Polovodiče z karbidu kremíka zvýšia účinnosť elektromobilov

ZDROJ | Bosch

Dnešné vozidlá sú vybavené polovodičmi. V každom, ktoré opustí výrobnú linku, je ich viac ako 50. Nové mikročipy vyrobené z karbidu kremíka, ktoré vyvinul Bosch, pomôžu elektromobilite urobiť veľký posun dopredu.

Karbid kremíka (SiC) bude v budúcnosti udávať tempo vo výkonnej elektronike v elektrických a hybridných vozidlách. V porovnaní s doteraz používanými kremíkovými čipmi majú polovodiče SiC lepšiu elektrickú vodivosť. To umožňuje vyššie spínacie frekvencie a zároveň je zaistené, že sa rozptýli oveľa menej energie vo forme tepla.

ZDROJ | Bosch

„Vďaka polovodičom z karbidu kremíka majú elektromotory viac energie. Pre motoristov to znamená predĺženie dojazdovej vzdialenosti o 6 %,“ hovorí Harald Kröger, člen predstavenstva Bosch. Firma vyrába novú generáciu polovodičových čipov v Reutlingene (25 km od Stuttgartu). V tomto závode spoločnosť už desiatky rokov denne produkuje milióny mikročipov.

Pozrite siNajlepšia obrana je útok. Bosch zvýši bezpečnosť elektromobilov výbuchmi

Polovodiče vyrobené z karbidu kremíka nastavili nové štandardy pre rýchlosť spínania, tepelné straty a veľkosť. Najmä pre aplikácie v elektrických a hybridných vozidlách to znamená množstvo výhod. Vo výkonovej elektronike zaisťujú, že sa straty vo forme tepla znížia o 50 %. Táto úspora sa premieta do účinnejšej výkonovej elektroniky, elektromotor dostáva energie a tým sa predĺži dojazdová vzdialenosť. Motoristi môžu na jedno nabitie batérie najazdiť o 6 % dlhšiu vzdialenosť.

ZDROJ | Bosch

Vďaka technológii karbidu kremíka Bosch rozširuje svoje know-how v oblasti polovodičov. Ako jeden z popredných výrobcov automobilových polovodičov ťaží Bosch z tejto celosvetovo jedinečnej výhody takmer 50 rokov. Okrem výkonových polovodičov ide o mikroelektromechanické systémy (MEMS) a zákaznícke integrované obvody (ASIC).

V modernej automobilovej technológii je len málo oblastí, ktoré sa nespoliehajú na mikročipy, nájdeme ich v airbagoch, napínačoch bezpečnostných pásov, tempomatoch, dažďových senzoroch alebo v hnacích ústrojenstvách.

ZDROJ | Bosch

V roku 2018 boli v priemernom automobile čipy v hodnote zhruba 337 eur. Elektromobil má na palube ďalšie polovodičové čipy v sume cca 410 eur, odborníci predpovedajú, že toto číslo sa v dôsledku automatizovaného riadenia opäť zvýši približne o 910 eur.

Minulý rok položil Bosch základný kameň pre svoju najmodernejšiu továreň na výrobu polovodičov v Drážďanoch, kde plánuje investovať zhruba miliardu eur. Prví zamestnanci začnú pracovať na jar v roku 2020. Bosch, ktorý bude prevádzkovať fabriku ako uhlíkovo neutrálnu, si vďaka nej posilní svoju konkurencieschopnosť.

ZdrojTlačová správa Bosch

Komentáre k článku