O2 v novej predajni predstavilo unikátny systém obsluhy zákazníkov

Operátor O2 otvoril v bratislavskom OC Aupark novú predajňu. Zároveň predstavil unikátny systém obsluhy zákazníkov.

Presun doterajšej predajne v OC Aupark v Bratislave do nových priestorov umožnil operátorovi O2 otvoriť svoju najmodernejšiu a zároveň najväčšiu predajňu. Jej predajná plocha je 170 m².

náš tip3 dôvody, prečo sa oplatí jazdiť zodpovedne

V predajni sa nachádza samoobslužná zóna, v rámci ktorej budú pre zákazníkov k dispozícii počítače so samoobslužnou aplikáciou Moje O2. Tu si môžete vybaviť väčšinu požiadaviek sami bez pomoci asistenta. Avšak v prípade potreby je vám k dispozícii aj asistent, resp. asistentka.

Milan Morávek, riaditeľ predaja a služieb zákazníkom O2 Slovakia, sa pri tejto príležitosti vyjadril:

Značková predajňa v OC Aupark bude našou „naj“ predajňou v mnohých ohľadoch. Práve tu sa bude nachádzať najširšie portfólio vystaveného hardvéru a príslušenstva a očakávame tiež, že bude schopná vybaviť najväčší počet zákazníkov zo všetkých predajní.

O2 zároveň predstavilo najmodernejší asistovaný samoobslužný systém, ktorý uľahčí prácu nielen asistentom na predajniach a call centre, ale samotným aj zákazníkom. Operátor tento systém vyvíjal niekoľko rokov a hlavným motívom bolo docieliť, aby technický proces nebol najdlhšou časťou vybavenia požiadavky zákazníka, ale aby viac času ostalo na rozhovor a analýzu jeho špecifických potrieb.

Špecifikom nášho samoobslužného systému je jednoduché a prehľadné intuitívne prostredie, v ktorom sa zákazník vie obslúžiť aj sám, prípadne za minimálnej pomoci asistenta. Tento princíp voláme asistovanou samoobsluhou a je pre nás vyjadrením hodnôt férovosti a transparentnosti.

Tento systém je výhodnejší nie iba pre našich zákazníkov, ale aj zamestnancov. Ďalším cieľom bolo, aby sme našich ľudí odbremenili, aby mohli viac času venovať produktom, službám a zákazníckym potrebám. Želáme si, aby naši zamestnanci boli viac poradcami a sprievodcami ako obyčajnými predajcami,“ priblížil ďalej nový systém Milan Morávek.

Súčasťou asistovanej samoobsluhy je v novej predajni aj tabletová obsluha, ktorá umožňuje zákazníka obslúžiť nielen pri stole, ale kdekoľvek v predajni, napríklad aj v pohodlí kresla. Tým sa zvyšuje komfort zákazníka pri vybavení požiadavky.

Pozrite siPodnikatelia, ste pripravení na eKasu? O2 vám poskytne riešenie

Zároveň je vďaka nej možné, aby boli konzultanti v pohybe, čo vytvára dynamiku obsluhy, ktorá je unikátnou medzi telekomunikačnými operátormi. Túto možnosť sme si, pochopiteľne, aj sami vyskúšali.

Priestorový manažment samotnej predajne vznikal v spolupráci s odborníkom na sociálny marketing Mariánom Gečevským, ktorý dal ceste klienta po predajni príbeh. Jeho základom je logická súslednosť krokov od prvého dojmu zákazníka pri vstupe do predajne cez moment obslúženia až po dojem zákazníka zo samotného priestoru.

Podobne ako v iných predajniach, aj v novootvorenej predajni O2 využije služby oceňovanej slovenskej IT spoločnosti Pygmalios. Tá sa venuje analýze správania zákazníkov v reálnom čase. Analytické údaje od Pygmaliosu pomáhajú O2 okrem iných oblastí nadimenzovať priestor predajní tak, aby sa využila celá ich kapacita a zákazník sa v nej intuitívne orientoval už od prvého vstupu.

V O2 predajniach sa zaoberáme analýzou zákazníckeho zážitku, a teda pomáhame zlepšovať kvalitu zákazníckej skúsenosti. To, čo robí predajňu úspešnou, je celý komplex faktorov. Preto nový koncept predajne vznikal aj na analýze vzorcov správania v pôvodnej predajni, aby O2 mohlo priniesť skutočne novú, pridanú hodnotu pre zákazníka.

Otvorenie novej predajne je dôkaz toho, ako intenzívne O2 pracuje na skvalitňovaní zákazníckeho zážitku aj za pomoci najmodernejších technológií,“ hovorí Michal Tomčík, spoluzakladateľ Pygmaliosu.

Michal Tomčík (Pygmalios – vľavo) a Milan Morávek (O2)

Nová predajňa operátora O2 sa nám počas našej návštevy zapáčila a veríme, že čoskoro tekýmto prerodom prejdú aj ďalšie predajne. Podľa slov Milana Moráveka budú medzi prvými predajne v krajských mestách.

Taktiež kvitujeme nie len samoobslužný systém predaja, ale aj „tabletový“, počas ktorého môžete s asistentom či asistentkou riešiť vaše požiadavky prakticky kdekoľvek v zákazníckej časti predajne.

Komentáre k článku