Nový Volkswagen Multivan je prvý úžitkový plug-in hybrid nemeckého výrobcu

ZDROJ | Volkswagen

Ikonický model úžitkového vozidla, ktorý sa vyrába už 70 rokov – Volkswagen Multivan sa vracia vo vynovenej verzii, tentokrát aj v podobe plug-in hybrid.

Práve vďaka plug-in hybridu dokáže toto úžitkové vozidlo jazdiť určitý čas s nulovými emisiami. Okrem novej ponuky motorizácie, ponúka Volkswagen aj modernejšie asistenčné systémy, novú koncepciu ovládania a vynovený infotainment.

Vo verzii Multivan eHybrid s pohonom plug-in hybrid môže jazdiť na kratšie trasy bez emisií a súčasne je so svojim celkovým dojazdom vhodný ako van na veľké cesty. 

ZDROJ | Volkswagen

Pozrite siŠéf Volkswagenu: vodík nie je cesta

Maximálny systémový výkon hybridného pohonu, zloženého z benzínového motora TSI a elektromotora, je 160 kW (218 k). Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii pohonu s kapacitou 13 kWh elektrický dojazd umožňuje absolvovať bez emisií typické každodenné vzdialenosti do približne 50 kilometrov na jedno nabitie. Maximálny krútiaci moment je 350 Nm. 

Multivan eHybrid sa vždy rozbieha s elektrickým pohonom a krátke trasy automaticky absolvuje bez lokálnych emisií. Až od rýchlosti nad 130 km/h, respektíve podľa stavu nabitia batérie sa naštartuje benzínový motor TSI.

Okrem pohonu plug-in hybrid sa nový Multivan začne predávať s dvoma turbodúchadlom prepĺňanými benzínovými štvorvalcami TSI s výkonom 100 kW (136 k) a 150 kW (204 k). Na budúci rok ponuku doplní štvorvalcový turbodiesel TDI s výkonom 110 kW (150 k). Všetky motory poháňajú predné kolesá.

ZDROJ | Volkswagen

Pozrite siVolkswagen T-Cross má na to, aby vás prekvapil

Nový Volgswagen Multivan je vybavený automatickuou prevodovkou DSG. Čo sa týka asistenčných systémov, Volgswagen sľubuje, že vo vnútri nájdeme systém IQ.DRIVE Travel Assist, ktorý umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h. Asistent kombinuje nový prediktívny adaptívny tempomat „ACC“ (vedenie v pozdĺžnom smere) a „Lane Assist“ (vedenie v priečnom smere) do poloautomatického systému. 

Okrem tohto systému, vo vnútri nájdeme systém monitorovania premávky pred vozidlom či funkciu núdzového brzdenia. Ďalšou novinkou v modelovom rade Multivan sú interaktívne adaptívne svetlomety IQ.LIGHT – LED-Matrix, ktoré sú príplatkovou alternatívou k sériovým LED svetlometom.

ZDROJ | Volkswagen

Zmenou prešiel aj infotainment. Systém Ready 2 Discover ponúka dotykový 10″ displej a online služby We Connect a We Connect Plus. Prvá menovaná je bezplatná a umožňuje cez aplikáciu kontrolovať základné údaje o vozidle. Druhá služba je platená a zahŕňa aj diaľkový prístup k vozidlu prostredníctvom smartfónu s ovládaním funkcií ako „Zamknutie a odomknutie“ alebo „Online nezávislé kúrenie“.

Samozrejmosťou je digitálny kokpit, ktorý ponúka slušnú 10,25″ uhlopriečku. Súčasťou vozidla sú aj kamery, ktoré premietajú Area View obraz okolo vozidla v okruhu 360 stupňov priamo na obrazovku infotainmentu. 

ZDROJ | Volkswagen

Pozrite siVyskúšali sme Android Auto a CarPlay v novom Multivane

Po stránke zvuku sa nový Multivan tiež nemá za čo hanbiť. Na želanie je pre nový Multivan k dispozícii audio systém Harman/Kardon, vyvinutý špeciálne pre nový Multivan. Jeho základom je 16-kanálový digitálny zosilňovač s celkovým výkonom 840 W, napájajúci sústavu 14 reproduktorov v kabíne.

Nová generácia modelu Multivan sa začne predávať v druhom polroku 2021. Cena zatiaľ ohlásená nebola.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku