5 dôvodov, prečo je Audi A6 55 TFSI e quattro limuzína, ktorú vám budú závidieť

Štyri kruhy z Ingolstadtu si pre nás tento rok pripravili hybridnú verziu úspešnej Audi A6. Tento model dostal zložitý názov Audi A6 55 TFSI e quattro a poviem vám, ide o lásku na prvý pohľad.

Miesto klasickej recenzie sme sa rozhodli spísať päť dôvodov, prečo je Audi A6 55 TFSI q quattro závideniahodná limuzína.

Pozrite siPlug-in hybrid Audi A6 55 TFSI e si nás získal po všetkých stránkach

Dizajn

Napriek tomu, že Audi si pri modeli A6 zachováva svoj nemenný dizajn, o pohľady okoloidúcich núdza rozhodne nebola. Či už to bolo prednou maskou a radarmi, ktoré pripomínajú policajné autá, 19“ diskami, ktoré zdobia červené strmene, Matrix LED svetlometmi alebo tichým hybridným pohonom, Audi A6 skrátka zaujala. Poďme sa pozrieť do vnútra.

Prémiová limuzína musí mať aj prémiový interiér a v Audi sa budete cítiť maximálne pohodlne či už budete sedieť vpredu alebo vzadu. Pohodlné kožené sedadlá, dotykové obrazovky, masívna stredová opierka a kožené detaily. To je len niekoľko znakov prémiovej výbavy interiéru.

Na interiéri vás tiež zaujmú podsvietenia bezpečnostných pásov či líniové podsvietenie dverí, ktoré mení farbu iba pri štartovaní, čo je určite škoda. Viem si predstaviť, že by si vodič sám určil, aké podsvietenie má na dverách byť.

Pozrite siPoznáme ceny nabíjania na Ionity od Audi, BMW, Porsche či VW

Výkon

Audi pred dvoma rokmi začala zdobiť svoje vozidlá dvojcifernými číslami, ktoré označujú výkonnostný rozsah. My sme mali na test najvýkonnejší model, konkrétne s označením 55, ktoré predstavuje výkonnostný rozsah 245 až 275 kW alebo 328 až 368 koní. Náš model ponúka neuveriteľný výkon 270 kW alebo 367 konských síl. Práve tie sa v kombinácii s 2,0-litrovým motorom TFSI postarajú o zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 5,6 sekúnd.

Krútiaci moment je 500 Nm a maximálna rýchlosť je 250 kilometrov za hodinu. Či už išlo o jazdu mestom alebo po diaľnici, Audi A6 má neuveriteľné zrýchlenie, ktoré si budete užívať o to viac, že ponúka tichý hybridný pohon.

Ak si zoberieme iba čisto výkon elektrického motora, ten je slušných 105 kW čo je viac než má stále veľa bežných elektromobilov.

Audi A6 ponúka päť režimov jazdy – Efficiency so zameraním na šetrenie elektrickej energie aj paliva, Comfort, Auto, Dynamic a Individal, kde si viete nastaviť jednotlivé funkcie. Samotný režim Individual bol pre mňa trochu sklamaním, keďže sa v ňom dajú nastaviť iba dve vlastnosti jazdy a neponúka podrobnejšiu konfiguráciu. Na druhej strane režim Dynamic je to pravé orechové, za čo budete toto auto milovať. Ako náhle vyberiete tento režim, zvuk motora sa zmení a jazdná dynamika bude oveľa svižnejšia, nehovoriac o dokonalom zrýchlení.

Pozrite siDom napájaný elektromobilom? Audi skúma obojsmerné nabíjanie

Spotreba

Audi A6 láka na nízku spotrebu paliva, ktorá je podľa výrobcu na úrovni 1,9-2,1 litra na 100 kilometrov. Úprimne sa priznám, že som v takúto spotrebu neveril, ale Audi ma presvedčila o opaku a skutočne sa mi pri úspornej jazde podarilo dosiahnuť spotrebu 1,9 litra na 100 kilometrov.

