Otvoriť nový osobný či živnostenský účet cez apku? V Tatra banke samozrejmosť!

Aplikácia Tatra banka umožňuje otvoriť nový účet aj živnostníkom, ponúka riešenie payme, chatbot Adam je prvotriedny pomocník a bezkontaktné platby sú tu absolútna samozrejmosť. Aplikáciu sme poriadne vyskúšali a je prudko návyková.

Tatra banku môžeme bez okolkov označiť za jednu z technologicky najprogresívnejších bánk na Slovenskom trhu. Jej aplikácia Tatra banka je nie len predĺženou rukou banky, ale je to plnohodnotná banka vo vašom mobile.

A nie len v zmysle bežných platobných úkonov. V plnej miere a maximálne pohodlne nahrádza aj kamennú prevádzku. Začína sa to už samotným založením účtu, čo sme si v redakcii aj vyskúšali.

Aplikácia Tatra banka umožňuje založiť ako osobný, tak živnostenský účet. A to doslova za pár minút, kľudne z pohodlia vášho domova. Prirodzene, ako prvé budete potrebovať aplikáciu, ktorú si stiahnete z App Store, ak používate iOS, alebo z Google Play, ak vaše zaradenie beží na operačnom systéme Android.

Aj živnostenský účet založíte cez aplikáciu

Ak nie ste klientom Tatra banky, tak po prvom otvorení aplikácie zvolíte „Nie som klient“ a postupujete podľa pokynov aplikácie. Založenie účtu je veľmi jednoduché. Stačí zadať osobné údaje, overiť telefónne číslo, vytvoriť PIN kód aplikácie, naskenovať občiansky preukaz a nasnímať tvár.

Živnostníci zadajú IČO a ďalšie vybrané údaje o podnikaní. Následne vytvoríte heslo pre výpisy, ktoré vám budú chodiť na zadaný e-mail a potvrdíte zmluvnú dokumentáciu. Hotovo, takto jednoduché je vytvoriť účet v Tatra banke ak nie ste jej klient.

Banka dokonca ponúka možnosť preniesť váš existujúci účet z inej banky. Stačí si vytvoriť účet, podať žiadosť o prenesenie účtu v pobočke Tatra banky a o nič sa už nestaráte.

Nový účet samozrejme môžete cez aplikáciu založiť, aj keď ste už existujúci zákazník, tak ako my. Po tom, čo sme si otvorili aplikáciu, mohli sme si na hlavnej obrazovke vybrať cez widget „Účty“ možnosť „Zoznam účtov“. Tu je v pravom hornom rohu možnosť „Nový účet“, ktorá vám ponúkne vytvoriť osobný alebo živnostenský účet.

My sme sa rozhodli pre živnostenský účet, a keďže sme už v Tatra banke mali osobný účet, pri vytváraní sme zadávali len IČO a zopár ďalších informácií o podnikaní. Tiež sme vytvorili heslo k výpisom z účtu, ktorý banka posiela na náš e-mail. Hotovo, rýchle a jednoduché!

Veľmi milo nás prekvapilo, že účet bol okamžite aktívny a hneď sme naň vedeli prijať peniaze. Z bezpečnostných dôvodov je však potrebné banke doručiť doklad preukazujúci podnikanie. Ihneď po overení môžete realizovať prevody do 3 000 eur za deň, vyberať z bankomatu mobilom denne do 500 eur a využívať ďalšie výhody mobilného bankovníctva. Limit si viete dodatočne aj navýšiť, a to až na 30 000 eur denne resp. 300 000 eur/mesačne priamo v aplikácii Tatra banka.

Ak ste úplne nový klient, kartu, čítačku, heslo od internet bankingu a jednu papierovú zmluvu dostanete kuriérom alebo si ich vyzdvihnete v pobočke banky. Živnostníci ocenia aj možnosť veľmi rýchleho získania a čerpania úveru.

Premýšľate nad sporením? Vyskúšajte podielové fondy

Ak vás aktuálna korona situácia prinútila premýšľať nad sporením, Tatra banka v rámci aplikácie ponúka rýchly a jednoduchý vstup do podielových fondov. V menu v aplikácii stačí vybrať položku „Podielové fondy“ a tu zvoliť položku „Nové Investičné sporenie.“ Ak so sporením nemáte skúsenosti, môžete si ho v aplikácii vyskúšať na nečisto.

My sme si toto virtuálne sporenie vyskúšali a páčilo sa nám, že nás aplikácia Tatra banka krok po kroku veľmi zrozumiteľne previedla celým procesom a vysvetlila nám, ako vlastne podielové fondy fungujú. Táto „hra“ vám pomôže predísť chybám, ktoré by ste ako začiatočník, bez pomoci odborníka, mohli pri investovaní spraviť.

Ak by ste v aplikácii potrebovali pomôcť s čímkoľvek ďalším, nemusíte volať na infolinku. Využite prvého bankového chatbota na Slovensku Adama, ktorý oslávil už svoje prvé narodeniny. Prístup k virtuálnemu pomocníkovi je už z domovskej obrazovky aplikácie ešte pred prihlásením sa.

Chatbot Adam vie ako zmeniť údaje, pomôže vytvoriť b-mail alebo nájsť PIN

Adam sa celý rok poctivo učil a dnes už pomôže so zmenou údajov, napríklad v občianskom preukaze, vie v prípade potreby zablokovať kartu, pomôže vám nájsť v aplikácii jej PIN kód, vie vytvoriť a zmeniť b-mail ku kreditnej karte a mnoho ďalšieho.

Chatbot Adam komunikuje veľmi zrozumiteľne a jasne pomocou jednoduchých otázok. Sme presvedčení, že dokáže pomôcť a vyriešiť problém aj technicky najmenej zdatným. Čo považujeme za veľké plus je, že dokáže pomôcť aj vtedy, ak presne neviete ako sa služba, ktorú hľadáte, volá.

