Nový VW Touareg jazdí takmer sám do 60 km/h

Nemecký Volkswagen v Pekingu predstavil tretiu generáciu svojho najväčšieho SUV, nový Touareg. Novinka prekvapuje dizajnom, ale aj množstvom technológií, ktoré nájdeme pod kapotou. Hybridu sme sa dočkali, no zatiaľ je len pre Čínu.

https://www.youtube.com/watch?v=NSK9_8sWO1o

Pred samotnou prezentáciou sa do Pekingu vybral nový Touareg priamo z výrobne, teda z Bratislavy. Po 16 000 kilometroch cez Sibír sa dostal až do Pekingu, no stále bol maskovaný.

ZDROJ | VW

Odhalenia sme sa dočkali až dnes. Motorizácie či informácie o veľkostiach nájdete na iných auto weboch, no my sa pozrieme hlavne na technologickú výbavu novinky. Len tak mimochodom, tá je o 106 kg ľahšia, ako predchodca.

Jedinou hybridnou jednotkou bude 270 kW systém pre plug-in hybrid. Žiaľ, pripravovaný je len pre čínsky trh, nad tým európskych visí ešte otáznik.

ZDROJ | VW

Po vzore iných modelov značky, aj nový Touareg bude mať tzv. Digital Cockpit s 12-palcovým displejom. Sekundovať mu bude obrovský 15-palcový zakrivený displej infotainment systému Discover Premium.

Oba displeje budú pod takmer jednoliatym krycím sklom. Vďaka veľkému dotykovému displeju v strede palubovky zmiznú prakticky všetky ovládacie tlačidlá. Všetko (až na pár drobností) sa bude ovládať výhradne cez displej, resp. cez multifunkčný volant.

ZDROJ | VW

Treťou možnosťou je ovládanie hlasom. Volkswagen však nespomína nič okolo hlasovej asistentky s umelou inteligenciou. Android Auto, Apple CarPlay či MirrorLink ale chýbať nebudú.

https://www.youtube.com/watch?v=j_bGpuBifqQ

Celý systém ovládania VW nazýva Innovision Cockpit a tvrdí o ňom, že je digitálnym interiérom zajtrajška. Pomôcť má k tomu rozsiahla personalizácia či už podsvietenia interiéru, rozloženia displeja atď. Novinkou je aj veľký plnefarebný head-up displej.

Samozrejmosťou je neustále pripojenie on-line nielen pre zábavné, ale hlavne informačné služby Discover Premium. Majiteľov nových smartfónov poteší aj bezdrôtová nabíjačka Qi.

Súčasťou nového Touaregu je aj viacero bezpečnostných systémov. Okrem tých bežných, ktoré sú zahrnuté v základnej výbave nemá chýbať ani nočné videnie (Night Vision) s infrakamerou, ktoré deteguje nielen ľudí, ale aj zvieratá na vzdialenosť 300 m.

ZDROJ | VW

Poloautonómny systém Roadwork Lane Assist má zas dokázať ovládať vozidlo do rýchlosti 60 km/h v zápchach. Front Cross Traffic Assist pomôže pri výjazdoch z miest so zlým výhľadom na vozovku, napríklad v neprehľadnej križovatke.

ZDROJ | VW

Chýbať nebudú ani systémy ako Park Assist, Traffic Jam Assist či tempomat s predikciou. Lahôdkou má byť aj elektromagnetická stabilizácia s nakláňaním karosérie.

Exteriér okrem iného zdobia nové svetlomety IQ.Light. Ide o LED svetlá s kamerou, ktorá má reagovať na okoloidúce autá, ľudí či dopravné značky, z ktorých sa zas svetlo často nepríjemne odráža.

ZDROJ | VW

Cenu výrobca pre náš trh zatiaľ nestanovil. Na trhu sa má objaviť v polovici tohto roka. Mimochodom, nepripomína vám Touareg opäť Audi Q7?

ZDROJ | VW
ZDROJ | VW
ZDROJ | VW
ZDROJ | VW
ZDROJ | VW
ZDROJ | VW
ZDROJ | VW
ZDROJ | VW
ZDROJ | VW

 

 

 

ZdrojVW

Komentáre k článku