Oplatí sa mať banku vo svojom mobile?

Zvykli sme si, že bankové aplikácie majú množstvo moderných funkcionalít, o ktorých sa nám kedysi ani len nesnívalo. V redakcii už bežne vyberáme hotovosť z bankomatu len mobilom, platíme smartfónom či posielame kamošom peniaze na účet len vďaka tomu, že poznáme ich telefónne číslo. Čo ešte môže banková appka ponúknuť? Toto sú novinky, ktoré pribudli v aplikácii VÚB Mobil Banking.

Banky sú k nám neustále bližšie. Zamysleli ste sa nad tým, čo všetko už viete vybaviť nielen cez váš počítač, ale aj priamo cez váš smartfón? Chápeme, ak už „obyčajnú“ platbu na účet beriete za samozrejmosť akejkoľvek bankovej aplikácie. Tie najlepšie, ako aj VÚB Mobil Banking – víťaz ankety NAY TECHBOX BANKOVÁ APLIKÁCIA roka 2019, vám umožnia množstvo ďalších funkcií, na ktoré si rýchlo zvyknete.

Skenovanie IBAN kódu je pritom samozrejmosťou. Ale čo taký výber z bankomatu mobilom? Vyskúšali ste si to niekedy? Je to tak návykové, že už inak ani hotovosť vyberať nebudete, verte nám. Rovnako takmer všade platíme mobilom, aplikácia VÚB Mobil Banking si totiž rozumie s Apple Pay aj Google Pay. Vo VÚB banke však vymýšľajú stále niečo nové. Nám sa páči napríklad personalizácia účtu, kde vidíte v menu aplikácie aj vašu fotografiu. Takto sa vždy uistíte, že je to váš účet a sú to vaše peniaze.

VÚB BANKA VÁS SPOZNÁ

Do aplikácie pribudla ďalšia zaujímavá funkcia. Banka vás po novom dokáže automaticky identifikovať a autentifikovať, ak voláte na Kontaktné centrum cez aplikáciu VÚB Mobil Banking. Čo to znamená v praxi? Absolútne zrýchlenie telefonátu. Ak máte akúkoľvek požiadavku na VÚB banku, stačí si zvoliť možnosť kontaktovať banku napríklad cez Rýchly prístup. Tu si bežne môžete usporiadať vaše obľúbené funkcie tak, aby ste sa k nim kedykoľvek rýchlo dostali.

Možnosť zavolať banke je pod položkou Kontakt hneď vo vrchnej časti Rýchleho menu. Vždy pred hovorom si môžete vybrať, či budete volať na bezplatné číslo Kontaktného centra 0850 123 000, alebo budete telefonovať na číslo s predvoľbou +421, čo sa hodí, ak ste v zahraničí. Služba KONTAKT vám je k dispozícii 24 hodín denne.

Po vypočutí úvodnej hlášky o nahrávaní hovoru za účelom skvalitnenia služieb banky a informácií o GDPR budete prepojení na prvého voľného operátora banky. Ten vás automaticky identifikuje. V prípade požiadaviek, ktoré si vyžadujú aj autentifikáciu, si už nebudete musieť pamätať rôzne údaje, heslá, hlásiť svoje rodné číslo a podobne. Vieme si predstaviť množstvo situácií, kedy je automatická identifikácia a autentifikácia veľkou úsporou času.

Dobrou správou je, že možnosť volania na Kontaktné centrum VÚB banky pribudla aj do Rýchleho prístupu pred prihlásením sa do aplikácie. Ak však zavoláte pred loginom, banka vás len identifikuje. Pre operácie, ktoré si vyžadujú autentifikáciu, budete vyzvaní na zadanie údajov. Oplatí sa preto volať až po prihlásení. Do aplikácie sa viete prihlásiť veľmi rýchlo aj vďaka odtlačku prsta či TouchID/FACE ID.

Vďaka poslednej aktualizácii nájdete v aplikácii VÚB Mobil Banking aj vylepšenú funkciu Scan & Pay. Keď vám príde faktúra napríklad e-mailom, môžete si ju teraz priamo otvoriť v aplikácii. Stačí kliknúť na ikonku VÚB Mobil Banking v zdieľaní, presne tam kde nájdete aj iné aplikácie, ako napríklad Messenger či WhatsApp. Následne ste vyzvaní, aby ste sa prihlásili do appky. Faktúra sa vám objaví v režime Scan & Pay a vy si môžete vybrať, či chcete naskenovať IBAN, alebo QR kód.

Po naskenovaní (presunutí vysvietenej plochy displeja) nad QR kód či IBAN sa ihneď zobrazia údaje k platbe v aplikácii. Potom stačí faktúru len uhradiť. Jednoduché a rýchle, toto sa tvorcom appky naozaj podarilo.

Funkciu Scan & Pay mimochodom vždy nájdete v menu aplikácie Platby -> Scan & Pay, samozrejme môžete si ju vybrať aj z menu Rýchleho prístupu a nájdete ju aj na obrazovke pred samotným prihlásením sa do aplikácie. Ponúka tri možnosti uhradenia faktúr: cez QR kód, čiarový kód, alebo IBAN.

Priamo vo funkcii Scan & Pay prešla vylepšením aj možnosť „Nahraj z knižnice“, po novom viete nahrať aj celý obrázok faktúry z vašej galérie. V galérii ju ľahko vyhľadáte a systém sa postará o bleskurýchle načítanie niektorého z kódov (QR, čiarový, IBAN). Vyhľadávacie okno vás pri snímaní vždy naviguje a následne len skenujete kód. Ak chcete faktúru uhradiť, otvorí sa vám obrazovka Prevod na účet s predvyplnenými údajmi vrátane IBAN-u.

Ale pozor, ak používate iPhone, nebudete môcť využiť funkciu rozpoznávania IBAN-u z textu či obrázku, nenačítate ani QR kód uložený v galérii. Toto obmedzenie súvisí s tým, že iOS je uzavretý systém a na rozdiel od Androidu niektoré možnosti jednoducho nepovolí. Z ostatných miest, kde môže byť QR kód uložený (súbory, e-mail), je táto možnosť dostupná. Poteší vás aj kopírovanie IBAN čísla odkiaľkoľvek. Stačí len IBAN vysvietiť a údaje zdieľať.

Pri zdieľaní potom už vyberiete len ikonu aplikácie VÚB Mobil Banking a ihneď môžete po prihlásení sa do aplikácie na uvedený účet zaslať sumu, akú chcete. Je to mimoriadne návykové, doslova otvárate IBAN priamo vo vašej bankovej aplikácii bez toho, aby ste ho museli najskôr skopírovať, vyhľadať aplikáciu a následne zadávať platbu.

BLIŽŠIE K VÁM

Vylepšení aplikácie VÚB Mobil Banking je naozaj množstvo, napríklad ihneď vidíte kontaktné údaje na vášho osobného poradcu. Dokonca si cez appku viete naplánovať spoločné stretnutie. Cez aplikáciu, či priamo v Internet bankingu VÚB banky môžete tiež požiadať banku, aby vás kontaktovala. Vďaka funkcii Žiadosť sa vaša požiadavka dostane do pobočky, prípadne k vášmu osobnému poradcovi. Najneskôr nasledujúci deň vás bude poradca kontaktovať telefonicky alebo prostredníctvom správy v aplikácii VÚB Mobil Banking a  vyrieši vašu žiadosť.

VÚB banka rozširuje komunikáciu s klientom aj na videohovory prostredníctvom Microsoft Teams a Skype. Už dnes banka realizuje čoraz viac virtuálnych stretnutí s klientmi. Najviac takéto stretnutia využívajú klienti pri investíciách, zmenách údajov a úverových žiadostiach. Dokonca už nemusíte chodiť do banky ani v prípade, ak chcete požiadať o refinančnú pôžičku, alebo keď potrebujete nahrať dokumentáciu pre posúdenie žiadosti o bezúčelovú VÚB pôžičku s jedným žiadateľom. Na diaľku doložíte aj potrebné dokumenty a dokonca podpíšete dokumenty bezpečnostným prvkom v mobile.

Po novom vidíte aj farebne rozlíšený firemný a osobný účet. Takéto maličkosti výrazne sprehľadňujú a uľahčujú prácu s appkou. Ako jedna z mála bánk v Európe pritom VÚB banka zabezpečila aj pridanie všetkých platobných kariet do mobilnej aplikácie VÚB Mobil Banking, ktorá podporuje aj kompletný manažment mobilných platieb.

Jednoducho s aplikáciou VÚB Mobil Banking zaplatíte aj na internete vždy jednoduchšie. Poteší vás aj autorizácia kartových transakcií (3D Secure) pomocou TouchID/FaceID či odtlačkom prsta v Android zariadeniach.

Sami vidíte, až do akých maličkostí môže ísť banka len preto, aby ste to mali ľahšie a maximum vybavili vo svojom mobile. My v redakcii si už takmer nepamätáme, kedy sme naposledy museli navštíviť pobočku banky, dnes ju máte plnohodnotne vo vašom smartfóne.

Z noviniek VÚB nás mimoriadne potešila práve automatická autentifikácia a identifikácia v prípade volania na Kontaktné centrum cez appku, ako aj zjednodušenie platieb faktúr, ktoré vám chodia e-mailom. Ak sa aj vám páčia novinky v aplikácii VÚB Mobil Banking, môžete za aplikáciu hlasovať v ankete NAY TECHBOX roka 2020 a možno jej pomôcť obhájiť prvenstvo z minulého roka. Hlasovaním v ankete hráte o 7 mega cien, vrátane smartfónu Samsung Galaxy A51, ktorý do ankety venovala práve VÚB banka.

Hlasovať môžete do 13. januára 2021.

Podrobné pravidlá súťaže ankety NAY TECHBOX roka 2020 nájdete na web stránke NAYTECHBOXroka.sk.

Komentáre k článku