Nová ŠKODA OCTAVIA šokuje interiérom i technológiami

ŠKODA konečne oficiálne predstavila očakávanú 4. generáciu obľúbeného modelu Octavia. Oficiálne predstavenie potvrdilo doterajšie úniky a informácie.

Vďaka kombinácii uniknutých fotografií a oficiálne vydaných nákresov sme mohli štvrtú generáciu modelu ŠKODA OCTAVIA poznať už nejaký ten mesiac vopred. Ako to však už v takýchto prípadoch býva, oficiálne zábery zo samotného predstavenia robia novinke oveľa lepšiu službu, ako všetky doterajšie zábery.

ZDROJ | ŠKODA

Nová ŠKODA OCTAVIA má toho mnoho spoločného so Scalou, ktorá nám ukázala nový dizajnový jazyk automobilky. Novinka bude vo všetkých smeroch väčšia, ako jej predchodcovia, čo platí aj pre jej batoživoný priestor. Liftback sa predĺžil o celých 19 milimetrov, zatiaľ čo verzia COMBI je dlhšia až o 22 milimetrov. Batožinový priestor liftbacku ponúkne kapacitu 600 litrov a model COMBI až 640 litrov.

ZDROJ | ŠKODA

OCTAVIA zároveň po prvý krát v najvyššej verzii ponúkne fullLED Matrixové predné svetlomety a zadné kryštalické LED svetlomety s funkciou Coming/Leaving Home, ktorá sa postará o osvetlenie okolia vozidla pred nástupom do auta alebo naopak po vystúpení z neho. Nové svetlomety dotvárajú ostré línie, vďaka ktorým patrí OCTAVIA 4. generácie medzi autá s najlepšou aerodynamikou na svete.

ZDROJ | ŠKODA

V interiéri vám môže okamžite padnúť do oka nezvyčajný dvojramenný volant, ale aj chýbajúca páka automatickej prevodovky DSG, ktorú nahradil malý prepínač. ŠKODA tentokrát stavila na technológiu shift-by-wire, ktorá nahradzuje klasické mechanické radenie za elektronické. Páka, resp. v tomto prípade prepínač, už nie je fyzicky prepojený s prevodovkou.

ZDROJ | ŠKODA

Súčasťou úplne novej palubnej dosky bude po novom dvojica 10-palcových obrazoviek, ktorú doplní head-up displej pre zobrazenie navigácie či aktuálnej rýchlosti priamo v zornom poli vodiča. Nečakajte žiadne výklopné sklíčko, použitá je skutočná projekcia na čelné sklo. Trojzónovú klimatizáciu Climatronic, ktorá sa v Octávii objaví po prvý krát, bude možné ovládať aj cez infotainment displej. Celkovo je interiér mimoriadnym prekvapením!

Zaujímavosťou je množstvo dotykového ovládania. Dotykom ovládate hlasitosť, dokonca aj panoramatickú strechu. Žiaľ aj teplotu klimatizácie či jej ďalšie funkcie nájdete len cez dotykový displej infotainmentu.

ZDROJ | ŠKODA
ZDROJ | ŠKODA

Pozrite siGreenWay či ZSE Drive? Porovnali sme nové ceny nabíjacích sietí

ŠKODA do novej generácie implementovala aj niekoľko nových asistenčných systémov. Za zmienku stojí asistent zabránenia kolízie, ktorý podporí vodičove riadenie v prípade, že sa snaží vyhnúť sa zrážke s chodcom, cyklistom alebo iným vozidlom. Nový výstražný systém zas upozorní vodiča na okolo prechádzajúce auto alebo cyklistu v prípade, že sa vodič chystá otvoriť dvere.

ZDROJ | ŠKODA

V oblasti konektivity je samozrejmosťou prítomnosť bezdrôtového pripojenia smartfónu k autu pomocou technológie SmartLink+. Infotainment systém však okrem toho dokáže prehrávať aj internetové televízne kanály a rádiá. Na palube sa bude nachádzať až päť portov USB-C, pričom k dispozícii bude samozrejme aj voliteľná 230-V zásuvka. Jeden z USB portov je v mieste vnútorného zrkadla, ideálne pre umiestnenie videokamery.

Simply clever riešenia prinášajú okrem dáždnika v dverách vodiča aj metličku na sneh ukrytú vo dverách spolujazdca. S desiatkymi malých vychytávok, ktoré už poznáme tak máte množstvo praktických riešení, ktoré oceníte pri každodennom používaní novinky.

ZDROJ | ŠKODA

Pozrite siŠKODA KAMIQ – konečne ľudové SUV? Testovali sme v Tatrách

Po stránke motorizácie klasické naftové a benzínové TDI a TSI doplní aj CNG variant, plug-in hybridný pohon a mild-hybrid. Trojvalcový motor 1,0 TSI s výkonom 81 kW a štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW doplní 48 V remeňový generátor a 48-V li-ion akumulátor s rekuperáciou pre tichší štart a zníženie spotreby motora.

ZDROJ | ŠKODA

Plug-in hybrid ponesie názov OCTAVIA iV, pričom pod kapotou skombinuje benzínový motor 1,4 TSI a elektromotor. Tento variant bude dostupný v dvoch verziách so systémovým výkonom 150 kW a 180 kW. Na kompletnú ponuku všetkých verzií, ako aj na cenník a dátum vydania si budeme musieť ešte nejakú dobu počkať.

Nová ŠKODA OCTAVIA by mala vyraziť na naše cesty v priebehu budúceho roka. Ako sa vám novinka páči?

Komentáre k článku