Pomôžu indickému životnému prostrediu rikše na elektrický pohon?

India je krajina s 1,3 miliardy obyvateľmi, jej podiel na znečistení Zeme je podstatne vyšší, než napríklad na Slovensku. Ako je známe, India nepatrí ani medzi najvyspelejšie krajiny, preto niet pochýb, že jej spotreba fosílnych palív je stále veľmi vysoká.

Tento týždeň bol v Dillí prvý Summit o globálnej mobilite (Global Mobility Summit). Stretli sa tam zainteresované strany z rôznych odvetví dopravy a mobility, aby spoločne vytvorili rámec verejného záujmu, ktorý by priniesol revolúciu v doprave. Cieľom konferencie je, aby zainteresované štáty spolu s priemyselnými korporáciami a akademickou obcou vytvorili základ pre moderný a bezpečný dopravný systém, čo znamená cenovo dostupný, ekologický, s možnosťou zdieľania.

https://youtu.be/_vnSjJAYp1w

Indický premiér Narendra Modi načrtol body, ktorých naplnenie by mohlo zmeniť nielen ich automobilový priemysel, ale aj spotrebu energie v krajine. Povedal, že jeho vláda je pripravená, na celoštátnej úrovni, podporovať elektrické a podobné vozidlá bez spaľovacích motorov.

Taký obrovský voľný trh ako má India, je príležitosť, aká sa vyskytuje len málokedy. Automobilka Toyota už pracuje na tom, aby čo v najkratšom čase mohla začať predávať v Indii elektromobily. Suzuki prednedávnom ohlásila až 50 prototypov, ktoré začne v krajine testovať.

Pozrite siV Turci rozbiehajú taxislužbu bez emisií

Ďalší producenti na seba nenechajú dlho čakať, zvlášť ak sa krajina naozaj zaviaže dotovať predaj elektrických automobilov a odradzovať obyvateľov od nakupovania zastaralých modelov na spaľovací pohon.

Domáca spoločnosť Mahindra Electric na Summite o globálnej mobilite ukázala svoju trojkolesovú rikšu Treo, ako jednu z možností pre nízkonákladové dobíjateľné mestské vozidlo.

ZDROJ | Mahindra Electric

Mahindra Electric je tiež jednou z firiem, ktoré si chcú urobiť na rozbiehajúcom sa ekologickom reštarte v krajine biznis. Zatiaľ je však priskoro robiť nejaké predpovede. Podľa odhadov spoločnosti Bloomberg bolo totiž v Indii kúpených v roku 2017 len 2 000 kusov elektromobilov, čo je len kvapka vody v mori. Pre porovnanie, v Čine bolo za rovnaké obdobie predaných takmer 580-tisíc elektrických vozidiel.

Pozrite siProti prúdu – Slovensko končí s podporou elektromobility. Dočasne?

Krajina musí byť pripravená pokryť zvýšený dopyt po elektrickej energii, zdá sa však, že odhodlanie jej nechýba. India totiž už v minulom roku vyhlásila, že jej cieľom je predávať od roku 2030 len elektrické vozidlá. Ktovie aký podiel na tom budú mať jej typické rikše, ale všetko čo neničí planétu sa počíta.

ZdrojGlobal Mobility Summit,Mashable

Komentáre k článku