Nová trieda S je o inteligentnej bezpečnosti

Nové vozidlá Mercedes-Benz triedy S už na budúci rok prinesú viaceré nové a vylepšené bezpečnostné, asistenčné a osvetľovacie systémy. Pri vzájomnom prepojení dokážu aj vďaka zlepšenej technike snímania okolia s 360-stupňovým záberom komplexne analyzovať jazdné situácie a ešte lepšie identifikovať potenciálne riziká na cestách. Cieľom je chrániť posádku vozidla, aj ostatných partnerov cestnej premávky.

Mercedes-Benz1

Zdá sa, že tento cieľ sa výrobcovi podarilo dosiahnuť. Nová generácia triedy S, rovnako ako jej predchodkyne, pozdvihne technologické štandardy na novú úroveň tak pre vozidlá s hviezdou, ako aj pre celý automobilový svet.

Medzi nové, respektíve zdokonalené systémy novej triedy S bude patriť napríklad DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia, ktorý odbremení vodiča pri jazde v jazdnom pruhu a ovláda automatické sledovanie vozidiel v zápche. Asistent brzdenia BAS PLUS spolu s asistentom prejazdu križovatkou po prvýkrát rozpozná aj priečnu premávku a chodcov a zosilní brzdný výkon vodiča. V spolupráci s PRE-SAFE brzdou dokáže v križovatkách a v prípade chodcov do rýchlosti 50 km/h zabrániť kolízii autonómnym brzdením. PRE-SAFE PLUS zas dokáže vzadu idúceho vodiča upozorniť na hroziaci náraz a ak sa tak už stane, zabrzdením znemožní posunutia vozidla do vpredu stojacej prekážky či dokonca do protismernej premávky. Impulz PRE-SAFE bezpečnostným pásom zasunie vodiča a spolujazdca vo včasnej fáze zrážky ešte pred nárastom na nich pôsobiacej zotrvačnosti hlbšie do sedadla a tak zvýši účinnosť záchytných systémov.

Mercedes-Benz2

Ďalšou inováciou je aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu. Rozpozná aj protiidúce vozidlá a obsadený susedný jazdný pruh a zabráni neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu. Adaptívny asistent diaľkového svetla PLUS má trvalé diaľkové svetlo s odclonením ostatných vozidiel vo svojom kuželi (tým ich neoslňuje), kým asistent nočného videnia PLUS upozorní na chodcov alebo zvieratá v neosvetlenom pásme pred vozidlom. Chodca osvetlí blikajúcim svetelným lúčom tak, aby ho vodičovi ukázal a zároveň upozornil aj chodca na nebezpečenstvo zrážky.

Mercedes-Benz3

ATTENTION ASSIST zasa v rozšírenom rozsahu rýchlosti indikuje podľa nastavenej úrovne citlivosti únavu a nepozornosť vodiča. Ochranu cestujúcich na zadných sedadlách zvýši aktívny zámok bezpečnostného pásu a pásový airbag.

Mercedes-Benz dáva zbohom Edisonovi, aspoň v prípade jedného z jeho najslávnejších vynálezov. Nová trieda S bude ako prvé sériové vozidlo na svete celkom bez žiaroviek. Vo svetlometoch využije LED diódy s farebnou teplotou podobnou dennému svetlu. Oproti bežným žiarovkám spotrebujú iba štvrtinu elektrickej energie. Premiéru budú mať aj inteligentné brzdové svetlá. Vďaka viacúrovňovej svietivosti dokážu pri zastavení vozidla v noci alebo pri čakaní na semafore stlmiť intenzitu svetla a zamedzia tým oslňovaniu účastníkov premávky za vozidlom.

Mercedes-Benz4

Nuž čo poviete? Tešíte sa na novú triedu S, či dúfate, že sa jej inováciami budú inšpirovať aj ďalšie značky?

Foto: Mercedes-Benz

Komentáre k článku