Nissan ProPilot – poloautonómny systém zatiaľ iba v Japonsku

Japonská automobilka Nissan predstavila svoju vlastnú verziu autonómneho riadenia vozidla. Hoci nejde o plne autonómne riadenie, Nissan ProPilot vie šoférovať aj sám.

Dokáže to však iba na diaľniciach alebo cestách, ktoré nemajú obojsmernú premávku. Nissan ProPilot je tak skôr asistentom pre šoféra, nie automatickým šoférom. Podobné funkcie však už majú aj nemecké automobilky vo svojich top modeloch.

Pozrite siTesla má autopilota pre Model S a Model X

Reuters auto correspondent Shiraki removes her hands from the steering wheel as she test drives Nissan's new Serena minivan, which is equipped with Propilot semi-automated driving functions, at the company's test drive facility in Yokosuka
ZDROJ | Reuters

Prekvapením tak nie je nutnosť držať ruky na volante. Pokiaľ vodič toto pravidlo poruší, po 10 sekundách sa ozve výstražný tón. Na spustenie ProPilot je na volante dedikované tlačidlo.

To zapne nielen sledovanie čiar, ale aj prispôsobí vzdialenosť vozidla pred autom. Systém sa tak zíde nielen na diaľniciach, ale aj v zápchach.

Nissan employee removes his hands from the steering wheel as he test drives Nissan's new Serena minivan which is equipped with Propilot semi-automated driving functions, at the company's test drive facility in Yokosuka
ZDROJ | Reuters

Prvým modelom, ktorý bude systémom ProPilot vybavený je minivan Serena. Ten bude na domácom japonskom trhu k dispozícii už v auguste. Serena s týmto systémom by mala byť na trhu za menej ako 3 milióny jenov, čo je zhruba 25 500 €.

Nissan's new Serena minivan, which is equipped with Propilot semi-automated driving functions, follows a leader vehicle at the company's test drive facility in Yokosuka
ZDROJ | Reuters

Neskôr by mal byť systémom ProPilot vybavený aj model Qashqai. Do USA a Číny majú modely s ProPilot prísť v najbližších mesiacoch, o Európe však výrobca mlčí.

Nissan však ProPilot využije na získavanie poznatkov, ktoré chce pretaviť do vývoja plne autonómneho riadenia. Do roku 2018 chce vylepšiť systém pre jazdu vo viacerých pruhoch, do roku 2020 chce mať systém pre plne autonómnu jazdu.

ZdrojReuters,Forbes

Komentáre k článku