Čo sa týka spotreby energie, Audi A6 ponúka kombinovanú spotrebu 17,4-17,9 kWh/100 kilometrov. Emisie CO2 sú 43-47 gramov na kilometer.

Samozrejme, pokiaľ sa rozhodnete vybrať sa na diaľnicu, prípadne jazdiť neustále na dynamický pohon, potom sa spotreba zvýši, no nie radikálne. Po týždni testovania, kedy sme väčšinou využívali dynamický pohon a jazdili sme vo veľkých rýchlostiach po diaľnici bola priemerná spotreba okolo 7 litrov, čo je na takúto limuzínu stále veľmi slušné.

Pozrite siAudi Q4 Sportback e-tron concpet je ešte zaujímavejší elektromobil budúcnosti

Zážitok z plug-in hybridu

Som fanúšikom elektromobility, no pokiaľ nebude dobudovaná lepšia sieť nabíjačiek a nebude masívne zväčšený dojazd, potom dávam radšej prednosť plug-in hybridom, ktoré považujem za trend na nasledujúce roky.

Pocit, že v prípade, že vám číslo dojazdu elektromotora klesne na nulu a vy sa nemusíte báť, že ostanete visieť niekde na výpadovke, je na nezaplatenie. Audi ponúka dojazd podľa WLTP štandardu 53 kilometrov na jedno nabitie a môžem potvrdiť, že pri každodennom dochádzaní zo satelitu pri Bratislave na druhý koniec mesta sa tento dojazd potvrdil.

Výhoda jazdy na plug-in hybride je tá, že oveľa menej tankujete. Stačí vám auto iba každý deň pichnúť do zásuvky, pokojne aj do obyčajnej domácej, ktorú máte v garáži, kde sa vám na 100 % Audi nabije za približne 7 hodín, čiže akurát počas noci. Inou možnosťou je nabíjanie v práci, pokiaľ máte takú možnosť. Pri takomto štýle nabíjania môžete každý deň prejazdiť približne 50 kilometrov na čisto elektrický pohon alebo niekoľko stoviek kilometrov na kombinovaný pohon.

Audi A6 ponúka vo svojej hybridnej verzii tri režimy jazdy – EV, čo označuje skratku pre čisto elektrický pohon, battery hold a hybrid. Režim hybrid je aktivovaný automaticky a prispôsobuje sa aktuálnej trase a navigácii. To znamená, že keď ste v meste, auto primárne beží na elektrický pohon. Pri režime EV ide auto na čisto elektrický pohon, no len do momentu kým nezašliapnete pedál úplne na podlahu čím sa vozidlo prepne opätovne do hybridného režimu. Pri režime battery hold je kapacita batérie zastabilizovaná na aktuálnej úrovni. To znamená, že keď sa napríklad vraciate po diaľnici domov, môžete si batériu uložiť na mestské cesty.

Audi na nabíjanie aj tankovanie ponúka dva bočné kryty, jeden na benzín, druhý ukrýva zásuvku na elektrický kábel. Pokiaľ využívate Wallbox ako my v redakcii, môžete Audi A6 nabiť na 100 % za približne dve hodiny. Audi A6 ponúka maximálne nabíjanie 7,4 kW, takže na nejaké rýchlo-nabíjanie sa netešte.

Pozrite siAudi prechádza na zadné OLED svetlá, budú krajšie, praktickejšie a bezpečnejšie

Technológie

Keďže sme primárne technologický a lifestylový portál, na prvom mieste sú pre nás pri autách jednoznačne technológie v interiéri a infotainment. Ten má Audi A6 perfektne zvládnutý.

Audi ponúka dve dotykové obrazovky infotainment systému MMI a digitálne budíky v rámci Audi virtual cockpit. Priznám sa, že nie som veľkým fanúšikom ako digitálneho tachometra, tak dotykových obrazoviek, no pri Audi sa oba tieto systémy skutočne vydarili.

