Nóri majú najväčšiu výletnú loď na svete s hybridným pohonom

Najväčšia plug-in loď na svete zahájila koncom týždňa svoju prevádzku. Jej batéria má kapacitu asi ako 50 elektromobilov Tesla. Na jej palubu sa zmestí 2 000 výletníkov a 500 automobilov.

Elektromobily dobýjajú pozemné cesty, ale ani vodná preprava neostáva nepovšimnutá. Prevádzkovatelia úplne prvého elektrického trajektu Ampere v Nórsku informovali po dvoch rokoch prevádzky, že takýto typ trajektu zníži emisie o 95 % a náklady o 80 %. Pôsobivé, však?

Ďalší nórsky prevádzkovateľ výletných lodí, známa spoločnosť Color Line v piatok zahájila prevádzku najväčšej hybridnej plug-in lode na svete.

https://youtu.be/K2R56dBrSXM

Loď bola postavená za rok a štvrť, Color Line podpísala zmluvu s poľskými lodenicami Ulstein vo februári v roku 2017, samotnú loď začali stavať v júli 2017.

Pozrite si video, ako sa staval trup Color Hybrid:

„Color Hybrid využíva nové riešenia na zníženie hluku a emisií. Loď má hybridný plug-in pohon a jej 5 MWh batérie sa nabíjajú pomocou napájacieho kábla s environmentálne priaznivou energiou z pobrežných elektrární na nábreží v Sandefjorde. Loď bude plávať do fjordu Sandefjord a von z neho prakticky ticho a bez emisií škodlivých environmentálnych plynov, alebo zlúčenín dusíka a síry do vzduchu v oblasti.“

ZDROJ | Color Line

Ak si kapacitu 5 MWh vydelíme 50, získame 100 kWh, presne takú batériu nájdeme v Tesle Model S. Batérie dodal Siemens, majú hmotnosť 65 ton a dokážu poháňať loď jednu hodinu.

Loď má 160 m dĺžku, 27,1 m výšku s ponorom 6 metrov.  Kapacita Color Hybridu je 2 000 cestujúcich, 100 členov posádky a 500 automobilov. Pasažierov určite poteší nielen ekologická, ale jej aj takmer bezhlučná prevádzka. Sto metrov od lode je vraj hluk lode rovnako hlasný ako normálny, bežný rozhovor medzi dvoma ľuďmi.

Color Hybrid je súčasťou úspešnej snahy Nórska znížiť emisie vo všetkých svojich odvetviach. Nórsko je lídrom vo využívaní elektromobilov, ale jeho úsilie prináša svoje ovocie aj v elektrickej leteckej doprave.

ZdrojColor Line

Komentáre k článku