Nové BMW radu 5 – zmenšená verzia sedmičky s množstvom technológií

ZDROJ | BMW

Začiatkom budúceho roka uvidíme na cestách už siedmu generáciu slávnej 5er série bavorskej automobilky BMW. Po vraj viac ako 7,6 mil. predaných kusoch príde nové BMW radu 5 s dizajnom a výbavou veľmi podobnou s top modelom, BMW radu 7.

https://www.youtube.com/watch?v=wrLY7dItEqA

„Dizajn nového BMW radu 5 Sedan vyžaruje atletickú silu, eleganciu a sebavedomú štýlovosť“, píše sa v tlačovej správe automobilky. Osobne mi ale výrazne pripomína ostatné modely BMW, takže nič také, ako BMW 5 (E60) sa nekoná.

Rozmery narástli oproti predchodcovi len o pár milimetrov, dĺžka presahuje 4,9 metra. Znížil sa však koeficient aeodynamického odporu na hodnotu Cx 0,22. Pomohli tomu aj aktívne klapky v známej prednej maske, v obličkách.

Hmotnosť novinky vraj klesla až o 100 kg, znížiť sa malo aj ťažisko. Nové BMW radu 5 môže byť za príplatok vybavené aj Integrovaným aktívnym riadením, ktoré obsahuje aj funkciu natáčania zadných kolies aj pri verzii xDrive.

https://www.youtube.com/watch?v=oIlbDkMwfl4

O pohon sa budú starať aj nové motory ako dvojlitrový benzínový 4-valec v BMW 530i (252 k, 350 Nm, 5,5 l/100 km) alebo radový 3-litrový benzínový šesťvalec v BMW 540i (340 k, 450 Nm, 6,5 l/100 km). Chýbať ale nesmú ani naftové motory – dvojlitrový 4-valec pre BMW 520d (190 k, 400 Nm, 4,2 l/100 km) alebo 3-litrový šesťvalec pre BMW 530d (265 k, 620 Nm, 4,5 l/100 km).

Čerešničkou bude plug-in hybrid BMW 530e iPerformance s celkovým výkonom 252 koní a spotrebou vraj len 2 litre na 100 km. V čisto elektrickom režime má mať maximálku 140 km/h a dojazd 45 km.

Na opačnej strane bude stáť model BMW 550i xDrive s osemvalcovým motorom s výkonom 462 koní a spotrebou 8,9 litra na 100 km.

bmw-radu-5-14
ZDROJ | BMW

Vpredu sa diali aj iné zmeny. Okrem toho, že svetlá sa dotýkajú mriežky chladiča budú vo všetkých verziách vybavené technológiou LED. Za príplatok budú aj adaptívne LED svetlomety. LED-kové budú samozrejme aj zadné svetlá.

Pozrite siBMW i8 – budúcnosť je tu!

BMW sa činilo aj vo vnútri. Inžinieri sa ho snažili odhlučniť, ako sa len dalo a tak tu nájdeme napríklad zakrytovaný motor technológiou Special Synergy Thermoacoustic Capsule (SYNTAK), ale aj akustické čelné sklo a akustický obklad stropu. Dôvodom nie je len tichosť počas jazdy, ale aj možnosť si vychutnania obľúbených skladieb.

bmw-radu-5-10
ZDROJ | BMW

Za príplatok totiž BMW radu 5 bude obsahovať audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound s diamantovými vysokotónovými reproduktormi, ktorý sme videli už aj v BMW 7er. Audiosystém je vybavený 10-kanálovým zosilňovačom a 16 reproduktormi s celkovým výkonom vraj až 1 400 W.

Pozrite siBMW ALPINA B7 – superšport alebo limuzína? Oboje!

Pre menej majetných bude k dispozícii audio systém Harman Kardon s 12 reproduktormi a výkonom 600 W. V základe nájdete len autorádio Professional so 6 reproduktormi. K nemu si ale môžete dokúpiť dva 10,2″ LCD displeje na opierky hlavy pre pasažierov vzadu a DVD prehrávač s USB.

bmw-radu-5-25
ZDROJ | BMW

Multimédiá ale nie sú všetko, čo vo vnútri z technológií nájdete. V palubnej doske je osadený veľký a širokouhlý 10,25-palcový dotykový LCD displej. Sekunduje mu najnovšia generácia systému iDrive a nechýba ani ovládanie gestami v štýle BMW 7, v ktorom stále nevidíme zmysel, keď všetky dôležité ovládacie prvky systému sú na volante.

bmw-radu-5-18
ZDROJ | BMW

Podstatne lepšie znie nová generácia hlasového ovládanie Intelligent Voice Assistant, ktorá vraj dokáže rozoznať aj prirodzenú reč, vrátane odtienkov ako sú nárečie alebo slang. Slovenčinu by ste tu ale žiaľ čakali márne.

