PEUGEOT 208 bude mať aj plne elektrický pohon, dojazd i batéria potešia

ZDROJ | PEUGEOT

Elektrifikácia začína na plné obrátky u každého zo svetových výrobcov a pomaly už aj v každom segmente. Najnovšie sa budeme môcť tešiť na malý PEUGEOT e-208, ktorý vychádza z bežného modelu, no pridáva mu plne elektrický pohon s dojazdom 340 km na jedno nabitie.

ZDROJ | PEUGEOT

Nový PEUGEOT 208 je postavený na platforme poslednej generácie spoločnosti PSA Group: CMP (Common Modular Platform). Táto základňa je vyhradená pre segmenty B a C, teda malé modely groupy. Platforma je ľahšia, má lepšiu aerodynamiku, ale aj zníženú hladinu akustického hluku či zníženie vibrácií.

Dizajn novinky jasne nadväzuje na iné nové modely automobilky, rozpoznávacím znakom sa určite stanú akési predné tesáky, ktoré ale nemusia ulahodiť každému. Dizajnový prvok je to ale poriadne nápadný. 

ZDROJ | PEUGEOT

Vo vnútri poteší nový PEUGEOT i-Cockpit. Na vyvýšenom digitálnom paneli sa informácie zobrazujú ako hologram na 3D head-up displeji. V stredovej konzole je zas dotykový displej s tromi rôznymi uhlopriečkami v závislosti od výbavy (5″, 7″, 10″). Potešiť má aj funkcia Mirror Screen kompatibilná s MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, ale aj bezdrôtové nabíjanie či štvorica USB portov, vrátane (asi jedného) USB-C.

Z bezpečnostnej výbavy nebude chýbať adaptívny tempomat s funkciou zastavenia, udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, automatické núdzové brzdenie, upozornenie na zníženú pozornosť vodiča, čítanie značiek, automatické prepínanie svetiel, Full Park Assist apod.

ZDROJ | PEUGEOT

Pohonnou jednotkou novinky bude 100 kW motor (136 koní) s krútiacim momentom 260 Nm. Na malé autíčko je to tak akurát, určite zvládne aj diaľničnú rýchlosť ľavou-zadnou, otázna je len spotreba pri takej rýchlosti. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 8,1 sekundy, no z 0 na 50 km/h bude podstatne kratšie.

PEUGEOT e-208 má ponúknuť tri jazdné režimy – eco, normal a sport. Každý sa bude líšiť nastavením výkonu a citlivosťou plynového pedálu. K dispozícii má byť aj dvojica režimov brzdenia – mierne a zvýšené. Oba budú zároveň rekuperovať elektrickú energiu, no v prípade druhého režimu bude možné ovládať auto iba plynovým pedálom.

ZDROJ | PEUGEOT

Potešiteľné je, že PEUGEOT ne zabudol na integráciu aplikácie a cez MyPeugeot je možné auto na diaľku čiastočne ovládať. Napríklad si ho môžete nechať vyhriať, alebo vychladiť počas nečinnosti. Samozrejmosťou je ale kontrola stavu batérie, spustenie či zastavenie nabíjania apod.

Batérie novej 208-čky sú pod podlahou, ale aj v kufri. Ten má preto objem 220 litrov. Ich rozloženie má byť také, aby sa dosiahlo ideálne rozloženie hmotnosti. Batéria má celkovú kapacitu 50 kWh, čo je na tak malé auto vcelku dosť. Nissan LEAF má napríklad 40 kWh, až neskôr pribudla aj 62 kWh za príplatok. Hyundai IONIQ Electric má napríklad len 28 kWh batériu, Renault ZOE Z.E 40 ponúka 40 kWh.

ZDROJ | PEUGEOT

Batéria v novej 208-čke ponúka dojazd 340 km podľa WLTP, alebo 450 km podľa NEDC. Nabíjať ju bude možné cez všetky známe systémy nabíjania. Doma, cez klasickú zásuvku to ale potrvá 16 hodín. Aj to len cez zosilnenú zásuvku Green Up od Legrandu. Cez Wall Box s výkonom 11 kW to potrvá niečo vyše 5 hodín. Cez 100 kW rýchlonabíjačku sa na 80% nabijete za 30 minút. 100 kW nabíjačiek je zatiaľ ale ako šafranu.

Mimochodom, francúzska automobilka dáva na batériu záruku 8 rokov, alebo 160 000 km, že bude stále dosahovať kapacitu aspoň 70%. Zaujímavosťou je možnosť vyžiadania certifikátu o kapacite batérie pri prípadnom predaji. Automobilka ho vystaví pre budúceho majiteľa, ktorý bude vedieť presne, s akou kapacitou zánovnú 208-čku kupuje.

ZDROJ | PEUGEOT

PEUGEOT e-208 bude v predaji ešte v tomto polroku. Ceny zatiaľ nie sú známe. Viac by sme sa mohli o nich dozvedieť po ženevskom autosalóne.

ZdrojPEUGEOT

Komentáre k článku