NEURON EV T/ONE – ďalší sci-fi elektromobil alebo iba Multipla na elektrinu?

Ďalšia americká spoločnosť si povedala, že súčasný stav znečistenia bežnými automobilmi je neúnosný a preto je potrebná zmena. Preto NEURON EV predstavil hneď dvojicu elektromobilov – nezvyčajný pick-up T.ONE a obrovský ťahač TORQ. Pozrime sa však bližšie na pick-up s dizajnom Multiply a luxusom z Mercedesu vo vnútri.

Americká spoločnosť (s čínskym kapitálom) kreslí elektromobily a plne elektrické dopravné prostriedky už nejaký ten čas, no až teraz, počas výstavy CIIE v Šanghaji predstavila prvé dva modely – TORQ a T.ONE (alebo T/ONE?).

Všimnite si šoféra vo vnútri…

Žiaľ, o tých nevieme prakticky nič. Aj v tomto prípade NEURON EV iba ukázala, čo má nakreslené, no z technickej špecifikácie sme sa nedozvedeli absolútne nič.

Čo teda vieme?

Napríklad to, že obor medzi SUV bude v najrôznejších kombináciách vďaka modulárnej platforme. K dispozícii má byť T.ONE-B s krátkou kabínou a veľkým priestorom vzadu. T.ONE-L ponúkne viac priestoru pre pasažierov a rovnakú nakladaciu plochu vzadu pick-upu. T.ONE-V má byť obrovským SUV vanom. T.ONE-C zas ulahodí korbou namiesto pick-up plochou.

ZDROJ | NEURON EV
ZDROJ | NEURON EV
ZDROJ | NEURON EV
ZDROJ | NEURON EV

Meniť bude možné aj vnútorné usporiadanie (pred objednávkou). Základ je vodič v strede a dvaja pasažieri za ním. Existovať má ale aj možnosť dvaja vpredu + dvaja vzadu.

Namiesto zadných kráľovských sedadiel je možné mať aj veľkú lavicu, teoreticky pre troch pasažierov. Van zas môže mať tri rady sedadiel pre 5, resp. 6 pasažierov (vrátane vodiča).

Osobne mi však celkom nejde do hlavy, ako budú nastupovať cestujúci vpredu v prípade dvojsedadlovej verzie vpredu. Ľavé aj pravé dvere majú pánt na úrovni sedadla…

ZDROJ | NEURON EV

Samozrejmosťou majú byť aj kamery namiesto spätných zrkadiel a ďalšie tech vychytávky. Aké presne? Zatiaľ nevieme.

Ďalšou známou vecou je fakt, že interiér má byť luxusný. Už teraz si záujemcovia môžu vybrať z rôznych materiálov a obkladov. Nemôžu si ale vybrať, aký elektromotor bude poháňať tento kolos a ani to, akú batériu vo vnútri budú vlastne mať.

Nemôžu vedieť zatiaľ ani to, akým výkonom sa bude batéria nabíjať. Nie sú známe ani rozmery či hmotnosť, tobôž nie cena či dostupnosť. NEURON EV vsadil všetko na dizajn, ktorý ale (aspoň mne osobne) pripomína modernú verziu slávnej Multiply. 

NEURON EV T/ONE je možné si rezervovať už teraz. Za akých podmienok ale nie je známe, na rezervačnej stránke nie je vôbec nič konkrétne.

Rovnako veľkou neznámou je aj ťahač TORQ.

ZdrojNEURON EV

Komentáre k článku