NIO dokáže denne vymeniť 312 batérií v nových staniciach pre elektromobily

ZDROJ | NIO

Čínske NIO je už aj u nás známe vďaka svojim staniciam na výmenu batérií elektromobilov. Namiesto nabíjania trvajúceho desiatky minút stačí prísť k stanici a batériu si nechať vymeniť za plne nabitú. Teraz sa chystá druhá generácia takejto stanice. Za deň dokáže obslúžiť 312 elektromobilov!

Pozrite siČínsky NIO preferuje Power Swap namiesto nabíjačiek

ZDROJ | NIO

NIO na domácej pôde vlastní ku koncu roka 2020 177 takýchto staníc na výmenu batérií elektromobilov za niekoľko minút. NIO hovorí o výmene trvajúcej 3 minúty, no celý proces je o čosi dlhší. Aj napriek tomu nepresiahne čas, ktorý by ste strávili na čerpacej stanici s klasickým „spaľovákom“.

Výmena vybitých batérií za nabité má však aj inú výhodu. Neustálou výmenou síce môžete získavať aj staršie batérie, ktorých dojazd nebude ako vašej pôvodnej, no zároveň môžete získavať aj celkom nové, ktorých dojazd zas bude o čosi dlhší. Navyše vaša jedna batéria nedegraduje, ale sa neustále obmieňa, pričom NIO by malo staré batérie aj automaticky vyraďovať z prevádzky priamo v stanici.

ZDROJ | NIO

NIO Power Swap 2.0, ako sa nový typ staníc nazýva, bude podstatne lepší a pohodlnejší pre majiteľov elektromobilov NIO. Do novej stanici už budú jazdiť samotní vodiči aj s elektromobilmi. Doteraz bolo potrebné odovzdať vozidlo zamestnancovi stanice, ktorý vozidlo zaparkoval na konkrétne miesto v stanici a spustil celý proces výmeny.

Pozrite siAko sa elektromobil NIO dokáže nabiť z 0 na 100% za 3 minúty?

ZDROJ | NIO

Vozidlá NIO by mali do stanice zaparkovať samé, na výmenu batérie bude následne potrebné stlačiť jediné tlačidlo. Vodič aj s posádkou pritom ostáva vo vozidle. Technológia v nových staniciach má byť vybavená aj prvkami umelej inteligencie pre lepšie rozpoznávanie prvkov pod vozidlom, čím by sa mal zrýchliť aj proces výmeny batérie.

ZDROJ | NIO

Umelá inteligencia sa postará aj o bezpečnosť. Akonáhle zaznamená osobu v priestore stanice, vypne akékoľvek prebiehajúce procesy. Zároveň po dokončení výmeny batérie prebehne rýchly test zapojenia a komunikácie medzi novou batériou, elektromotorom a ďalšími elektrickými prvkami vozidla pre maximálnu bezpečnosť výmeny.

ZDROJ | NIO

Novinkou bude aj viac batérií v stanici, celkovo ich má byť 13, z čoho automobilka vypočítala, že bude schopná denne obslúžiť až 312 majiteľov elektromobilov. To má byť o 3x viac, ako v prvej generácii stanice Power Swap. Naďalej platí, že na výmenu môže prísť akýkoľvek NIO elektromobil.

ZDROJ | NIO

Zatiaľ nie je známe, kedy bude NIO inštalovať nové stanice. Predpokladať môžeme ešte tento rok, no keďže v Európe sa predaj elektromobilov NIO ešte len rozbieha, nemôžeme očakávať, že NIO postaví stanicu rovno aj v Európe. Navyše bude musieť určite splniť viaceré bezpečnostné certifikácie a legislatívu, ktorá u nás možno ani ešte neexistuje.

V domácej Číne ale tento spôsob „dobíjania“ je pomerne populárny, NIO minulý rok vymenilo takmer 1,5 milióna batérií! Do konca roka 2021 chce mať NIO v Číne 500 výmenníkových staníc. Pred 3 rokmi ale NIO hovorilo, že v roku 2020 bude v Číne 1 100 staníc.

ZdrojNIO

Komentáre k článku