Poznáme ceny nabíjania na Ionity od Audi, BMW, Porsche či VW

ZDROJ | IONITY

Európska nabíjacia sieť Ionity má na Slovensku zatiaľ iba jednu nabíjaciu stanicu, no v Európe ich už má niekoľko stoviek (cca 250 v 20 krajinách). Ich počet sa má zvyšovať, a to aj v našej malej krajine. Po zmene cenníka sa postupne zmenili aj ceny nabíjania pre jednotlivé automobilky.

ZDROJ | Steelguru

Ionity je totiž budovaná niekoľkými európskymi automobilkami ako BMW, Daimler či VW Group, ku ktorým sa pridal aj americký Ford či juhokórejský Hyundai. Vďaka tomu je možné pre majiteľov elektromobilov týchto výrobcov získať nabíjanie za výhodnejších podmienok, ako je bežné.

Pre neregistrovaných používateľov Ionity totiž stojí 1 kWh energie až 0,79 €. Nabite 100 kWh batérie by teda stálo 79 €, pričom dojazd aj s takouto obrou batériou nie je viac ako 500 km. To by znamenalo, že jazda na elektrinu je drahšia, ako jazda na fosílne palivá.

Treba však povedať, že vysoká cena za 1 kWh je pre majiteľov elektromobilov, ktorí bežne nevyužívajú sieť Ionity a potrebujú ju použiť iba núdzovo. Tí si preto určite nebudú nabíjať vozidlo doplna, stačí im pár kWh na cestu domov či najbližšej nabíjačke z vlastnej siete.

ZDROJ | ABB

Ionity pre jednotlivé automobilky ponúka podstatne priaznivejšie ceny. Tie, mimochodom, nemajú vo svojich nabíjacích službách zahrnutú iba sieť nabíjačiek Ionity, ale vždy niekoľko ďalších. V prípade každej služby, ktorú plánujete využívať je dobré poznať aké siete obsahuje. Každá služba má aj vlastnú appku s mapou nabíjacích staníc.

Audi e-tron Charging Service, ako nabíjaciu službu nazýva Audi, je rozdelená na dve tarify – City a Transit. V prípade prvej je mesačný poplatok 4,79 € a za 1 kWh v sieti Ionity zaplatíte až 0,79 €. Mesačný poplatok za Audi e-tron Charging Service Transit je 17,35 €, pričom za 1 kWh na nabíjačke Ionity potom zaplatíte 0,31 €.

ZDROJ | Audi

So službou BMW ChargeNow je možné nabíjať elektromobily BMW cez Ionity za slušných 0,29 €/1 kWh, mesačný poplatok za balík Ionity Plus je ale 13 €. Inak je BMW ChargeNow bez poplatku.

ZDROJ | BMW

Cez službu Mercedes me Charge je možné v sieti Ionity „tankovať“ s cenou len 0,29 €/1 kWh, čo v prípade nabíjania EQC vyjde na 23,20 €, nabiť model EQV doplna by vyšlo 26,10 €.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Porsche cez službu Porsche Charging Service s cenou 2,5 € (pre nemecký trh) mesačne má zmluvnú cenu 0,33 €/1 kWh. Nabiť Taycan tak stojí necelých 31 €.

ZDROJ | Porsche

Elektromobily VW je možné nabíjať v sieti Ionity s cenou od 0,30 €/1 kWh. Od preto, pretože Volkswagen ponúka 3 nabíjacie balíky – We Charge Free, We Charge Go a We Charge Plus. Základný je zadarmo, cena na Ionity je 0,79 €/1 kWh. Balík Go s mesačným poplatkom 7,49 € má Ionity nabíjanie za 0,55 €/1 kWh. Najvyšší balík Plus za 17,49 € mesačne ponúka Ionity nabíjanie za 0,30 €/1 kWh. Nabitie takého VW ID.3 môže stáť od 17,40 € v prípade 58 kWh batérie, resp. 23,10 € v prípade 77 kWh batérie.

ZDROJ | VW

Ionity je totiž jediná sieť nabíjacích staníc mimo siete Tesla Supercharger, ktorá ponúka viac ako 150 kW nabíjanie. Hoci modelov elektrických vozidiel, ktoré podporujú viac ako 150 kW nabíjanie by sme spočítali na prstoch oboch rúk, postupne sa dočkáme elektromobilov, ktoré budú zvládať aj viac ako 150 kW a nebudú stáť 100 000 € (viď Taycan).

Komentáre k článku