Proterra Powered uľahčí výrobu ťažkých elektrických vozidiel

Osobné elektromobily a hybridy môžu výrazne vylepšiť životné prostredie v mestách, ale na celkový objem emisií oxidu uhličitého na planéte budú mať len malý vplyv. Tieto emisie a tiež znečisťovanie životného prostredia zlúčeninami dusíka a síry v podstatnej miere ovplyvňujú nákladné a úžitkové vozidlá a autobusy.

Len nedávno bol široko medializovaný údaj o devastujúcom príspevku najväčších nákladných lodí k emisiám znečisťujúcich látok. Išlo o recykláciu výskumu z roku 2009, kedy Daily Mail uverejnil informáciu,  že 16 najväčších nákladných lodí uvoľní viac znečistenia ako všetky autá na celom svete.

Pozrite siProterra má elektrobus, ktorý nechá za sebou aj Teslu

Pravda, reč bola hlavne o oxidoch NOx a SOx, ale nemení to nič na skutočnosti, že lodná doprava patrí k najväčším znečisťovateľom.

ZDROJ | Proterra

Nuž, elektrifikovať monštrá s pohonom o výkone 50 MW a viac, nie je možné pomocou batérií dobíjaných zo siete. Východiskom by bol malý jadrový reaktor, aké sa využívajú pri ľadoborcoch a jadrových ponorkách, ale to je príliš riskantná voľba. Schodnejší bude – aspoň u veľkých lodí – prechod na motory na skvapalnený zemný plyn (LNG).

Elektrobusy majú zelenú

Na súši by pomohli ekologické pohony pre kamióny, autobusy, stavebné a poľnohospodárske stroje. Posun vidieť aj v tejto oblasti – spomeňme elektrické, alebo vodíkové ťahače a nákladné autá Daimler-Benz, Tesla, Nikola, Toyota a ďalšie.

Zaujímavým prínosom bude aj elektrifikácia mestských a diaľkových autobusov.

V tejto oblasti patrí k priekopníkom americká firma Proterra, ktorá už v minulosti zaujala pokročilými elektrobusmi a technológiou ich rýchlonabíjania.

ZDROJ | Proterra

Teraz Proterra prichádza s riešením elektrifikácie vozidiel Proterra Powered, ktoré je určené pre výrobcov ťažkých a úžitkových vozidiel. Firmy tak budú môcť využiť výsledky vývoja spoločnosti Proterra v oblasti batérií, technológie elektrických pohonov a štandardizovaných systémov rýchlonabíjania.

Pozrite siProterra vyvíja autonómne autobusy pre verejnú dopravu. Nebude to ľahké

Proterra už spolupracuje so svetovými OEM výrobcami, ako sú Daimler, Van Hool a Alexander Dennis, aby predstavili vozidlá, poháňané 100% batériovou technológiou Proterra. Výsledkom bude ekologicky čistá a tichá preprava.

Proterra a Thomas Built Buses, popredný výrobca školských autobusov v USA a dcérska spoločnosť Daimler, predstavili nový vysoko výkonný elektrický školský autobus Saf-T-Liner® C2 Jouley.  Pre svoj prvý elektrický autobus si vybral riešenie od Proterry aj belgický výrobca Van Hool.

Pozrite siProterra sprístupní technológiu superrýchleho nabíjania

Okrem batériových a pohonných systémov sprístupní Proterra ďalším výrobcom aj vysokovýkonné nabíjacie systémy. Takáto spolupráca dáva zmysel, pretože hromadná výroba elektrických autobusov môže v rozumnom čase vylepšiť kvalitu mestského ovzdušia.

Výrobné série na úrovni stoviek kusov sú dobrou reklamou, ale v praxi nezavážia. Našťastie, výrobe elektrických busov a ťažkých vozidiel sa venuje vo svete čoraz viac firiem, takže sa snáď už čoskoro zbavia exotickej aury. Že sa to dá, dokazuje príklad čínskej automobilky BYD.

ZdrojINSIDEEVs

Komentáre k článku