NVIDIA naučila umelú inteligenciu programovať, za 4 dni okopírovala Pac-Mana

ZDROJ | NVIDIA

Legendárny PAC-MAN v týchto dňoch oslavuje svoje 40. výročie a spoločnosť NVIDIA sa ho rozhodla osláviť pomerne unikátnym spôsobom. V priebehu štyroch dní vytrénovala umelú inteligenciu na to, aby hru dokázala sama naprogramovať od samých základov len zo sledovania záznamov hier.

Kým vývoj pôvodnej verzie hry PAC-MAN trval zhruba 17 mesiacov, umelá inteligencia GameGAN od spoločnosti NVIDIA to zvládla za štyri dni. Umelá inteligencia sa však pri tejto úlohe nemusela trápiť vymýšľaním herných princípov a návrhom grafiky. Stačilo jej iba „opisovať“ zo záznamov hier reálnych hráčov pôvodnej verzie.

ZDROJ | NVIDIA

GameGAN (Generative Adversarial Networks) pozostáva z dvoch proti sebe stojacich neurónových sietí – generátora a diskriminátora. Kým generátor čerpá z databázy odohraných hier, na základe ktorých vykresľuje snímky herného prostredia v reálnom čase, diskriminátor tieto snímky porovnáva a poskytuje spätnú väzbu.

Pozrite siAKO pridať Spotify do Apple Watch?

GameGAN sa týmto spôsobom postupne zdokonaľuje, až napokon dokáže hru nielen kompletne okopírovať, ale aj rozširovať o nový obsah. K pretvoreniu hry PAC-MAN od základov pritom umelá inteligencia nedostala ani riadok kódu pôvodnej verzie hry. Nový PAC-MAN vytvorený umelou inteligenciou by mal byť vydaný niekedy v priebehu leta.

ZDROJ | NVIDIA

Tento model je už dnes využívaný na riešenie dôležitejších problémov, ako napríklad aj na tréning umelej inteligencie pre pohyb robotov vo virtuálnom priestore bez toho, aby robot urobil nejaké škody v reálnom prostredí. Využívaný môže byť aj pri tréningu umelej inteligencie v rámci autonómneho riadenia vozidiel. Celý tréning by tak mohol prebehnúť vo virtuálnej rovine.

Eventuálne by sme mohli mať v rukách umelú inteligenciu, ktorá sa dokáže naučiť napodobňovať pravidlá jazdy a zákony fyziky len sledovaním videí a sledovaním tzv. agentov, ktorí vykonávajú istú činnosť v reálnom prostredí. GameGAN je prvým krokom k tomu.“ -Sanja Fidler, riaditeľ výskumného laboratória spoločnosti NVIDIA v Toronte.

Plne autonómne vozidlá sú podľa riaditeľa automobilky Volvo od reality vzdialené viac, ako by sme si možno želali, no takýto prístup k vývoju ich systémov by mohol ich príchod výrazne urýchliť. Výsledky systému GameGAN tak môžu byť aplikované aj v divízii NVIDIA Automotive, ktorá sa zaoberá vývojom autonómnych systémov po softvérovej aj hardvérovej stránke.

ZdrojNVIDIA

Komentáre k článku