nanoFlowcell QUANTiNO – žihadlo s dojazdom fantastických 1000 km

O spoločnosti nanoFlowcell AG, ktorá je hlavne vedecko-výskumným centrom so sídlom v Lichtenštajnsku, sme písali už vlani v súvislosti so športovou limuzínou QUANT-E. Koncept prekvapil nielen 600 kilometrovým dojazdom pri elektrickom pohone, ale aj netradičným pohonom. Podľa médií malo ísť o kvapalinu podobnú morskej vode.

 

nanoflowcell-quantino1

Pozrite si: Neuveriteľné! QUANT E prejde 600 km na morskú vodu

Je pravdou, že flow cell batérie, ktoré používajú elektromobily vyvíjané nanoFlowcell pracujú s dvoma rôznymi elektrolytmi, ale zďaleka nejde o obyčajnú vodu. Presné detaily použitej technológie firma zatiaľ neuvádza, ale výkony, ktoré umožňuje dosiahnuť sú skutočne impozantné.

nanoflowcell-quantino2

Na tohtoročnom ročníku ženevského autosalónu predstavila nanoFlowcell ďalšiu novinku v podobe menšieho, športovo ladeného trojdverového hatchbacku s pohonom 4×4. Elektromobil QUANTiNO opäť šokuje dojazdom, ktorý sa „natiahol“ až na 1000 km. Koncept štvormiestneho elektromobilu QUANTiNO je dlhý len 3,91 a ide o „štvorkolku“ poháňanú štyrmi elektromotormi s výkonom po 25 kW. Celkový výkon 100 kW (134 koní) udelí vozidlu aj slušnú maximálnu rýchlosť. Tá je obmedzovačom nastavená na 200 km/hod.

nanoflowcell-quantino3

QUANTiNO poteší dizajnom a ohúri dojazdom. Foto: nanoFlowcell AG

Pohon používa nízkonapäťovú sústavu 48 V, čo je podľa technického šéfa firmy Nunzia La Vecchii výhodou pri homologácii.

Pozrite si: Nemecko buduje najväčšiu továreň na batérie v Európe

Energiu aj v tomto prípade zabezpečuje prietoková batéria s dvoma nádržami, každou s objemom 175 litrov, pričom do každej sa tankuje iný typ elektrolytu. Tankovanie by malo prebiehať jednou tankovacou pištoľou s dvoma hadicami. Predtým by však bolo treba vypustiť použité elektrolyty.

nanoflowcell-tankovanie

Okrem malého QUANTiNA predstavila nanoFlowcell v Ženeve aj vlajkovú loď, limuzínu QUANT F. Ide o pokračovateľa konceptu QUANT E s výkonom až 802 kW (1 090 HP). Toto vozidlo s dĺžkou 5,25 m má však dojazd „len“ 800 kilometrov. V oboch prípadoch noviniek ide o koncepty, resp. o vývojové modely, ktoré však podstúpia homologizačné skúšky a ešte v tomto roku by sa mohli dostať na cesty.

Cesta k hromadnej výrobe však rozhodne nebude jednoduchá, ani krátka, takisto ako budovanie potrebných tankovacích staníc. Zatiaľ nepoznáme ani náklady na kilometer jazdy a ďalšie podrobnosti ohľadom recyklácie, alebo likvidácie použitých elektrolytov.

Zdroj a foto: nanoFlowcell AG

Komentáre k článku