Nová Škoda Fabia už pozná svoje slovenské ceny, v základe je bez klímy

Štvrtá generácia Škody Fabie má po májovej svetovej premiére za sebou už aj tú slovenskú, ktorá so sebou priniesla už aj oficiálny cenník pre náš trh. Boli sme si ju obzrieť naživo a treba povedať, že Fabia v novej generácii výrazne opeknela.

Nová Škoda Fabia je väčšia, krajšia a po technickej stránke prepracovanejšia. V novej generácii jej nechýbajú nové Full LED svetlomety vpredu i vzadu, vyhrievaný volant, vyhrievané čelné sklo, ambientné osvetlenie interiéru, ako ani nový infotainment systém s podporou mobilnej aplikácie, online pripojenia či Virtuálnym kokpitom.

Tieto prvky samozrejme nebudú súčasťou základnej výbavy. Do tej sa pod už známym prívlastkom Active ale dostáva napríklad asistent núdzového brzdenia s ochranou chodcov (FRONT ASSIST), asistent udržiavania v jazdných pruhoch (LANE ASSIST), asistent rozpoznania únavy, hlavné LED svetlomety s LED denným svietením, 6,5“ rádio SWING, dvojica USB-C konektorov, či Bluetooth pripojením.

Verzia Active s motorom 1,0 MPI 48 kW (65 k) bude v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou začínať na cene 11 760 eur.

Vyššia výbava Ambition do novej Fabie pridáva asistenta rozjazdu do kopca, elektrické otváranie okien vpredu i vzadu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, funkciu SmartLink, manuálnu klimatizáciu s peľovým filtrom, ďalšiu dvojicu reproduktorov dozadu, či obľúbený dáždnik vo výplni dverí. Táto verzia začína na cene 12 560 eur.

Pozrite siKto je lepší? ŠKODA ENYAQ iV 80 alebo VW ID.4 1ST Max Pro Performance?

Najvyššia výbava Style, ktorá bude motorizačne začínať pri 1,0 MPI 59 kW, Fabiu obohatí o 16“ disky z ľahkej zliatiny PROXIMA AERO, svetelný a dažďový senzor, predné hmlové svetlomety, vyhrievaný volant, dvojzónovú klimatizáciu, spomínané ambientné osvetlenie, 8“ rádio BOLERO, parkovacie senzory, či lakťovú opierku s odkladacím priestorom JUMBO BOX.

Motorov bude na výber viacero, od 48 kW do 81 kW. Motory 1,0 MPI ponúknu výkony 48 kW (65 koní) a 59 kW (80 koní), pričom spárované budú s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tú bude využívať aj základný 1,0 TSI motor s výkonom 70 kW, pri výbere 81 kW verzie si bude možné vybrať medzi 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Výbavový stupeň Style bude na Slovensku začínať na cene od 14 760 eur. Dodatočne si bude do novinky možné v rámci akčných paketov priobjednať napríklad Virtuálny kokpit, bezkľúčové odomykanie, parkovaciu kameru s ostrekovačom, vyhrievané čelné sklo, bezdrôtový SmartLink s podporou Apple CarPlay a Android Auto alebo predné parkovacie senzory.

Pozrite siVyskúšali sme Renault Arkana E-TECH Hybrid 145, ohuruje spotrebou!

V príprave je aj verzia Monte Carlo, ktorá príde na trh v priebehu budúceho roka. Automobilka už aktuálne otvorila aj nový konfigurátor a na jej oficiálnej webovej stránke už nájdete aj kompletný cenník pre náš trh.

Naživo pôsobí nová Fabia naozaj štýlovo, hoci treba povedať, že „ohmatať“ sme si mali možnosť pravdepodobne tú najvyššiu možnú výbavu. Najväčší skok bolo okrem nového dynamického exteriéru možné badať v prednej časti interiéru, v ktorom už figuruje viacero materiálov vrátane textilných povrchov a lesklých plastov. Inak je to už v zadnej časti, kde prevažuje tvrdý plast a menej kvalitné materiály.

V celom vozidle nechýba ani množstvo Simply Clever riešení vrátane množstva nových úložných priestorov. Hlavný úložný (batožinový) priestor v novej generácii narástol až o 50 litrov na 380 litrov. Verzia Combi je ešte stále v príprave, v ponuke preto naďalej namiesto nej zostáva 3. generácia Fabie vo verzii Tour.

Komentáre k článku