Počas Black Friday 2020 sme minuli o tretinu viac ako minulý rok!

ZDROJ | rupixen.com

Pandémia nového koronavírusu zásadne mení naše nákupné zvyky. Dobrou ilustráciou sú predvianočné výpredaje – tie sa vo veľkom preniesli do on-line priestoru. Kto, dokázal presunúť svoj biznis na internet, mal v podstate vyhrané. Oveľa horšie na tom boli služby.

Presun používateľov na internet vynikajúco dokumentuje napríklad 600-percentný nárast platieb cez kuriérske služby. Kuriéri pomáhali zdvihnúť tržby reštauráciám, obchodom s oblečením a so športovými potrebami. Na vládne obmedzenia najviac doplatili hotely, ubytovacie zariadenia, kiná, divadlá a ostnaté kultúrne podujatia.

ZDROJ | Pixabay

Black Friday akcie potvrdili, ako na tom jednotlivé sektory vlastne sú. Objem online platieb v reštauráciách stúpol v porovnaní s minulým rokom o 216,8 %, platby na prevádzkach však klesli o 42,2 %. Jedine elektropredajne zaznamenali za posledný víkend viac platieb na predajniach ako cez webstránky. Nárast oproti minuloročnému víkendu bol o 31,8 %. Je to tým, že zákazníci pri takýchto nákupoch radi využívajú osobný odber s platbou pri prevzatí tovaru.

Pozrite siAko sa vyvarovať chybám pri on-line nákupoch pred Vianocami?

Podľa údajov VÚB banky len počas Black Friday víkendu ľudia minuli o 34,6 % viac než minulý rok. V porovnaní s predchádzajúcimi víkendmi  bol nárast až o 51,6 %. Nakupovať v e-shopoch sa teda naučili aj tí, ktorí dovtedy uprednostňovali kamenné prevádzky, alebo si jednoducho doteraz netrúfali na takýto spôsob nákupu.

ZDROJ | Pixabay

Porovnanie Black Friday 2020 vs 2019:

eCOM (objem transakcií) POS (objem transakcií)
CELKOVO 34,80% 7,70%
Reštaurácie 216,80% -42,20%
Nábytok a domácnosť 95,80% 12,60%
Supermarkety, lekárne a drogérie 77,40% 21,60%
Knihy 76,50% 22,50%
Oblečenie a obuv 46% -22,20%
Športové potreby 44,30% -1,20%
Elektro 13,10% 31,80%
Cestovanie a hotely -47,20% 18,60%
Kiná a vstupenky -91,10% -94,40%

Analýza VÚB banky ukázala, že sa veľkej popularite tešia bezkontaktné platby. Určite tomu pomohlo zvýšenie limitu z 20 € na 50 €. Pred touto zmenou tvoril objem nákupov bez zadávania PIN kódu 31 %, po zvýšení limitu to bolo 57 %. Pomer bezkontaktných platieb ku všetkým fyzickým platbám narástol z 84 % na 90 %.

Pozrite siVieme ako pohodlnejšie platiť cez appku VÚB Mobil Banking

Slovákom sa moderný spôsob nakupovania zapáčil a určite ho budú využívať aj po doznení pandémie. Dovtedy je naozaj nielen praktické, ale aj bezpečnejšie nakupovanie z domova.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku