Prečo má nový Hyundai Tucson opäť namierené na poriadny úspech?

Hyundai Tucson sa stal azda najdôležitejším modelom kórejského výrobcu a tak si dal poriadne záležať, aby nová generácia nadviazala na úspech tej súčasnej. Čo vám budeme hovoriť, po prvých kilometroch strávených za volantom novinky je takmer isté, že toto auto bude opäť bestsellerom. Prečo si to myslíme?

Nový Hyundai Tucson mal svoju digitálnu premiéru len túto jeseň a my sme mali jedinečnú možnosť si už prvé sériové kusy novinky vyskúšať na Slovensku. Konkrétne sme sa za prísnych pandemických opatrení presunuli k areálu Zochova chata pri Modre, kde na nás čakal nový Tucson. Ten náš pútal pozornosť krásnym a neprehliadnuteľným lakom Sunset red. Je pravda, že tmavo sivá alebo čierna urobí z tejto novinky tajomné auto s extrémnou charizmou, no červená mu pristane tiež.

Je skvelé ak niekto príde s odvážnym dizajnom, ktorý však zaujme na prvý pohľad. Taký je aj Tucson, svetlá a predná maska sú ako z budúcnosti, no je to skutočné auto, ktoré si viete ísť dnes objednať a kúpiť. Pri určitom uhle ani nerozoznáte, ktorá časť predku sú svetlá a ktorá maska chladiča, a to je fajn. Dizajnérom sa podarilo vytvoriť prednú časť tak, že si ju s ničím iným na ceste nezameníte – najmä v noci!

Všimnite si Full LED svetlá, ktoré tvorí na každej strane 5 predĺžených „trojuholníkov“ a povedzte, videli ste toto už niekde? Vyzerá to dobre na fotografiách aj naživo. Žiaľ jazdu v noci sme neabsolvovali a tak nevieme posúdiť kvalitu svetiel. Čo je pozitívne, nechýbajú ani LED svetlá pre prisvetlenie zákrut. Z profilu nám Tucson trochu pripomína úspešné japonské SUV, ale pridal si tam svoje krivky a najmä vďaka výraznému oplastovaniu či vyššej svetlej výške vám dáva najavo, že sa nebojí ani terénu.

Efektne pôsobí výrazná strieborná lišta, ktorá rozbíja c-stĺpik a z klasickej karosérii aspoň opticky tvorí akési SUV kupé. Tucson však má šmrnc a originálny charakter aj zozadu, zadné svetlá sa totiž tiahnú cez celú šírku automobilu a určite si všimnite aj netradičné umiestnenie loga Hyundai v zadnom skle. Samozrejmosťou sú aj v tomto prípade zadné svetlá s technológiou LED.

Keď sa teda na Tucson pozriete z akéhokoľvek uhla, uznáte, že je to poriadny kus moderného a neopozeraného auta. Úprimne, súčasná generácia pri ňom vyznie ako X rokov starý model. Nám sa páčia aj priznané výfuky, rovnako aj nezameniteľný a dravý svetelný podpis vzadu. Samozrejmosťou je v našom prípade elektrické otváranie zadného kufra s prívlastkom smart, pričom jeho objem je až 620 litrov – viac ako množstvo súčasných kombíkov.

Pozrite siZmyselný dizajn a pokrok v technológiách – to je nový Hyundai Tucson

To, čím nás Tucson prekvapil je absolútne skvelý podvozok, v okolí Modry sú totiž mnohé cesty v horšom stave, Tucson ich filtroval snáď lepšie ako mnohé prémiové modely – minimálne to bol náš pocit. Ešte viac nás prekvapilo ticho v interiéri, odhlučnenie aj pri diaľničných rýchlostiach je vynikajúce, na svoju triedu nadštandardné.

Príjemne vás nový Tucson prekvapí aj interiéri. Ako opísať ten pocit, keď si tam sadnete? „Obývačka“ – toto slovo vás možno napadne medzi prvými. Interiér vás doslova obklopí a s obývačkou ho spája aj látkové čalúnenie nielen vo výplní dverí, ale aj na palubnej doske. Však pozrite sa na fotografiu a uznajte, že tak vodič ako aj spolujazdec je doslova súčasťou interiéru.

Výduchy klimatizácie sú efektne zapracované do horizontálneho lemovania. Nám interiér trochu pripomenul Mercedes-Benz EQC, tvarovaním volantu zase Audi A8. Lenže tu sa bavíme o aute o takmer 2/3 lacnejšom. Všimnite si aj volič prevodových stupňov automatickej prevodovky 7DCT v našom prípade 1.6 CRDi motorizácie s mild-hybridnou 48V technológiou.

Tlačidlové prevodovky sú aktuálne trendom a keďže dorazí Tucson aj ako plug-in hybrid, je zrejmé, prečo výrobca zvolil tento spôsob radenia. V priestore vám ušetrí aj miesto, no oproti klasickému automatu si na tlačidlá budete trocha zvykať. V priehradke nechýba bezdrôtové nabíjanie smartfónu, kde vložíte aj tak veľký smartfón ako náš redakčný Note10+. Mnohých podľa nás poteší, že Hyundai nešiel cestou len najnovších USB-C konektorov, ale zachoval klasické USB. Na druhú stranu, aspoň niektorý z konektorov už mohol byť typu USB-C.

Nám sa veľmi páči riešenie prístrojového SuperVision displeja. Ten má 12,5 palcov, efektnú a detailnú grafiku, ktorá sa prispôsobuje jazdným režimom, no niečo je tu inak. Všimnete si to? Pozrite sa pozorne na fotografiu.

Áno, ak ste tipovali, že chýba prekrytie displeja zvrchu, tak presne toto sme mysleli. Toto riešenie sa nám z estetického hľadiska veľmi páči, displej je v dobrej výške, dostatočne veľký a zároveň bez horného prekrytia máte pocit, akoby bol súčasťou interiéru. Opäť však nevieme posúdiť, aká bude jeho viditeľnosť za priameho slnečného svetla. Počas testovacích jázd bolo zamračené. Displej totiž nie je typu OLED.

Asistenčných systémov má Tucson množstvo. Nechýba adaptívny tempomat s inteligenciou, ktorá preberá aj údaje z navigácie. Jeho ovládanie je prakticky umiestnené na volante.

To, čím však Hyundai prekvapil je systém sledovania mŕtveho uhla! Prečo? Pozrite sa, situáciu okolo auta vám totiž ukazuje priamo na displeji pred vami, jednoducho do otáčkomera alebo rýchlomera zobrazí obraz z kamery tak, aby ste videli či je odbočenie alebo radenie sa do pruhu bezpečné. Tak tomu hovoríme palec hore. Toto Hyundai dal na pána, jednoducho pri odbočovaní nemusíte pozrieť ani do spätného zrkadla, stačí, že sledujete hlavný prístrojový displej!

Samozrejme, aby ste neprišli o info o rýchlosti či otáčkach, aj tie sa do obrazu z kamery zobrazujú. Obraz sa vám ukáže automaticky, stačí ťuknúť do smerovky, funguje aj na trojblik. Nebudeme prekvapení, ak takéto riešenie budú používať aj ostatné automobilky, je to geniálne, jednoduché a mimoriadne praktické.

Už by sa mohlo zdať, že nový Tucson nemá žiadne negatívum, jediný nedostatok… až kým sa pozriete na hlavný, taktiež 10,25-palcový displej. Tu budeme možno subjektívni, ale nesedí nám grafika menu aj celkovo dotykové ovládanie celého panela vrátane hlasitosti a klimatizácie.

Grafika infotainmentu je ako z minulého storočia, absolútne mimo toho, čo vidíte na prístrojovom displeji pred vami, pozrite si aj náš test Hyundai i30 kombi, kde sme sa infotainmentu venovali podrobnejšie. Hlavná obrazovka je prázdna, chýbajú widgety. A hlasitosť? Tú budete radšej ovládať na volante, ako sa triafať do dotykovej časti pod displejom – najmä v noci. Hardvérový ovládač by sme tu chceli naspäť.

Pritom funkcií má Tucson na rozdávanie, konečne pribudlo aj ambientné podsvietenie interiéru. Nechýba Apple CarPlay, Android Auto a mala by fungovať aj aplikácia, cez ktorú sa vďaka Bluelink s autom prepojíte aj na diaľku. Po tom, čo vidíme u konkurencie, by sme uvítali aj inteligentného hlasového asistenta.

Aký dojem celkovo na nás Tucson zanechal? Výborný! Je to moderné auto plné technológií a nápaditých riešení. Rozhodne má obrovskú šancu stať sa opäť bestsellerom vo svojom segmente.

Cena novinky začína na 21 990 €, ak si však chcete dopriať výbavu či mild-hybrid, hybrid alebo plug-in hybridnú technológiu, priplatíte si. Náš testovaný kúsok s pohonom 4×4, motorizáciou 1,6 CRDi 48V vyšiel na 36 250 €. Treba však uznať, že dostanete poriadny kus auta, ktorému nechýbajú ani 4 kamery pre 360° pohľad a tie majú veľmi jemné rozlíšenie.

Pozrite siBrúsite si zuby na nový Tucson? Poznáme ceny, vieme kedy príde na Slovensko!

Už teraz sa tešíme na hlbší test technológií, určite nás sledujte, nový Tucson si určite ešte v redakcii vyskúšame a to na dlhšie. A sledujte aj náš YouTube kanál TECHBOX.sk, už čoskoro vám ukážeme aj video z prvej jazdy.

Komentáre k článku