Netrápte sa nekonečným IBANom, pošlite odkaz či QR kód

Ďalšou vítanou vychytávkou, ktorú Tatra banka cez svoju aplikáciu sprístupnila, je payme. Toto riešenie oceníte vždy, keď sa budete viacerí skladať na darček pre kamaráta alebo po obede, ktorý ste celý zaplatili a kolegovia vám po jednom budú posielať peniaze na účet.

Payme vás oslobodí od neustáleho prepisovania, či diktovania IBAN kódu. V aplikácii Tatra banka vyberte na domácej obrazovke v časti „Účty“ možnosť „Detail účtu“. Pod informáciami o účte sú možnosti „Zdieľať IBAN“ a „Vyžiadať platbu“. Zvoľte „Vyžiadať platbu“, zadajte sumu, ktorú vám má kolega uhradiť a pridajte poznámku. V ďalšom kroku zvolíte, či vám majú poslať peniaze cez payme alebo pomocou QR kódu.

Pozrite siČím je výnimočná nová verzia aplikácie Tatra banka?

Payme pošle na kontakt z vášho zoznamu SMS správu, e-mail, či správu cez niektorú z četovacích appiek. Z odkazu si príjemca vo svojej bankovej aplikácii otvorí už vyplnený platobný príkaz. Stačí ho potvrdiť a peniaze máte na účte. Ak túto službu banka vášho kamaráta alebo kolegu nepodporuje, otvorí sa mu stránka payme.sk s QR kódom, ktorý taktiež už len stačí naskenovať a uhradiť v aplikácii. Služba je zadarmo a za posielanie správ nič neplatíte.

Ak potrebujete niekomu poslať svoj IBAN bez okamžitej platby, tak vyberte na domácej obrazovke v časti „Účty“ možnosť „Detail účtu“. Pod informáciami o účte sú možnosti „Zdieľať IBAN“ a „Vyžiadať platbu“. IBAN vyzdieľate vybranému kontaktu zo zoznamu SMS správou, cez WhatsApp, ako aj e-mail alebo inou četovacou službou ako text bez toho, že by ste ho museli pracne prepisovať.

Klasickú platobnú kartu môžete nechať doma, stačí vám smartfón

Tatra banka podporuje aj všetky najviac používané technológie na bezhotovostnú platbu mobilom. Nechýba teda Apple Pay, Google Pay, či výber z bankomatu mobilom. Ten je dokonca tak populárny, že ho banka umiestnila už na prihlasovaciu obrazovku aplikácie Tatra banka.

V ľavom dolnom rohu displeja je piktogram „Výber z bankomatu“. Po kliknutí na funkciu odomknete aplikáciu, vyberiete z ponúkaných možností výberu hotovosti alebo zvolíte vlastnú sumu. Môžete pridať poznámku k výberu, ktorá sa zobrazí aj v pohybe na účte a zvoliť, či využijete možnosť „Tlačiť potvrdenku“.

Výber potvrdíte modrým tlačidlom „Skontrolovať“, pri ďalšom kroku skontrolujete, či ste zvolili správny účet, z ktorého chcete peniaze vybrať, sumu a modrým tlačidlom „Potvrdiť“ potvrdíte výber. Aplikácia ponúkne 6-miestny kód, ktorý zadáte po stlačení ľubovoľného tlačidla vedľa obrazovky bankomatu. Platnosť tohto kódu je 20 minút.

Upravte si appku podľa predstáv a nastavte denný limit na kartu bez návštevy pobočky

Dôkazom, že komfort je pri používaní aplikácie Tatra banka na prvom mieste je aj možnosť v plnej miere si personalizovať domácu obrazovku appky. Stačí v pravom hornom rohu displeja kliknúť na „Upraviť“ a z ponuky môžete vybrať, ktoré widgety sa vám majú zobraziť, ktoré nie a v akom poradí.

Za ďalší dôkaz komfortu môžeme rozhodne považovať nastavenie denných limitov na platobných kartách priamo cez appku. Na domácej obrazovke odomknutej aplikácie vyberte možnosť „Viac“, následne „Karty“, zvoľte kartu, ktorej limit chcete upraviť a tu v časti „Nastavenia karty“ nastavíte limit výberu, či internetový limit. Ak máte na domácej obrazovke nastavený widget kariet, po kliknutí na obrázok karty sa dostanete priamo do menu „Detail karty“.

Tieto zmeny ponúka Tatra banka bezplatne a sú okamžite aktivované. Ak ste zabudli PIN kód od platobnej karty, tak v časti, kde ste vybrali možnosť „Nastavenia karty“ je hneď prvá položka „Zobraziť PIN kód“.

Tatra banka na svojej aplikácii neustále pracuje a reaguje na trendy zo sveta bankových aplikácií, aby svojim klientom ponúkla vždy to najlepšie a dopriala nadštandardnú dávku pohodlia. Aj preto sme aplikáciu Tatra banka nominovali do súťažnej ankety NAY TECHBOX ROKA 2020 v kategórii BANKOVÁ APLIKÁCIA.

Ak jej chcete odovzdať svoj hlas a pritom získať možnosť vyhrať jednu zo siedmych super cien vrátane inteligentných hodiniek Apple Watch Series 6 44 mm, ktoré do ankety venovala práve Tatra banka, stačí hlasovať na webe ankety NAY TECHBOX roka 2020.

Hlasovať môžete do 13. januára 2021.

Podrobné pravidlá súťaže ankety NAY TECHBOX roka 2020 nájdete na web stránke NAYTECHBOXroka.sk.




Komentáre k článku