Jednou z noviniek nového systému je aj tlačidlo centra správ, v ktorom sa zhromažďujú všetky doručené e-maily, SMS správy a systémové hlásenia o stave a prevádzke vozidla.

bmw-radu-5-17
ZDROJ | BMW

Majiteľov môže potešiť aj nový head-up displej s o 70% väčšou zobrazovanou plochou a rozlíšením 800 x 400 pixlov. Okrem iného zobrazuje dopravné značky, telefónny zoznam, stanice rádia, tituly prehrávaných skladieb, navigačné pokyny aj varovania od asistenčných systémov.

bmw-radu-5-31
ZDROJ | BMW

Zo sedmičky si nové BMW 5 požičalo aj nový kľúč BMW Display Key, ktorým je možné ovládať vozidlo pri parkovaní.

RECENZIA BMW 750Li xDrive Limousine – nebudete chcieť vystúpiť

Potešia aj technológie ako ParkNow pre digitálne rezervovanie a bezhotovostnú platbu parkovacieho miesta (dostupná v Nemecku, Rakúsku, USA), On-Street Parking Information pre inteligentné vyhľadávanie verejného parkovania alebo Parkovací asistent, ktorý nájde miesto a plne automaticky zaparkuje vozidlo.

bmw-radu-5-35
ZDROJ | BMW

Samozrejmosťou je systém ConnectedDrive Services so slotom na SIM kartu. Novinkou je BMW Connected Onboard, vďaka ktorému si používatelia Microsoft Office 365 môžu synchronizovať e-maily, záznamy v diároch a položky v zozname kontaktov, vrátane editovania, priamo vo vozidle.

V päťke nechýba ani podpora bezdrôtového systému Apple CarPlay. Podpora Android Auto ale chýba. Majiteľov niektorých smartfónov poteší možnosť dokúpenia bezdrôtovej nabíjačky.

bmw-radu-5-27
ZDROJ | BMW

Najnovšia generácia navigačného systému Professional má disponovať okrem iného rýchlejším štartom, či rýchlejším prepočítaním trasy a realistickejším 3D zobrazením objektov v mestách.

Navigačný systém je navyše adaptívny, čo znamená, že ak sa vodič napríklad pravidelne odchyľuje od odporúčanej trasy, navigácia podľa toho zmení odporúčanie a preferovanú trasu vodiča začne považovať za štandardnú.

bmw-radu-5-32
ZDROJ | BMW

BMW 5 je štandardne vybavené kamerou, ktorá v kombinácii s doplnkovými ultrazvukovými a radarovými senzormi sleduje dianie okolo vozidla. Štandardnou výbavou je aj Dynamický systém udržiavania rýchlosti (tempomat), ktorý umožňuje vodičovi nastaviť tempo jazdy v rozsahu od 30 do 210 km/h.

Za príplatok ale môžete mať Aktívny systém udržiavania rýchlosti, využívajúci radar na bezpečné udržiavanie odstupu. Jeho rozsah je pritom od 0 do 210 km/h. Systém má v najnovšej verzii dokáť vziať do úvahy aj výjazdy z diaľnice a kruhové objazdy, kde adekvátne prispôsobí akceleračnú dynamiku špecifickej situácii.

bmw-radu-5-12
ZDROJ | BMW

Novinkou v päťke ale sú aj systémy ako funkcia Automatického vyhýbacieho manévru (do 160 km/h), Varovné systémy pred bočnou premávkou, Asistent zmeny jazdného pruhu (od 70 do 180 km/h) alebo Asistent udržiavania jazdného pruhu (od 70 do 210 km/h) s aktívnou ochranou pred bočným nárazom (od 30 do 210 km/h).

Vábne znie inteligentná funkcia Auto Start Stop, ktorá vypne motor iba vtedy, keď sa dá očakávať dlhší čas zastavenia auta, takže nebude vypínať motor pri každom zastavení.

bmw-radu-5-15
ZDROJ | BMW

Nové BMW 5er si budete môcť obuť na 17-20-palcové kolesá, chýbať nebude ani matný lak, no len v dvoch odtieňoch. V predaji bude opäť trojica modelových balíkov: Luxury Line, Sport Line a M Sport. Za poriadny príplatok ale môžete mať aj výbavu BMW Individual.

Pozrite siPlne automatizovaná meracia technológia vytvára 3D model BMW radu 5

Nové BMW radu 5 príde na trh 11. februára budúceho roka. Kedy sa objaví verzia Touring, teda Slovákmi obľúbené kombi nie je zatiaľ známe. Oficiálne ceny oznámené neboli, no budú určite nižšie, ako v prípade modelu BMW 7.

ZdrojBMW

Komentáre k článku