Najväčšie sociálne siete údajne prišli o miliardy kvôli politike Applu

Takmer 10 miliárd dolárov. O takúto sumu údajne prišli najväčšie sociálne siete sveta z dôvodu zmien politiky Apple v oblasti sledovania používateľskej aktivity.

Apple tento rok prišiel s politikou transparentnosti sledovania používateľských dát, tzv. App Tracking Transparency. Tá vyžadovala od aplikácií vyžadovať dovolenie od používateľov na sledovanie ich dát. V prípade, že používateľ so sledovaním nesúhlasil, jednoducho zvolil takúto možnosť pred samotným používaním appky, takže sociálne siete nemohli využívať cielené reklamy.

Pozrite siGoogle pracuje na podobnej ochrane súkromia pre Android, akú ponúka aj iOS

Podľa denníka The Financial Times, Snapchat, Facebook, Twitter a YouTube prišli o približne 9,85 miliárd dolárov v obratoch. Najviac táto zmena politiky postihla Facebook ako najväčšiu sociálnu sieť, ktorá je rozšírená na viacerých platformách. Sociálna sieť Snapchat taktiež prišla o značnú časť financií, no keďže je určená len pre smartfóny, straty boli menšie než pri Facebooku.

Spoločnosti tieto údaje využívali najmä na to, aby vám v online priestore dokázali zobraziť spomínané personalizované reklamy (naviazané na vaše záujmy, históriu prehliadania či lokalitu), no rovnako tieto dáta mohli byť zneužívané aj na ovplyvnenie vašich názorov a hodnôt.

Sociálne siete a veľké spoločnosti tak prišli o značnú časť svojich príjmov a budú tak musieť byť oveľa kreatívnejší v oblasti využívania reklamy.

Začiatkom roku sme informovali, že aj spoločnosť Google pracuje na systéme, ktorý má obmedziť zber dát o používateľoch operačného systému Android.

ZDROJ | Google

Pozrite siFacebook bojuje s novým iOS 14.5, doprosuje sa o prístup k vašim dátam

Google k tomuto problému však pristupuje inak a podľa dostupných informácií hľadá riešenie, ktoré by na jednej strane chránilo súkromie používateľov, no na strane druhej zároveň vyhovovalo používateľom reklamnej platformy AdWords.

Je tiež možné, že sociálna siete ako napríklad Facebook bude chcieť finančné straty vykryť a spustí platenú verziu sociálnej siete, ktorá nebude zobrazovať žiadne reklamy.

ZdrojFinancial Times,The Verge

Komentáre k článku