Nový Ford Bronco má jedinú chybu, nie je elektrický

ZDROJ | Ford

Ford po dlhom čakaní predstavil nástupcu legendy, nový Ford Bronco. Nepredstavil pritom iba jeden model, ale rovno tri verzie. Jedinou chybou novinky je ale fakt, že nezaútočí na už oznámené elektrické off-roady a pick-upy, nový Bronco totiž nebude na elektrický pohon. Naopak, Ford stavil na starý dobrý benzín. Napriek tomu je na čo v novinke pozerať.

Po 24 rokoch od posledného Fordu Bronco prichádza jeho nástupca, podstatne krajší a lepší Bronco. V predaji bude budúci rok v troch verziách – Bronco 2, Bronco 4 a Bronco Sport. Posledná verzia by mala prísť na trh dokonca už tento rok. Unikátny off-road dizajn Bronco 2 a 4 dodávajú obrovské 35-palcové kolesá.

ZDROJ | Ford

Samozrejmosťou je pohon 4×4. O pohon sa stará 2,7-litrový 6-valec, alebo 2,3-litrový 4-valec. K dispozícii má 7-stupňový manuál, alebo 10-stupňový automat. Väčší motor produkuje 310 koní, menší stále slušných 270 koní. K dispozícii má byť 7 režimov jazdy – Normal, Eco, Sport, Slippery and Sand, Baja, Mud/Ruts a Rock Crawl a množstvo off-road systémov.

ZDROJ | Ford

Motor je zavesený na oceľovej konštrukcii s nezávislým predným zavesením. Svetlá výška v prípade prvých dvoch verzií je 29,4 cm, pričom brodivosť je až na úrovni 85 cm.

Ford Bronco Sport je o čosi menej off-roadový fanatik. Hoci má množstvo spoločných prvkov s verziami 2 a 4, ide si vlastnou cestou. Na pohon slúži 2-litrový EcoBoost motor s výkonom 245 koní, ale aj maličký 1,5-litrový EcoBoost s výkonom 181 koní. Oba motory sú spriahnuté s 8-stupňovým automatom.

To isté platí aj v interiéri, ktorý je podstatne „normálnejší“, ako v prípade 2- a 4-dverovej verzie. Vo všetkých troch verziách je osadený 12-palcový dotykový LCD displej, na ktorom sa zobrazujú údaje zo SYNC 4 systému od Fordu s vraj tisíckou špeciálny vybraných trás práve pre Bronco. Nechýba ani 360° kamera.

ZDROJ | Ford

Ford Bronco Sport (hore) a Bronco 2 (dole).

ZDROJ | Ford

Ford však myslel na fanúšikov videa a vlogerov a rovno na palubovke je obrovské množstvo miesta na uchytenie kamier či smartfónov – na špeciálnu koľajnicu. Tá je ale dostupná iba pre verziu 2 a 4.

ZDROJ | Ford

Čerešničkou na torte sú plne odnímateľné bočné bezrámové dvere, strecha a zadná časť vo verzii Bronco 2 a Bronco 4, ktoré je následne možné uložiť do batožinového priestoru a vychutnávať si tak maximálny kontakt s okolím.

ZDROJ | Ford

Strecha Bronco 2 a 4 je tvorená z troch pevných častí a každú je možné samostatne odnímať. V prípade verzie Bronco 4 je možné mať aj hardtop aj softtop strechu.

Nebol by to Bronco, keby ale neponúkol ešte čosi navyše pre všetkých expedičných majstrov. Pomocou appky a zabudovaného GPS vie Bronco vytvárať mapy, po ktorých objavitelia prechádzajú. Samozrejmosťou je možnosť ich okamžitého zdieľania.

ZDROJ | Ford

Ford Bronco bude na domácom trhu začínať na sume necelých 30 000 dolárov vo verzii 2, resp. necelých 35 000 USD vo verzii 4. Ford Bronco Sport má stáť niečo vyše 28 000 dolárov. Ceny sú, samozrejme, bez tamojších daní.

ZDROJ | Ford

 

ZdrojFord

Komentáre k článku