Poznáme ceny elektrifikovaných modelov Škody Octavia

TECHBOX.sk dostal unikátnu príležitosť povoziť sa na najnovších ekologických a elektrifikovaných modeloch Škody Octavia. Prinášame vám prvé dojmy a ceny.

Škoda Octavia, kultový model českej automobilky, prichádza na slovenský trh vo svojich verziách na hybridný, ale aj plynový pohon. Konkrétne ide o modely Škoda Octavia e-TEC s mild hybridom, iV a RS iV s klasickým plug-in hybridom a taktiež verzia G-TEC na CNG.

My sme mali možnosť na novinkách celý deň jazdiť a tu sú naše dojmy. Škoda skutočne posunula svoje vozidlá na novú úroveň a keďže sme technologický portál, zamerali sme sa najmä na najnovšie technologické vylepšenia. Či už ide o 10″ displej s najnovším infotainment systémom alebo bezpečnostné funkcie, v novej Škode Octavia sa cítite rovnako pohodlne a bezpečne ako v autách prémiových značiek. Ako príklad spomenieme adaptívny tempomat.

Musíme Škodu pochváliť, keďže tempomat v kombinácii so systémom držania v jazdných pruhoch sa veľmi vydaril a pri testovaní auto samo dobrzďovalo až do zastavenia, samo sa rozbehlo a volant krásne autonómne točil do zákrut. Myslíme si, že ešte pár rokov a Škoda to zvládne aj sama bez potreby zásahu vodiča.

Pozrite siŠkoda ENYAQ iV naživo – elektrické BMW X6 pre chudobných?

Škoda Octavia e-TEC

Pokiaľ sa vám nechce nabíjať auto cez zásuvku, potom je ideálnou voľbou nová Škoda Octavia e-TEC so zabudovaným mild hybridným motorom. Podobne ako u elektromobilov a klasických plug-in hybridov, aj tu môžete využívať funkciu rekuperácie na dobíjanie 48 V batérie.

Podľa výrobcu dokáže mild-hybridná technológia znížiť spotrebu priemerne o 0,4 l na 100 km. Ponuka tohto modelu štartuje na cene 22 410 €. V tejto cene dostanete 1,0 TSI motor s výkonom 81 kW alebo 110 koní, 7-stupňovú DSG prevodovku a základnú výbavu Ambition. Variant combi štartuje na cene 23 360 €.

Z technológií tu nájdeme infotainment systém SWING s 8,25″ displejom, zadné parkovacie senzory či LED svetlomety. Z bezpečnostných funkcií tu taktiež nájdeme Lane Assist na udržiavanie v jazdnom pruhu a Front Assist na núdzové brzdenie.

ZDROJ | Škoda

Pozrite siŠKODA OCTAVIA 4 SCOUT a RS sú tu, aj v plug-in hybridnej verzii iV

Škoda Octavia iV

Hlavná novinka, na ktorej sme mali možnosť celý deň jazdiť medzi rakúskymi vinicami, je plug-in hybrid v podobe Škoda Octavia iV. Novinka disponuje 13 kWh batériou, ktorá ponúka dojazd na čisto elektrický pohon 60 kilometrov podľa WLTP. Nám sa podarilo počas testovacieho dňa pri plnej batérii najazdiť približne 51 kilometrov. Maximálny krútiaci moment elektromotora je slušných 330 Nm.

Model iV ponúka motorizáciu s 1,4 TSI motorom s výkonom 150 kW alebo 204 konských síl. Nechýba šesťstupňová automatická prevodovka DSG. Cena začína v základnej výbave Ambition na 31 760 €. Nechýba tiež možnosť vybrať lepšiu výbavu Style. Na výber je verzia liftback aj combi.

Pozrite siŠkoda Octavia 4 combi – Od každého len to najlepšie?

Škoda Octavia RS iV

Pre tých najnáročnejších je tu ešte verzia plug-in hybridu v športovej výbave RS, ktorá disponuje o niečo výkonnejším motorom 1,4 TSI 180 kW (245 koní). Tento motor sa postará o zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 7,3 sekúnd. Cena začína na 37 460 € za verziu liftback, resp. 38 410 € za verziu combi. Maximálna rýchlosť je 225 kilometrov za hodinu.

V základnej výbave napríklad nájdeme 18″ disky COMET, športový interiér RS či Bi-LED Matrix svetlomety s natáčaním. Devízou má byť aj turbo zvuk, ten si však užijete iba z reproduktorov pri režime sport a nepôsobí veľmi dobre.

Čo sa týka nabíjania plug-in hybridov, pomocou 230 V zásuvky trvá dobitie z 0 % na 80 % kapacity batérie 3 hodiny a 45 minút. Dobitie z 0 % na 100 % kapacity trvá 5 hodín. Na wallboxe s výkonom 3,6 kW trvá dobitie z 0 % na 80 % 2 h a 33 minút. Dobitie z 0 % na 100 % kapacity trvá 3 h 33 minút. Konektor nabíjania batérie sa nachádza pod krytkou v prednom blatníku na strane vodiča.

Pozrite siŠkoda ENYAQ iV – takto má vyzerať elektromobil súčasnosti!

Všetky uvedené ceny platia od dnešného dňa, kedy sa nové verzie Škody Octavia dajú objednať aj na Slovensku. My už sa teraz nevieme dočkať, keď dostaneme novinky na viacdňové vyskúšanie, aby sme vám priniesli plnohodnotný test vozidla.

Komentáre k článku