Prídete o Autipilota v Tesle ak máte auto z bazára?

Nesporné výhody, ktoré má softvér oproti hardvéru je možnosť jednoduchých aktualizácií, ktoré prinášajú viac funkcií, opravujú chyby a vylepšujú bezpečnostné protokoly. Teraz sa zdá, že niektoré firmy si osvojili názor, čo nie je priskrutkované, môžu vziať späť a potom na drzovku pýtať peniaze za opätovné nainštalovanie.

Portál Jalopnik opísal zaujímavú a mimoriadne nepríjemnú skúsenosť majiteľa elektromobilu Tesla Model S. Redakcia mu dala meno Alec. Ten si kúpil 20. decembra 2019 jazdenú Teslu S z roku 2017. Predajca zakúpil auto na dražbe o mesiac skôr, 15. novembra 2019. Na faktúre, ktorú môžete vidieť nižšie, je zvýraznený doplatok 5 000 $ za Autopilota a 3 000 $ za funkciu Full Self-Driving Capability (FSD).

ZDROJ | Jalopnik

Tesla oficiálne predala vozidlo 15. novembra 2019 a 18. januára 2020 vykonala audit elektromobilu na diaľku. Jeho výsledkom bolo, že pri aktualizácii softvéru na najnovšiu verziu vymazala Autopilota a FSD. Tesla tento úkon potvrdila aj v zaslanej faktúre.

ZDROJ | Jalopnik

Alec okamžite skontaktoval zákaznícku podporu Tesly, ich odpoveď ho vôbec nepotešila.

„Spoločnosť Tesla nedávno zistila prípady nesprávneho nakonfigurovania zákazníkov pre verzie programu Autopilot, za ktoré neplatili. Odvtedy sa vykonal audit na nápravu týchto prípadov. Vaše vozidlo je jedným z vozidiel, ktoré boli pre službu Autopilot nesprávne nakonfigurované. Obrátili sme sa na vašu históriu nákupov a žiaľ, funkcia Full-Self Driving bohužiaľ nebola funkciou, za ktorú ste zaplatili. Ospravedlňujeme sa za zmätok. Ak máte stále záujem o tieto ďalšie funkcie, môžeme začať proces nákupu inovácie.“

Pozrite siTesla chce v Európe vyrábať 500-tisíc elektromobilov ročne

Funkcie vylepšujúce jazdné vlastnosti automobilu, za ktoré si Tesla naúčtovala 8 000 $, mu tak podľa výrobcu nepatria a tak mu ich vzala. Pripomíname, že Autopilot a FSD nie sú služby, ktoré fungujú na báze predplatného. Platí sa za ne jednorázový poplatok. Je to, akoby niekto zaplatil za automatickú klimatizáciu a tempomat povedzme 3 000 $, predal vozidlo a automobilka by prišla tieto doplnky vymontovať.

Zaujímavé na prípade je tiež to, že keď Alec kupoval vozidlo, páčil sa mu konkrétne tento model, avšak aby ušetril nejaké peniaze, chcel z Tesly vymazať FSD. Predajca mu povedal, že to nie je možné, pretože je to súčasťou elektromobilu.

ZDROJ | CarAdvice

Najsmutnejšie na celej záležitosti je, že Alec nie je ojedinelý prípad. Rovnaké skúsenosti majú aj ďalší majitelia, v diskusných fórach môžete nájsť príbehy s podobnými incidentami.

Donedávna sme kritizovali čudné maniere, kde vývojári ponúkajú namiesto jednorázového poplatku za aplikáciu jeho predplatné a jej používateľ musí platiť za ten istý program znova a znova. Zdá sa, že Tesla si tento „biznis model“ osvojila a majiteľom jazdených vozidiel sa pokúša predať niečo, za čo už raz zaplatili.

Ak neveriacky krútite hlavou, nie ste sami. Takéto maniere pasujú skôr k lokálnej firmičke niekde z rozvojovej krajiny a nie globálneho koncernu, alebo naozaj platí, že čím bohatšia firma, tým je viac lakomá?

ZdrojJalopnik

Komentáre k článku