Prvé skutočne rodinné auto na elektrinu? Mercedes-Benz EQT

ZDROJ | Mercedes-Benz

Daimler pod značkou Mercedes-Benz predstavil koncept luxusného a dalo by sa povedať prvého veľkého rodinného elektromobilu na svete. Model EQT Concept je síce zatiaľ iba konceptom, ktorý si mnohé požičiava z top modelu EQS, no od reálneho modelu nemusí mať ďaleko, veď má aj normálne späťáky.

Pozrite siMercedes-Benz EQS strčí Teslu luxusom do vrecka, výkonom ale nie

Mercedes-Benz EQT môže byť prvým reálnym rodinným elektromobilom na svete. Hoci mi môžete oponovať, že Tesla Model X je tiež rodinným elektromobilom, nie je tomu celkom tak. Pohodlne odvezie stále iba 4, príp. 5 dospelých cestujúcich. Ak otvoríte kufor a vyklopíte prídavné sedačky, Model X bude síce 7-miestny, ale išli by ste s ním na rodinnú dovolenku?

Elektromobil Mercedes-Benz EQT Concept pritom ponúkne miesto pre 7 pasažierov. Dospelých pasažierov.

Dizajn elektromobilu je v štýle súčasných elektromobilov značky. Predná maska má nezvyčajne úzke LED svetlomety, ale nechýba ani „plný“ gril s desiatkami podsvietených lôg Mercedes-Benz okolo reálneho loga výrobcu. ďalšie logo je na prednej kapote.

ZDROJ | Mercedes-Benz

 

Pod ňou je určite elektromotor, no o tom výrobca mlčí. Keďže ide o koncept, Daimler neprezradil žiadne bližšie technické špecifikácie. Môžeme tak iba tipovať, či bude na rovnakej platforme ako Mercedes-Benz EQS, alebo bude zdieľať „črevá“ z modelu EQC. Môj tip je, že bude vychádzať práve z modelu EQC.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Bočný profil jasne hovorí o tom, že toto je rodinné auto. Tradičný tvar minivanu výrobca nemal ako zmeniť, možno iba mierne znížiť profil, no tým by možno ubral na pohodlí pre cestujúcich vzadu. Bočné dvere sú vysúvateľné, zadné výklopné.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Vzadu nechýbajú spojené svetlomety a opäť úhľadný čistý dizajn. Chýbať nemá ani panoramatická strecha.

Vozidlo má mať rozmery 4 945 x 1 863 x 1 826 mm.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Zaujímavý je kokpit. Kým iné automobilky sa „zbavujú“ riadiacej páky, ktorá pri elektromobile nemá už žiadny význam, stačia tlačidlá alebo malá páčka pod volantom, EQT má riadiacu páku ako z reálneho minivanu. Možno aj škoda miesta.

ZDROJ | Mercedes-Benz

 

Pozitívom ale je, že aj v koncepte nechýbajú hardvérové tlačidlá na ovládaniae základných funkcií vozidla. Škoda možno pomerne malého displeja infotainmentu. V interiéri tak EQT Concept veľmi do budúcnosti hľadiaci nie je. To sa našťastie môže v reálnom modeli zmeniť.

ZDROJ | Mercedes-Benz

V kufri, resp. mieste na batožinu sú dve plnohodnotné sedačky pre ďalších dvoch pasažierov. Celkovo tak EQT má odviezť 7 i dospelých ľudí. Vzadu už potom síce veľa miesta na batožinu na dlhšiu dovolenku pre všetkých členov posádky neostane, no stále je možné využiť strešný nošič.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Navyše pod luxusne pôsobiacou podlahou batožinového priestor je ešte elektrický longboard (predĺžený skateboard), pre tzv. last mile, teda presun napríklad z odchytného parkoviska do cieľa cesty. Je tam ale iba jeden…

ZDROJ | Mercedes-Benz

Kedy príde EQT na trh nie je známe. Budúci rok sa máme dočkať elektrifikovaného Citanu pre biznis zákazníkov. Neskôr sa má objaviť aj verzia pre bežných zákazníkov a mala by vyzerať nejak takto.

ZDROJ | Mercedes-Benz

ZdrojMercedes-Benz

Komentáre k článku