Nový Mercedes-Benz S: Luxus v znamení inovácií

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz predstavil novú generáciu legendárnej triedy S. Ako už býva pravidlom v tejto triede, superlatívmi sa rozhodne nešetrilo. V tomto prípade sú však rozhodne na mieste. Podľa koncernu môžete vozidlo vnímať všetkými zmyslami – očami, hmatom, sluchom a vôňou. Je veľká škoda, že niektoré zmysly nemôžete využiť pri čítaní tohto článku.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Vozidlo púta pozornosť vďaka obrovskej maske chladiča, ktorému síce nechýba rukopis tradičného dizajnu, no získava na dravosti a lepšej aerodynamike. V ponuke bude klasická a predĺžená verzia, kde si budú môcť komfort najlepšieho automobilu na svete vychutnať najmä pasažieri sediaci na zadných sedadlách.

ZDROJ | Mercedes-Benz

To podstatné sa však nachádza vo vnútri vozidla. Na nových majiteľov čaká druhá generácia infotainmentu MBUX, head-up displeji obohatený o rozšírenú realitu, čelný airbag pre cestujúcich na zadných sedačkách či podvozok, ktorý aktívne chráni pri bočnej kolízii.

ZDROJ | Mercedes-Benz

MBUX (Mercedes-Benz User Experience) obsahuje až päť obrazoviek. Aktivovaním 3D displeja môže vodič po prvýkrát priestorovo vnímať scény so skutočným 3D efektom vďaka sledovaniu pohybu jeho očí. Rovnako pôsobivý je veľký head-up displej doplnený o rozšírenú realitu. Pri navigácii sú napríklad animované šípky presne premietané do jazdného pruhu.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Pozrite siNové aplikácie Mercedes me posúvajú Mercedes do éry digitálnej správy vozidla

Pomocou kamier v ovládacom paneli nad hlavou a algoritmov učenia, MBUX Interior Assist očakáva (a rozpozná) priania a zámery cestujúcich. Robí to tak, že interpretuje smer hlavy, pohyby rúk a reč tela, reaguje adekvátnymi funkciami vozidla. Ak sa napríklad vodič pozrie cez rameno smerom k zadnému oknu, asistent interiéru ho automaticky otvorí.

Aktívne ambientné osvetlenie s 250 LED diódami je integrované do asistenčných systémov riadenia a môže vizuálne posilniť ich varovania. Najnovšia generácia asistenčného balíka pre jazdu získala mnoho vylepšených funkcií. Napríklad prediktívne dodržiavanie rýchlostných limitov.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Viac než 50 elektronických komponentov v novej triede S je možné aktualizovať pomocou softvéru over-the-air (OTA). Patrí medzi ne celý systém infotainmentu MBUX, displej vodiča, asistenčné systémy, LED a digitálne svetelné osvetľovacie systémy MULTIBEAM. Táto technológia šetrí čas, pretože za týmto účelom nemusí majiteľ vozidla navštíviť servis. Automobil tak má stále aktuálny softvér počas celého životného cyklu.

Nový model natívne podporuje už 27 jazykov pre aktivovanie hlasového asistenta povelom Hej Mercedes.

Šesťvalcové in-line benzínové a naftové motory v rôznych výstupných triedach sú prvými variantami motora pre novú triedu S. Motor V8 s integrovaným štartér-generátorom a 48-voltovým integrovaným elektrickým systémom bude k dispozícii neskôr. V roku 2021 bude nasledovať plug-in hybrid s elektrickým dojazdom zhruba 100 kilometrov. ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S-Class bol vždy miestom pre komfortné cestovanie a pohodlnú prácu. S novou generáciou prináša interiér tretí rozmer – útočisko medzi domovom a pracoviskom. Zmysel pre priestor je v tejto sérii naozaj veľkorysý.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Niekoľko pôsobivých čísel

Kruh otáčania je, v porovnaní s predchádzajúcim modelom, znížený až o 1,9 metra s riadením zadnej nápravy. Teraz je to menej ako 10,9 metra.

V prípade, že hrozí bočný náraz karoséria vozidla môže byť v priebehu pár desatín sekundy zdvihnutá až o 8 centimetrov zavesením E-ACTIVE BODY CONTROL (voliteľné). Jedná sa o novú funkciu PRE-SAFE Impulse Side.

Komfortu na prednom sedadle pre spolujazdca napomáha až 19 motorov: 8 pre nastavenie sedadla, 4 pre masáž, 5 pre ventiláciu, 1 pre bedrové podchytenie pásu a 1 pre pohyb monitora na zadnej strane. Mimochodom, novinka ponúka až 10 rôznych masážnych programov.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Verzia s plug-in hybridom bude mať dojazd na čisto elektrický pohon do 100 km. Do predaja však príde až v roku 2021.

High-endový zvuk zabezpečuje až 30 reproduktorov a 8 budičov, vďaka ktorým si posádka vychutná nekompromisný 4D zvuk.

Plocha head-up displeja s rozšírenou realitou zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 77 palcov (1,96 metra).

ZDROJ | Mercedes-Benz

Výpočtový výkon MBUX sa zvýšil o 50 % v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Šírka pásma pamäte je 41 790 MB/s.

Pozrite siNový Mercedes-Benz Triedy S ponúkne inovácie v oblasti bezpečnosti

V triede S sa používa viac než 98 kg komponentov vyrobených z recyklovaných materiálov. Počet komponentov obsahujúcich recykláty je teraz 120, dvakrát viac ako v predchádzajúcom modeli. Ďalších zhruba 40 kg je vyrobených z obnoviteľných surovín.

ZDROJ | Mercedes-Benz

V západnej Európe je Mercedesu-Benz S verných 80 % majiteľov, ktorí si pravidelne kupujú tento model.

Očakáva sa, že od druhej polovice roku 2021 bude môcť trieda S jazdiť v podmienečne automatizovanom režime s novým pilotom DRIVE (voliteľné) v situáciách, keď je hustota premávky vysoká na vybraných diaľničných úsekoch v Nemecku.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Viete, že…

Vďaka funkcii MBUX Smart Home sa trieda S stáva aj riadiacim centrom pre smart domácnosť? Domovy mnohých ľudí sú čoraz inteligentnejšie, mobilná inteligencia zaisťuje maximálny prevádzkový komfort z diaľky. WLAN a senzory robia domácnosť schopnou komunikácie: teplotu, osvetlenie, rolety a elektrické spotrebiče možno diaľkovo monitorovať a ovládať. Detektory pohybu a okenné kontakty informujú používateľa o vítaných alebo nevítaných hosťoch.

ZDROJ | Mercedes-Benz

„S-Class je najpredávanejší luxusný sedan na svete. S najnovšou generáciou chceme našim zákazníkom ponúknuť inovácie, bezpečnosť, pohodlie a kvalitu ako nikdy predtým,“ povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG. „Nová trieda S je základom nášho nároku vyrábať najlepší automobil na svete,“ dodáva Markus Schäfer, ďalší člen predstavenstva oboch spoločností.

Mimochodom, viete, že označenie „S-Class“ bolo oficiálne zavedené sériou 116 ešte v roku 1972?

ZDROJ | Mercedes-Benz

Novú triedu S je možné objednať v Nemecku od polovice septembra 2020. Prvé kusy budú v autosalónoch k dispozícii v decembri 2020. Uvedenie na trh v USA a Číne sa spustí vo februári 2021.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku