Oplatí sa kúpiť elektrické auto? Podrobne testujeme Hyundai KONA Electric

Rozhodli sme sa, že si vyskúšame život s elektrickým autom celý mesiac so všetkým, čo k tomu patrí. Zisťujeme aké sú výhody a nevýhody vlastniť elektromobil.

Pre náš veľký mesačný test sme si vybrali nový Hyundai KONA Electric, pretože po prvej skúsenosti považujeme toto mestské elektrické SUV za v súčasnosti najlepší elektromobil v pomere cena/výkon. Aký teda je, ak sa s ním kamarátime viac ako bežný testovací týždeň?

O tom, že vo veľkom vstupujeme do doby elektrickej niet pochýb. Každá automobilka chystá, alebo už má vo svojom portfóliu elektromobil. Tým sa navyše predlžujú dojazdy na jedno nabitie batérie a ich ceny klesajú. Ruka v ruke s väčším počtom elektromobilov na trhu sa zvyšuje aj počet nabíjacích staníc, nehovoriac o zrýchľovaní času nabíjania.

To, či už dnes nastal čas kúpiť si elektromobil sa pokúšame zistiť s Hyundai KONA Electric. Rovnako vám chceme ukázať, čo pre vás znamená kúpa elektrického auta.

Pozrite siHyundai KONA Electric – elektrické SUV, ktoré nemá konkurenciu

Hyundai KONA Electric je doslova „chic“ kompaktné SUV, za ktorým sa radi obzriete. Interiér vás pritom už na prvý pohľad ohúri sviežim svetlo-sivým prevedením. Na škodu je, že je tu použitých množstvo tvrdých plastov.

Pripravte sa, že za elektrické auto zaplatíte viac ako za porovnateľné auto s benzínovým či dieselovým motorom. Hyundai KONA Electric vo výbave Electric+ s najväčšou dostupnou 64 kWh batériou, ktorú testujeme, vychádza na 42 490 €.

To je približne o 17 000 eur viac ako porovnateľne vybavená KONA s automatickou prevodovkou, menej výkonným 1,|6 TGDi (130 kW) benzínovým motorom, avšak naviac s pohonom všetkých štyroch kolies. Rozdiel je veľký a vráti sa vám ťažko aj keď budete tisícky kilometrov tankovať grátis.

A to sa nám zatiaľ darí. Prešli sme už takmer 2 000 kilometrov a stále využívame bezplatné nabíjacie stanice. Tých však ubúda, napríklad pri nabíjaní v Martine sme mali šťastie, že prevádzkovateľ rýchlonabíjaciej stanice ZSE Drive mal poruchu a tak nám nabitie približne 45 kWh neúčtoval. Inak by sme tam čakali kľudne aj celý deň, pretože nabíjanie batérie v testovanom Hyundai KONA Electric trvá z domácej siete približne 30 hodín.

V našom veľkom teste vám ukážeme, či skutočne prejdete s Hyundai KONA Electric viac ako 400 kilometrov. Či sa musíte obmedzovať. Prezradíme vám aj to, kde nabíjať grátis, alebo aký program si zvoliť na nabíjacích staniciach ZSE Drive, ak sa rozhodnete pre kúpu elektromobilu.

Pozrite siZSE otvorila na R1 pri Budči prvú ultra rýchlu nabíjaciu stanicu

Dozviete sa aj to, ako využívať rekuperáciu. Koľko vás vlastne stojí prejdených 100 kilometrov pri nabíjaní z domácej siete, alebo na verejných rýchlonabíjacích staniciach. Ukážeme vám reálne skúsenosti, koľko trvá nabíjanie, čo robiť kým nabíjate a ako si kontrolovať nabíjanie na diaľku.

Budeme radi ak nám do komentárov pod článkom alebo priamo na redakčný e-mail redakcia@techbox.sk napíšete, čo by vás zaujímalo konkrétne pri elektrickom Hyundai KONA Electric. Náš mesačný test stále trvá.

Komentáre k článku