Porsche Taycan dostane budúci rok prelomové novinky

ZDROJ | Porsche

Nemecká automobilka Porsche pre budúci rok pripravila vynovenú verziu svojho aktuálne jediného elektromobilu Taycan. Nový model síce neponúkne nový motor či batériu, ale funkcie, aké sme doteraz nevideli.

Pozrite siPorsche Taycan 4S
 – Čiernočierna tma!

ZDROJ | Porsche

Porsche Taycan pre rok 2021 si zachová svoj dizajn, ale šasi či motor. Nový model tak stále ponúkne niekoľko výkonnostných verzií – 4S, Turbo a Turbo S s výkonom od 435 koní do 625 koní, s funkciou overboost až 761 koní.

Pre majiteľov pribudne 7 nových možných farieb karosérie – Mahogany Metallic, Frozenberry Metallic, Cherry Metallic, Coffee Beige Metallic, Chalk, Neptune Blue a Ice Grey Metallic, celkovo ich bude 17. Novinkou bude balík Carbon Sport Design s viacerými prvkami karosérie z uhlíkových vlákien.

ZDROJ | Porsche

Mierneho zlepšenia čo sa týka akcelerácie sa dočká verzia Turbo S. S Launch Control dokáže pokoriť 200 km/h za 9,6 sekundy, čo je o 0,2 sekundy menej, ako pri súčasnej verzii.

Novinkou v interiéri má byť hlavne nový plnofarebný head-up displej. Pôjde o príplatkovú výbavu. Head-up displej má byť rozdelený na dve časti – informačnú a hlavnú. Infotainment systém získa aj digitálne rádio DAB, DAB+ a DMB.

ZDROJ | Porsche

Vo výbave pribudne aj funkcia Smartlift pre vzduchový podvozok. Funkcia má pomáhať pri prechode spomaľovačov, ale aj pri výjazde a zjazde do garáží. Využitie si ale má nájsť aj pri jazde po ceste pre ešte presnejšie nastavenie podvozku.

ZDROJ | Porsche

Poteší ale aj 22 kW interná nabíjačka pre AC nabíjanie. Aj toto bude príplatková vec, v základe ostáva 11 kW nabíjačka. V prípade domáceho nabíjania je novinkou aj akási poistka pred prílišným vyťažením domácej siete a zároveň využívaním zelených zdrojov energie (ak sú) v domácnosti.

ZDROJ | Porsche

Úplnou novinkou vo svete bežných automobiliek je kupovanie rôznych funkcií vozidla aj dodatočne. O niečom takom hovorilo už aj BMW, rieši to i Daimler, čiastočne aj Honda, no Porsche bude azda prvou klasickou automobilkou, ktorá niečo také zavedie vo väčšom meradle.

Cez Functions on Demand, alebo FoD bude možné získať Porsche Intelligent Range Manager, Power Steering Plus, Active Lane Keep Assist a Porsche InnoDrive pre automatické prispôsobovanie rýchlosti podľa cesty. Funkcie sa budú predplácať na mesačnej báze, ako dnes platíme za video alebo audio obsah. Niektoré funkcie budú dostupné iba ako jedna platba, napríklad Power Streering Wheel.

ZDROJ | Porsche

Ceny ostatných funkcií majú byť od 10,72 € do 19,50 € mesačne, resp. necelých 400 € – 810 € jednorazovo. Ceny sú stanovené pre nemecký trh s 16% DPH.

Neskôr majú pribúdať aj ďalšie funkcie. Plusom je, že práve vďaka tomuto je možné Porsche Taycan aktualizovať bez nutnosti návštevy servisu, všetko bude prebiehať on-line, podobne ako v elektromobiloch Tesla.

Medzi ďalšie veľké novinky je automatické nabíjanie. Nie v zmysle, že majiteľ nebude musieť ani prstom pohnúť, ale tým prstom, resp. rukou nebude musieť hľadať žiadnu kartu, žetón či mobilnú appku, aby podporovaná sieť nabíjačiek jeho Taycan nabíjala.

Funkciu Porsche nazvalo Plug & Charge. K elektromobilu stačí nabíjačku niektorej z podporovaných nabíjacích sietí zapojiť a Taycan sám nadviaže spojenie s nabíjačkou a prípadnou platbou za nabíjanie. Aktuálne túto funkciu podporuje sieť nabíjačiek Ionity. Neskôr majú pribudnúť americké siete Electrify America a Canada.

ZDROJ | Porsche

S nabíjaním súvisí aj nová funkcia Charging while preserving the battery, inak povedané: Nabíjanie so šetrením batérie. Má ísť o funkciu, ktorá zníži výkon nabíjania na vybraných nabíjačkách, aby sa šetrila batéria. Pri vysokom nabíjacom výkone dostáva totiž batéria „zabrať“ viac, ako pri nižších výkonoch. Funkcia sa má aktivovať v momente, kedy používateľ bude na nabíjačke dlhšie – napríklad obed či iná dlhšia prestávka. Funkciu bude musieť zjavne aktivovať majiteľ sám.

Nový modelový rok 2021 pre Porsche Taycan sa začne predávať od októbra tohto roku. Ceny by mali byť prakticky rovnaké, ako pri súčasných modeloch.

ZDROJ | Porsche

ZdrojPorsche

Komentáre k článku