Oblasť automatického overovania identity je v kurze, ide o miliardový biznis

Únik dát používateľov sa stáva čoraz častejším fenoménom bez ohľadu na veľkosť spoločnosti, z ktorej dáta unikli. Spoločnosti aj používatelia preto volajú po potrebe nových metód získavania a ukladania citlivých údajov.

Riešenie pre tento problém ponúka aj spoločnosť Persona, ktorá získala v poslednom investičnom kole 17,5 milióna dolárov. Jej produktom je modulárny softvér pre automatické overovanie identít pomocou fotografií, biometrických údajov, dokumentov a preukazov používateľov. Spoločnosti si môžu takýto softvér prispôsobiť podľa svojich potrieb bez ohľadu na to, či ide o verifikáciu údajov pre banku, online burzu či zdravotnú poisťovňu.

ZDROJ | Persona

Persona aktuálne pokrýva osem jazykov a pôsobí v 192 krajinách sveta. Do verifikácie používateľov pritom nezapája ani jedného človeka, o všetko sa dokáže postarať softvér s použitím umelej inteligencie. Používateľ vidí na svojej strane iba jednoduché používateľské prostredie, ktoré ho prevedie celým procesom verifikácie. To môže zahŕňať napríklad aj odoslanie fotokópie občianskeho preukazu, ktorý si softvér v priebehu niekoľkých sekúnd porovná so selfie fotografiou vytvorenou priamo počas registrácie.

Pozrite siVolkswagen nainštaloval vo Wolfsburgu 12 mobilných nabíjacích staníc

Potrebu existencie takéhoto jednoduchého, no bezpečného riešenia si uvedomili zakladatelia spoločnosti Persona, Rick Song a Charles Yeh, ktorí sa s týmto problémom potýkali pri svojom predchádzajúcom pôsobení v spoločnostiach Dropbox a Square. Dnes medzi ich klientov patria napríklad spoločnosti Alto, Postmates, Rippling či SimpleHealth.

ZDROJ | Pixabay

Persona je len jedna z mnohých spoločností, ktoré ponúkajú podobné riešenie a ktoré získali investície vo výške niekoľkých miliónov dolárov. Podľa portálu VentureBeat malo odvetvie verifikačného softvéru v roku 2018 celkovú hodnotu 5,52 miliardy dolárov, pričom sa má táto čiastka do roku 2027 viac ako strojnásobiť.

Pozrite siEve predstavuje nové monitory Spectrum, ktoré si navrhli sami hráči

Či je tento finančný odhad presný, ukáže až čas. Potreba jednoduchších a bezpečnejších verifikačných riešení je však nepopierateľná. Na zvýšenie miery ochrany dát používateľov už napokon niekoľko rokov apelujú aj zákonodarné orgány, z ktorých na čele výsledkov stojí nepochybne nariadenie GDPR.

ZdrojTechCrunch

Komentáre k článku