiastkovými parametrami. Ak by ste hľadali hlbšie nastavenia, tie tu nenájdete. Výsledok je však výborný. Zvuk je podaný čisto a bez výrazných skreslení či nedostatkov. Bodaj by aj nie za tú cenu.

O zdroj hudby sa stará buď CD/DVD prehrávač, smartfón cez Bluetooth s A2DP, USB flash disk alebo vnútornú pamäť systému, do ktorej si obľúbené skladby môžete nahrať z niektorého zo zdrojov (okrem CD/DVD).

BMW 640d xDrive Cabrio

Multimediálnemu systému dominuje veľký 10,2“ nedotykový displej, na ktorom vidíte všetky informácie nielen multimediálneho systému, ale i navigácie Professional. Ovládanie je dohnané k dokonalosti cez iDrive Touch Controller, ktorý má i dotykovú plochu napríklad aj na zadávanie písmen pri vyhľadávaní cieľa.

BMW 640d xDrive Cabrio

6. Cena

Cena základného modelu 640d xDrive Cabrio štartuje na sume 99 200 €. Doplnkovú výbavu, ktorú tvoria prakticky všetky vyššie spomínané funkcie dostanete za necelých 33 000 €. Celkovo tak za túto krásku zaplatíte 131 972 €! Áno, aj to je vec, ktorá vás posadí do kresla. Za luxus, unikátnosť a prémiovosť sa jednoducho platí. A nie málo.

Toto auto však nie je pre bežných smrteľníkov, ktorí si za jeho cenu bežne kupujú dom alebo byt na celý život. Pozitívom pre nás, obyčajných ľudí je však fakt, že väčšina technológií, ktoré ponúkajú prémiové automobily sa postupne dostane aj do nižších tried (spomeňte si napr. na ABS, ESP…) a tak si ich budeme časom môcť užívať aj my.

BMW 640d xDrive Cabrio

Foto: TECHBOX

Komentáre k článku