Nemecko buduje najväčšiu továreň na batérie v Európe

Nemecká firma Batterien-Montage-Zentrums (BMZ) začala v Karlsteine neďaleko Frankfurtu nad Mohanom s výstavbou továrne na výrobu akumulátorových batérií. Hoci sa to v správe portálu Main.tv priamo neuvádza, zrejme pôjde o výrobu líthium-iónových batérií. Fabrika s ročnou produkciou výroby batérií o kapacite až 5 GWh bude jednou z najväčších na svete a najväčšou v Európe.

Pozrite si: Rozhodnuté: Tesla Motors postaví gigatováreň na batérie v Nevade

Pod zámer výstavby továrne, kde nájde prácu 1500 ľudí, sa určite podpísal boom elektromobility, ktorý zaznamenávame aj v európskych automobilkách. Továreň bude mať spolu šesť výrobných hál rozprestierajúcich sa na ploche 55 tisíc metrov štvorcových, pričom prvé dve haly majú byť dokončené už na jeseň v tomto roku. Ostatné budú uvedené do prevádzky postupne do roku 2020, kedy má továreň postupne dosiahnuť spomínanú výrobnú kapacitu 5 GWh ročne.

bmz-tovaren

Aj keď v Karlsteine pôjde o najväčšiu európsku fabriku na batérie, na mega-továreň, ktorú v nevadskej púšti buduje Tesla Motors, nemá. Americká konkurencia, ktorá plánuje zamestnávať 5-6 tisíc zamestnancov bude mať totiž až desaťnásobne vyššiu výrobnú kapacitu. Tesla by mala spustiť výrobu vo svojej gigantickej továrni zrejme v priebehu roku 2016.

bmz-turn-e-speedster1

Hoci sa názory nad perspektívami elektromobilov líšia, medzi automobilkami na oboch brehoch veľkej mláky panuje skôr optimizmus, o ktorom svedčia aktivity rôznych značiek. A nie sú medzi nimi len výrobcovia automobilov. V poslednom období prekvapil zámer firmy Apple vyvinúť vlastný elektromobil. A Apple je vizionár, ktorého netreba podceňovať, ako sa v prípade iPhone presvedčili tradiční výrobcovia mobilov.

Pozrite si: Apple to s elektromobilom myslí úplne vážne, už v 2020 má byť v predaji

bmz-turn-e-speedster2

Aj BMZ už dnes spolupracuje so spoločnosťou TURN-E, vyrábajúcej malosériové špeciálne elektromobily a elektrické člny, ktorej dodáva batérie. Napríklad športiak Electric Speedster v retro štýle od TURN-E používa nikel oxidové batérie s kapacitou 48 kWh, ktoré mu zaručujú údajný dojazd až 400 km. To je pozoruhodné číslo, aj keď ide len o dvojmiestny automobil s hmotnosťou 950 kg. Cena začínajúca na úrovni 159 000 € však naznačuje, že nejde o ľudové vozítko na nákupy v hypermarkete.

Foto: BMZ, Main.tv

Komentáre k článku