Nová Vitara má nielen špičkový dizajn, ale aj vyspelé bezpečnostné prvky

Suzuki Vitara je neprehliadnuteľné vozidlo. Tento vychytený priekopník v kategórii kompaktných SUV starne do krásy, čo ide ruka v ruke s bezpečnosťou a vylepšenými asistenčnými službami.

V prvej časti sme sa pozreli na exteriér novej Vitary. Elegantný dizajn je to prvé, čo si všimnete na tejto atraktívnej tridsiatničke. Čo ak však za peknou tváričkou nie je nič? Ako je to v prípade našej sexi Vitary? Nebude to s ňou rýchlovka a jazda na jednu noc? Nazrime teda opatrne do jej súkromia.

V dnešnej dobre sa neodporúča ísť na rande bez toho, aby sa nepostaralo o bezpečnosť. So Suzuki je ochrana neželanej havárie zabezpečená a to nehovoríme len o prerušovanom, antiblokovacom brzdovom systéme – ABS.

Pozrite siNová Suzuki Vitara: Tridsať rokov na trhu a stále je vitálna

Nová Vitara má množstvo naozaj pokročilých bezpečnostných technológií, ktoré pomáhajú vodičom v krízových situáciách. Dual Sensor Brake Support (DSBS) s dvoma senzormi – monokulárnou kamerou a laserovým snímačom – nahradil predchádzajúcu generáciu mikrovlnného radaru (Radar Brake Support). DSBS má pridanú funkciu detekcie chodcov, ktorá dokáže zmierniť následky pri prípadnej kolízii tak, že upozorní vodiča a následne pribrzdí vozidlo.

Monokulárna kamera spoľahlivo zameriava a rozpo­znáva na stredné a dlhé vzdialenosti chodcov alebo čiary jazdných pruhov. Laserový sní­mač je excelentný v detekcii na krátke vzdialenosti a v noci.

V novinke Suzuki Vitara sú momentálne dostupné aj ďalšie bezpečnostné funkcie: upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, prevencia vybočenia z jazdného pruhu a rozoznávanie dopravných značiek.

Spojenie monokulárnej kamery s laserovým snímačom prináša vysokú úroveň bezpečnosti nielen pasažierov, ale aj ďalších účastníkov.

Nová Vitara je vybavená adaptívnym tempomatom (ACC) spolu so systémom Stop & Go, ktorý sleduje vozidlo vpredu a zachováva si bezpečný odstup vďaka spoľahlivým meraniam mikrovlnného radaru. Zariadenie ACC s touto funkciou dokáže úplne zabrzdiť automobil za predchádzajúcim vozidlom, čo je perfektné najmä v kolónach, kde o ťukance a iné nepríjemnosti naozaj nie je núdza. Po prvýkrát je v modeloch Suzuki použitý Systém sledovania mŕtveho uhla (BSM) a Systém kontroly situácie za vozidlom (RCTA).

BSM kontroluje tzv. mŕtvy uhol vozidla po oboch stranách. Keď systém identifikuje v tejto zóne vozidlo, rozsvieti sa v príslušnom spätnom zrkadle varovná LED kontrolka. Ak zároveň začne vodič signalizovať zmenu smeru jazdy, LED-ku začne sprevádzať aj výstražný zvukový signál.

Aj o týždeň budeme pokračovať v predstavovaní novej Vitary. V tretej časti sa pozrieme na jej interiér, kde výrobca použil nové kvalitné materiály či vynovený prístrojový panel.

Zapáčila sa vám nová Vitara? V prípade záujmu si môžete objednať testovaciu jazdu u jedného z predajcov po celom Slovensku a presvedčiť sa naživo, aké je naozaj – sedieť v tomto štýlovom SUV za cenu, ktorá vás príjemne prekvapí.

Na príprave tohto článku sme spolupracovali s partnerom Suzuki Slovensko.

ZdrojSuzuki

Komentáre k článku