Polestar 2 – švédsky elektromobil nabitý ukážkovými technológiami

Švédska automobilka Polestar práve predstavila druhý model plne elektrického automobilu, Polestar 2. Špičková novinka ponúkne výkonný motor, slušný dojazd, luxusný švédsky dizajn a hlavne unikátne technológie, ktoré svet ešte nevidel!

Pozrite siPolestar 1 – takto má vyzerať auto budúcnosti

ZDROJ | Polestar

Polestar 2 bude poháňať dvojica elektromotorov na oboch nápravách s celkovým výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 660 Nm. Výkonná sústava dodá novinke poriadnu agilitu, z 0 na 100 km/h zrýchli za menej ako 5 sekúnd. Systém pod kapotou bude schopný regenerovať maximum energie, fungovať bude podobne ako v Nissan LEAF, takže ovládať ho bude možné jediným pedálom.

ZDROJ | Polestar

Motory bude živiť 78 kWh batéria, ktorá novinke dodá dojazd na úrovni 500 km (WLPT), resp. 275 míľ /440 km (EPA). Batérie sú všade. Polestar ich nakombinoval tak, aby nezavadzali a boli zároveň na úžitok. Podľa automobilky batérie v spodnej časti zároveň tlmia hluk o 3,7 dB. Zdá sa to málo, ale každý decibel znamená výrazný pokles hluku. Batériu bude možné nabíjať nabíjačkami s výkonom až do 150 kW.

ZDROJ | Polestar

Predné svetlá sú samozrejme typu LED. Sú adaptívne, no dokážu rozpoznať až 5 automobilov pred vozidlom a dokážu ich „vyrezať“. Vďaka tomu má byť cestovanie v noci podstatne bezpečnejšie, keďže Polestar 2 dokáže svietiť výrazne dopredu.

Veľkou zaujímavosťou sú aj zadné svetlá, ktoré menia svoju intenzitu v závislosti od intenzity brzdenia. Toto sme tu ešte nemali! Čím výraznejšie/prudšie budete brzdiť, tým viac budú zadné svetlá svietiť.

Pri príchode a odchode od vozidla nechýbajú ani luxusné svetelné efekty, dokonca aj logo Polestar na sklenenej streche. A áno, strecha je sklenená.

ZDROJ | Polestar

Aby toho nebolo málo, Polestar prerobil aj spätné zrkadlá. Sú bezrámové. Výsledkom sú menšie spätné zrkadlá (o 30%), čím sa znižuje odpor vzduchu. Veľkosť zrkadla je pritom stále dostatočne veľká.

Polestar (Volvo) vylepšilo aj bezpečnostné systémy. Je ich toľko, že ich výčet by bol na samostatný článok. Navyše Polestar vytvoril tzv. Spock, silný kus kovu v prednej časti, ktorý má ochrániť posádku pri čelnom náraze. Chrániť zároveň bude aj batérie pre možným poškodením, ktoré môžu mať fatálne následky. Vo vnútri je 8 airbagov.

ZDROJ | Polestar

Akosi už samozrejmosťou je otváranie a ovládanie vozidla pomocou smartfónu. Appka je však úplne iná, ako bežné appky konkurencie. Polestar 2 vie ale dokonca detegovať smartfón s kľúčom, stačí sa tak už len dotknúť kľučky. Navyše, Polestar 2 má integrované Google Android.

Lahôdkou je štartovacie tlačidlo. Nie je nikde. Je priamo v sedadle. Stačí, keď si sadnete za volant a Polestar 2 je pripravený ísť.

ZDROJ | Polestar

Displej v stredovej konzole má 11,15″ uhlopriečku a je bez rámikov. Operačným systémom auta je už spomínaný Google Android. Pred vodičom je 12,3″ displej. Oba sú s vysokým rozlíšením. Samozrejmosťou je 360° kamera.

ZDROJ | Polestar

O zvuk vo vnútri sa stará Harman Kardon a má byť špičkový. Koža vo vnútri nie je kožou. Ide o umelú kožu, ktorá má byť ešte odolnejšia, ako bežná koža. Vďaka tomu Polestar šetrí 8 kg kože. Celý interiér je pritom vegánsky!

ZDROJ | Polestar

Kufor vzadu má mať 404 litrov (VDA), malý kufor vpredu ponúkne 34 litrov objemu. Automobil má rozmery 4 607 x 1 800 x 1 478 mm.

Polestar 2 je plánovaný aj ako carsharing automobil. Majiteľ ho bude môcť ponúkať v službách na carsharing (otvárať sa bude pomocou smartfónu), carsharing ale vytvára aj samotný Polestar. Polestar 2 tak nebudete musieť reálne kúpiť, nájdete ho v mestách na prenájom.

Cena Polestar 2 bude začínať na cene 39 900 €, no za 59 900 € bude Polestar 2 s výbavou popisovanou vyššie.

ZDROJ | Polestar

ZdrojPolestar

Komentáre k článku