Plne autonómne a elektrické budú už aj kamióny na zvážanie dreva

O švédskej spoločnosti Einride sme už čo-to mohli pohli počuť a čítať aj na našom webe. Tento startup zo severu vyvinul nákladný automobil T-Pod, ktorý je nielen plne elektrický, ale aj plne autonómny. Vďaka tomu je kabína výrazne menšia a celý automobil podstatne kratší. Napriek rozmerom vraj dokáže odviezť 20 ton tovaru.

Pozrite siElektrický kamión Einride T-Pod bez vodiča odvezie 20 ton nákladu

ZDROJ | Einride

Plne autonómny kamión má byť unikátny práve vďaka malým rozmerom, ale veľkému úložnému priestoru. Tým najväčším plusom má byť ale plná autonómia s možnosťou prebratia riadenia na diaľku. Odpadá tak nutnosť platenia šoférov, pravidelné prestávky a samozrejme zlyhanie ľudského faktora.

https://www.youtube.com/watch?v=xr7sC9zPWDc

Novinka T-Log od Einride je vlastne rovnaký kamión, ako bol pôvodný mode T-Pod, no namiesto prekrytovanej úložnej plochy disponuje veľkým priestorom pre ukladanie dreva. Prekvapivo na rozdiel od T-Podu má ale T-Log nosnosť 16 ton.

Na druhej strane má byť podstatne dostupnejší, ako bežné ťahače na zváženie dreva. Navyše vďaka autonómnemu systému triedy 4 nebude nutné mať vodiča, ktorý by kamión riadil. Pracovať bude na systéme od NVIDIE.

https://www.youtube.com/watch?v=m5HGUY3xxf8

Na komunikáciu s prípadným vodičom na diaľku bude využívať LTE sieť. Novinkou má byť funkčnosť aj mimo bežných ciest, práve na lesných zvážniciach. Disponovať bude množstvom kamier a senzorov, ktoré mu dovolia 360° sledovanie okolia.

ZDROJ | Einride

Na jedno nabitie má T-Log prejsť takmer 200 kilometrov vďaka 300 kWh batérii. Rozmery kamiónu majú byť len 7,33 x 2,55 x 3,56 m. Einride T-Log by sa mal na cestách objaviť už budúci rok. Cenu výrobca zatiaľ neprezradil.

ZDROJ | Einride

ZdrojEinride

Komentáre k článku