Poznáme špecifikácie Hyundai IONIQ 5, ponúkne solárne panely a dojazd 550 km

ZDROJ | Hyundai

Značka IONIQ už čoskoro nebude patriť len jednému modelu, ale celej sérii pripravovaných elektromobilov. Prvou lastovičkou bude nový Hyundai IONIQ 5, ktorého špecifikácie sme spoznali vďaka chybe rakúskej pobočky automobilky.

Hyundai IONIQ je tu s nami už nejaký ten rok v troch pohonných verziách, na čele ktorej v oblasti nami obľúbenej elektromobility stojí variant Electric. To sa však už v priebehu budúceho roka zmení. Názov IONIQ nebude patriť jednému modelu s rôznymi pohonmi, ale viacerým modelom a iba s jedným, plne elektrickým pohonom, v ktorom vidí Hyundai najväčší potenciál.

Presný vzhľad modelu IONIQ 5 stále nepoznáme, podobať by sa však mal na koncept „45“.ZDROJ | Hyundai

Prvým modelom z novej elektrickej rodiny bude Hyundai IONIQ 5, štýlový kompaktný crossover, ktorý bol však až doteraz okrem niekoľkých náčrtov pomerne dobre utajovaným modelom. Jeho postupné odhaľovanie však automobilke prekazilo jej rakúske zastúpenie, ktoré na elektromobil spustilo rezervačný systém predobjednávok na prvých 150 kusov pre Rakúsko.

Kto si však objedná elektromobil bez toho, aby poznal vopred jeho špecifikácie? To si zrejme povedali aj v rakúskom Hyundai a tak rezervačnú webovú stránku obohatili o kľúčové informácie o dojazde, pohone a nabíjaní, ktoré sme doteraz nepoznali.

ZDROJ | Hyundai

Hyundai IONIQ 5 vo verzii First Edition podľa týchto informácií ponúkne prvým zákazníkom celkový výkon 230 kW, resp. 313 koní s pohonom všetkých štyroch kolies. Z nuly na stovku sa novinka dostane za 5,2 sekundy.

ZDROJ | The Korean Car Blog

Podľa metodiky WLTP máme počítať s dojazdom na úrovni 450 kilometrov. To sa však týka iba základnej verzie s 58 kWh batériou. Tú však bude podľa portálu The Korean Car Blog možné rozšíriť na 73 kWh, čo by malo zvýšiť dojazd o zhruba 100 kilometrov.

ZDROJ | Hyundai

Nový IONIQ 5 bude taktiež disponovať 800 V DC nabíjaním, ktoré má dostať batériový modul z 20 na 80 % už v priebehu 15 minút. Čo je však v pri nabíjaní najzaujímavejšie, je solárny panel umiestnený na streche vozidla, ktorý sa postará o priebežné nabíjanie batérie aj počas jazdy alebo pri parkovaní. Tento systém sme už mohli vidieť aj pri modeli Sonata Hybrid.

Pozrite siAmerická verzia Hyundai Sonata hybrid má mať kombinovanú spotrebu 4,5 l/100 km

Solárne panely budú súčasťou úvodnej verzie First Edition a ďalej ich bude možné získať za príplatok. Súčasťou ponuky doplnkovej výbavy budú aj digitálne spätné zrkadlá, ktoré sme si mali možnosť nedávno vyskúšať aj pri elektromobile Audi e-tron Sportback.

Čo napokon ešte stále v tejto chvíli zostáva otázne, je cena. Uniknuté špecifikácie však už teraz ukazujú, že Hyundai IONIQ 5 bude patriť medzi najzaujímavejšie elektromobily na trhu a pri správnej cene môže ísť aj o budúcoročný bestseller.

ZdrojThe Korean Car Blog

Komentáre k článku