Digitálny kokpit je prehľadný, aj keď neponúka napríklad grafickú zmenu pri zmene režimu. Rovnako tu nenájdeme head-up displej. Na druhej strane virtuálny kokpit ponúka viacero možností zobrazenia vrátane zaujímavého režimu, kedy budete miesto budíkov vidieť aktuálnu mapu navigácie.

Dotykové obrazovky sú jedni z najintuitívnejších aké som doteraz testoval. Reagujú rýchlo, nesekajú a navyše ponúkajú zvukovú a hlavne haptickú odozvu. Osobne by som však minimálne výstražný trojuholník nechal ako mechanické tlačidlo miesto dotykového.

Odtlačky prstov samozrejme ostávajú, no s tým sa budete musieť naučiť žiť a nosiť so sebou neustále handričku. Systém ponúka funkcie navigácie, ktorá je navyše obohatená o perfektnú vychytávku písať adresu cieľovej destinácie priamo na dotykový panel. Nechýba bezdrôtový Apple CarPlay či prepojenie so smartfónom cez aplikáciu myAudi. Čo mi však chýbalo bolo bezdrôtové nabíjanie smartfónu, ktoré by malo byť v takto luxusnom aute už samozrejmosťou.

O audio sa postarala spoločnosť Bang & Olufsen, čo je medzi nadšencami kvalitného zvuku známa firma a musím povedať, že zvukový zážitok je v tomto aute neskutočný a to vrátane basového efektu či výšok. Navyše vďaka odhlučneniu si hudbu či podcasty v aute skutočne užijete.

Nechýba množstvo asistenčných prvkov vrátane upozornenia držania v jazdných pruhoch či blížiacej sa kolízie. Špecialitou Audi je však dobrzďovací automatický systém, ktorý funguje podobne ako adaptívny tempomat, ktorý tiež Audi A6 ponúka. Častokrát sa vám tak stane, že brzdový pedál pôjde sám smerom nadol keď uvidí pred sebou auto. Na túto funkciu si rýchlo zvyknete a neobťažuje vás.

Zaujímavosťou novej Audi je tiež tepelné čerpadlo klimatizácie, ktoré využíva odpadové teplo z elektrického odpadu na temperovanie interiéru.

Medzi ďalšie užitočné funkcie patrí možnosť nastavenia si nabíjania na konkrétnu hodinu, napríklad na spomínanú noc, kedy je lacnejšia elektrina. Nastaviť si tiež viete predhrev auta, čo je výborná funkcia v zimných mesiacoch, no v augustových teplách, kedy sme Audi A6 testovali, sme to radšej neriskovali.

Pozrite siAudi spúšťa projekt Artemis, do roku 2024 chce vydať prevratný elektromobil

Verdikt

Testovanie Audi A6 55 TFSI e quattro som si užil. Prémiové materiály, vynikajúci výkon a spotreba, ktorú môžu tomuto autu všetci závidieť dokazuje, že ide o špičku medzi hybridmi. Svedčí o tom aj cena, ktorá začína na 60 820 €. Nami testovaná verzia s lepšou výbavou aj výkonom sa predáva za 81 372 €.

Audi A6 má určite aj nedostatky. Medzi najväčší môžem spomenúť kufor. Keďže samotná batéria sa nachádza pod kufrom, dôsledkom je zúžený batožinový priestor s kapacitou iba 360 litrov. Na dvojité dno, kde si budete môcť odložiť doplnkovú batožinu tak zabudnite. Tento nedostatok však môžeme Audi A6 odpustiť, keďže svojimi ostatnými vlastnosťami si nás jednoznačne získala.

Na záver iba spomeniem, že Audi A6 55 TFSI e quattro nie je jediným hybridom od tejto automobilky. Audi ponúka celú škálu plug-in hybridných modelov a okrem A6 nájdeme v portfóliu aj limuzíny A7, A8 a SUV Q5 a Q7.

Komentáre k článku